Sticky Beantwoord

Handmatig instellen van internet op je Android toestel

Zodra je de simkaart van T-Mobile in je Nexus telefoon stopt en deze aanzet ontvangt je toestel automatisch de juiste instellingen voor internet op je mobiel. Dit gebeurt meestal direct. Indien je toch wil weten hoe je dit met de hand moet instellen volg je deze handleiding.
icon

Beste antwoord door lionizer 14 december 2015, 10:52

Stap 1: Ga naar het applicatie menu
(Ronde knop midden onderaan je scherm)

Stap 2: Zoek het icoontje voor instellingen.
(Tip, je kunt dit bij Marshmellow / Android 6.0 ook “instellingen”in het scherm er boven intikken)

Stap 3: In het menu “Draadloos en netwerken” kies je de optie ... Meer

Stap 4: Kies hier voor Mobiele netwerken.

Stap 5: Klik op Namen toegangspunten.

Stap 6: Kies daarna voor Toevoegen
(het rondje met een +-je er in rechts boven in het scherm)

Stap 7: Voer nu de T-Mobile gegevens in die op deze pagina staan in.

Stap 8: Kies nu het menu icoontje rechtsboven (3 bolletjes onder elkaar) en kies opslaan

Stap 9: Vink nu de T-Mobile Internet verbinding aan die we zojuist gemaakt hebben.

Stap 10: Keer terug naar het startscherm

Dit moet het zijn! Zet je toestel even aan en uit en dan moet het werken

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Meisk,

Graag gedaan namens Issam! Wat fijn dat je probleem is opgelost met zijn tips. Ook ik wens je veel plezier met je Samsung S7 en mocht je nog andere vragen hebben dan kun je altijd terecht op ons forum! 😉
Hoi Issam

Als ik in mijn adres balkje een willekeurige website intypte dan kreeg ik geen melding te zien maar hij opende de website gewoon helemaal niet je zag ook nergens dat hij de site aan het laden was ofzo.

Maar ik heb hem op uw advies mijn gegevens gewist bij de internetbrowser lijst en daarna weer opnieuw opgestart en daarna deed hij het weer.
Dus mijn probleem is opgelost , bedankt voor het reageren en bedankt voor het helpen om mijn probleem om te lossen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Meisk,

Welkom terug op het T-Mobile Forum, leuk om je hier weer te treffen.

Erg vreemd dat het niet werkt! Goed dat je dit bij ons aangeeft. We helpen je graag verder.

Wat krijg je te zien als je de browser (paars icoontje) opent en in het adresbalk een willekeurige website intypt. Welke melding krijg je te zien? Kan je hier een screenshot plaatsen van wat je te zien krijgt?

Zou je willen gaan naar; instellingen > applicatiebeheer > kies de internet browser in het lijstje > wis gegevens en cache. Herstart daarna je telefoon en probeer het nogmaals uit. Zou je ons willen laten weten of dit het heeft opgelost?

We zijn erg benieuwd!

Ps. Nog gefeliciteerd met je nieuwe Galaxy S7 Edge, hoe bevalt deze tot nu toe? Deel je ervaring in het Galaxy S7 ervaringen topic.
Ik heb vandaag mijn Samsung s7 edge opgehaald. Maar mijn paarse Internet icoontje doet het niet , als ik iets in Google typ dan gebeurt er niks. En dat terwijl mijn Chrome icoontje het wel gewoon doet als ik daar iets in typ dan kom ik gewoon op de Internet site uit die ik zocht. Ik heb nu van alles geprobeerd ook Door het handmatig in te stellen maar alsnog doet hij het niet . Misschien dat jullie me ermee kunnen helpen ?
Stap 1: Ga naar het applicatie menu
(Ronde knop midden onderaan je scherm)

Stap 2: Zoek het icoontje voor instellingen.
(Tip, je kunt dit bij Marshmellow / Android 6.0 ook “instellingen”in het scherm er boven intikken)

Stap 3: In het menu “Draadloos en netwerken” kies je de optie ... Meer

Stap 4: Kies hier voor Mobiele netwerken.

Stap 5: Klik op Namen toegangspunten.

Stap 6: Kies daarna voor Toevoegen
(het rondje met een +-je er in rechts boven in het scherm)

Stap 7: Voer nu de T-Mobile gegevens in die op deze pagina staan in.

Stap 8: Kies nu het menu icoontje rechtsboven (3 bolletjes onder elkaar) en kies opslaan

Stap 9: Vink nu de T-Mobile Internet verbinding aan die we zojuist gemaakt hebben.

Stap 10: Keer terug naar het startscherm

Dit moet het zijn! Zet je toestel even aan en uit en dan moet het werken

Reageer