Handmatig instellen van je e-mail Yahoo (POP) voor Huawei P8 Lite

• 2 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 2162 Bekeken

Als je Yahoo gebruikt kun je de volgende instructies volgen voor de Huawei P8 Lite.

Let wel: zakelijke e-mail van je werkgever kun je vaak beter door de IT-afdeling van je werkgever laten instellen.

1 ► Ga naar het startscherm, scroll naar rechts

2 ► E-mail

3 ► Menu, Instellingen en Account toevoegen

4 ► Zag je geen 'Menu'? Kies dan Overige

5 ► Kies E-mailadres en voer je e-mailadres in
Kies Wachtwoord en voer je wachtwoord in

6 ► Handmatig instellen

7 ► POP3

8 ► Bij Gebruikersnaam, voer het eerste deel van je Yahoo-e-mailadres (voor @yahoo.com) in
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in
Bij Server, voer pop.mail.yahoo.com in

9 ►Scroll naar beneden, bij Poort voer je 995 in

10 ► Bij Beveiligingstype, kies SSL.
Let op: na het kiezen van een Beveiligingstype, kan de waarde bij Poort veranderen. Zorg dat bij Poort 995 ingevoerd is.

11 ► Bij E-mail verwijderen van server, kies een optie. Kies Volgende.
Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies Volgende.

12 ►Bij SMTP-server, voer smtp.mail.yahoo.com in
Bij Poort, voer 465 in

13 ► Bij Beveiligingstype, kies SSL
Let op: na het kiezen van een Beveiligingstype, kan de waarde bij Poort veranderen. Zorg dat bij Poort 465 ingevoerd is

14 ► Scroll naar beneden.
Als Aanmelden vereist uitgevinkt is, vink Aanmelden vereist aan
Als Aanmelden vereist aangevinkt is, ga verder met de volgende stap

15 ► Bij Gebruikersnaam, voer het eerste deel van je Yahoo-e-mailadres (voor @yahoo.com) in
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in

16 ► Kies Volgende
Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies Volgende

17 ► Bij Controlefrequentie inbox, kies een optie.
Indien gewenst, vink één of meerdere opties uit. Kies Volgende

18 ► Bij Geef deze account een naam (optioneel), voer Yahoo in.
Bij Uw naam (wordt weergegeven in uitgaande berichten), voer je naam in.

19 ► Gereed

20 ► Keer terug naar het Startscherm

Het e-mailaccount is ingesteld. Zet je Huawei P8 Lite even uit en weer aan om de instellingen te activeren.

4 reacties

Bij het instellen (IMAP in plaats van POP) van de mail-app voor mijn Yahoo-account, krijg ik na stap 10 een foutmelding. Bij inloggen op Yahoo via de pc, blijkt dat er een poging tot inloggen is gedaan via een "minder veilig apparaat". Dit kan ik omzeilen door de beveiliging omlaag te schroeven, maar dit kan niet de bedoeling zijn. (toestel Huawei P9 plus)
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Niek,

Excuus voor de late reactie! Ben je ondertussen al wat verder met jouw vraag gekomen?

Bedoel je met het omlaagschroeven van de beveiliging, ook dat je de mail-app goedkeurt voor jouw Huawei? Je kunt dit namelijk instellen voor de app, ondanks dat deze niet aan de veiligheidsnormen voldoet. Een alternatief zou, zoals Google ook aangeeft, zijn om een betere app voor de e-mail te installeren, zodat je dit probleem niet hebt.

Ik hoor graag of het opgelost is!
Hoi David,

dank voor je reactie.
Intussen heb ik het beveiligingsniveau van Yahoo omlaag gedraaid en ik kan mijn mail benaderen via de standaard email-app van Huawei. Er komt geen belangrijke mail binnen op mijn Yahoo-account, dus ik kan leven met dit risico. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Niek,

Bedankt voor de reactie, mooi dat het is opgelost! 😃

Reageer