Handmatig instellen van je e-mail Outlook (POP) voor Huawei P8 Lite

• 2 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 18718 Bekeken

Als je mailt via Outlook.com dan kun je de volgende instructies volgen voor de Huawei P8 Lite.

Let wel: zakelijke e-mail van je werkgever kun je vaak beter door de IT-afdeling van je werkgever laten instellen.

1 ► Ga naar het startscherm, scroll naar rechts

2 ► E-mail

3 ► Menu, Instellingen en Account toevoegen

4 ► Zag je geen 'Menu'? Kies dan Overige

5 ► Kies E-mailadres en voer je e-mailadres in
Kies Wachtwoord en voer je wachtwoord in

6 ► Handmatig instellen

7 ► POP3

8 ► Bij Gebruikersnaam, voer het eerste deel van je Outlook-e-mailadres (voor @outlook.com) in
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in
Bij Server, voer pop3.live.com in

9 ►Scroll naar beneden, bij Poort voer je 995 in

10 ► Bij Beveiligingstype, kies SSL.
Let op: na het kiezen van een Beveiligingstype, kan de waarde bij Poort veranderen. Zorg dat bij Poort 995 ingevoerd is.

11 ► Bij E-mail verwijderen van server, kies een optie. Kies Volgende.
Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies Volgende.

12 ►Bij SMTP-server, voer smtp.live.com in
Bij Poort, voer 587 in

13 ► Bij Beveiligingstype, kies kies sp_sectype_tls
Let op: na het kiezen van een Beveiligingstype, kan de waarde bij Poort veranderen. Zorg dat bij Poort 587 ingevoerd is

14 ► Scroll naar beneden.
Als Aanmelden vereist uitgevinkt is, vink Aanmelden vereist aan
Als Aanmelden vereist aangevinkt is, ga verder met de volgende stap

15 ► Bij Gebruikersnaam, voer het eerste deel van je Outlook-e-mailadres (voor @outlook.com) in
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in

16 ► Kies Volgende
Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies Volgende

17 ► Bij Controlefrequentie inbox, kies een optie.
Indien gewenst, vink één of meerdere opties uit. Kies Volgende

18 ► Bij Geef deze account een naam (optioneel), voer Outlook.com in.
Bij Uw naam (wordt weergegeven in uitgaande berichten), voer je naam in.

19 ► Gereed

20 ► Keer terug naar het Startscherm

Het e-mailaccount is ingesteld. Zet je Huawei P8 Lite even uit en weer aan om de instellingen te activeren.

4 reacties

Mijn telefoon gaat bij instellen van hotmail account standaard naar Imap. Ik wil deze naar Pop3 krijgen. Ik heb bovenstaand stappenplan gevolgd maar helaas strand ik bij stap 11. Ik voer alles in maar als ik na stap 11 op volgende klik dan krijg ik de melding "fout bij instelling account, instelling mislukt mogelijke redenen: gebruikersnaam of wachtwoord is incorrect. De pop3/smtp-service is uitgeschakeld. Schakel de service in en probeer op nieuw. "

Ik weet zeker dat ik dat gebruikersnaam en wachtwoord goed is.

Wat gaat er fout? Wie kan helpen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Eyndlopen,

Wat gek dat dit niet lukt. Weet je 100% zeker dat de gegevens kloppen? Heb je bij server 'pop3.live.com' ingevoerd? :8 Werkt het wel met de imap instellingen?

Zelf maak ik met mijn Huawei P8 Lite gebruik van de G-Mail app om mijn hotmail binnen te halen. Het lost het bovenstaande probleem niet op maar wellicht kun je in de tussentijd op die manier je e-mail in ieder geval bekijken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Ja, 100% zeker dat de gegeven kloppen. Ik kan op pc gewoon inloggen op hotmail (dus juiste gebruikersnaam en pasword).

Ik heb ook 'pop3.live.com' ingevoerd...

Met de imap instellingen werkt het wel maar het probleem is dan dat als ik een mailtje verwijder, deze ook van de server wordt verwijderd vandaar dat ik over wou gaan op Pop3.

Het is me nu gelukt om via outlook app mijn hotmail binnen te halen. Dan verdwijnt een verwijderde mail niet van de server als ik een berichtje op mijn telefoon verwijder.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Eyndlopen,

Fijn om te horen dat het uiteindelijk is gelukt met de outlook app! Bedankt dat je deze oplossing met ons deelt, handig voor anderen met hetzelfde probleem! 🙂 Als ik je nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!

Reageer