Beantwoord

Het instellen en controleren van je SMS-centrale (iOS 9)

• 27 juni 2016
  • 23 reacties
  • 17927 Bekeken

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 12353 reacties
Hoe controleer ik of de sms centrale op mijn iOS device goed is ingesteld en hoe stel ik deze goed in?
icon

Beste antwoord door Issam 27 juni 2016, 18:39

1 ► Op het startscherm open je de telefoon applicatie

2 ► Klik onderaan op 'Toetsen'

3 ► Om te controleren welke sms centrale je hebt ingesteld voer je de volgende code in: *#5005*7672#

4 ► Je hoort de volgende sms centrale te zien: +31624000000

5 ► Klik op 'Sluit'

6 ► Om de SMS centrale in te stellen kies je dit keer de volgende code: **5005*7672*+31624000000#

De SMS centrale is nu goed ingesteld op je iOS device
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +16
1 ► Op het startscherm open je de telefoon applicatie

2 ► Klik onderaan op 'Toetsen'

3 ► Om te controleren welke sms centrale je hebt ingesteld voer je de volgende code in: *#5005*7672#

4 ► Je hoort de volgende sms centrale te zien: +31624000000

5 ► Klik op 'Sluit'

6 ► Om de SMS centrale in te stellen kies je dit keer de volgende code: **5005*7672*+31624000000#

De SMS centrale is nu goed ingesteld op je iOS device
Helaas, de oplossing werkt niet. Nog steeds alleen maar iMessage mogelijk. SMS leidt tot de melding, 'dit bericht kan alleen worden verstuurd als mms-berichten zijn ingeschakeld'.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Robdor,

Wat onhandig dat dit niet werkt! Ik zag in dit topic dat je al langer last hebt van dit probleem. Is het probleem in de tussentijd opgelost geweest of heb je hier al al die tijd last van?

In het bovengenoemde topic vraagt Hajar of je de nieuwste software op je toestel hebt staan. Is dit het geval? Mocht het na het updaten ook niet werken dan wil ik je adviseren om het toestel een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet van te voren even een back-up te maken. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan vaak al een hoop problemen oplossen. Voor de zekerheid heb ik net jouw simkaart opnieuw op ons netwerk geregistreerd, wellicht dat dat al helpt.

Ik ben benieuwd naar je reactie. We willen je uiteraard helpen om dit op te lossen, het duurt nu al veel te lang!
Dank voor je persoonlijke reactie, Amy! Het opnieuw registreren van de simkaart bleek zonder effect. Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, de software was al up-to-date (iOS 9.3.2). Ik laat het maar zo, onder het motto - SMS kan ik gelukkig wèl ontvangen, berichtenservice iMessage werkt ook, we hebben Whatsapp en Messenger --- en SMS zal toch wel uitsterven. Terug naar de fabrieksinstellingen begin ik niet aan. Mijn ervaring is dat dit ondanks een goede back-up, toch altijd veel extra herstel- en instelwerk tot gevolg heeft.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Robdor,

Graag gedaan natuurlijk 😉.

Omdat het natuurlijk vervelend is dat je nu nog steeds met dit probleem zit heb ik het doorgestuurd naar onze technische jongens. Zij nemen dit in onderzoek. Zodra er meer bekend is zullen zij contact met je opnemen.

Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Robdor,

Mijn collega's hebben je een aantal keer geprobeerd te bellen. Een van mijn collega's zal dit vandaag nogmaals proberen. Ze kregen namelijk een aantal keer je voicemail en ze hebben je ook een SMS gestuurd hierover. :)

In het onderzoek zie ik dat netwerktechnisch alles goed staat. Er zijn ook geen blokkades actief die voor problemen kunnen zorgen. Heb je misschien exacte voorbeelden van dit probleem? Zou je die met datum en tijdstip aan ons door willen geven?

Daarnaast had een van mijn collega's een artikel op Macworld gevonden over wat je kunt doen wanneer berichten niet verstuurd kunnen worden. Zou je dit eens door willen nemen. Ik ben benieuwd of dit de gouden tip is namelijk!

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo, deze oplossing werkt bij ij niet 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hoi EarlMax,

Dat is wel jammer om te lezen! Ik ga nu een flink aantal vragen stellen, zodat we het probleem zo duidelijk mogen krijgen! :)

Kun je aangeven wat er op dit moment niet lukt en of je dan een foutmelding krijgt? Kan het zo zijn dat je misschien iMessage naar iemand stuurt die dit niet heeft? Van welke iPhone maak je gebruik en welke versie van iOS staat daar op? Kun je verder wel internetten, bellen en gebeld worden? Lukt het niet om te SMS'en naar één nummer of maakt dat verder geen verschil? Zou je jouw toestel eens opnieuw op kunnen starten en jouw simkaart kunnen controleren? Via deze instructies zie je hoe je jouw simkaart kunt checken.

Zoals ik al zei, een heleboel vragen, maar zo komen we in ieder geval een stuk dichterbij de oplossing!
IK ontvang geen enkele SMS van bedrijven zoals ING of zelfs Twitter.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi EarlMax,

Ontvang je wel berichten van andere contacten, dus laten we zeggen gewoon van mensen? Anders zou het ook aan de instellingen van die bedrijven kunnen liggen. Had je dat al eens gecontroleerd?

We willen je hier ook sowieso heel graag bij verder helpen, echter hebben we dan meer informatie nodig. Zou je daarom de vragen die ik eerder stelde willen beantwoorden? Zo hebben we een beter beeld van de situatie en kunnen we gerichter op zoek naar een oplossing. Op dit moment is het nog niet duidelijk wat er verkeerd gaat en of je alles hebt getest wat ik hierboven had aangegeven.

We zien jouw reactie graag spoedig tegemoet!
Hoi EarlMax,

Dat is wel jammer om te lezen! Ik ga nu een flink aantal vragen stellen, zodat we het probleem zo duidelijk mogen krijgen! :)

Kun je aangeven wat er op dit moment niet lukt en of je dan een foutmelding krijgt? Kan het zo zijn dat je misschien iMessage naar iemand stuurt die dit niet heeft? Van welke iPhone maak je gebruik en welke versie van iOS staat daar op? Kun je verder wel internetten, bellen en gebeld worden? Lukt het niet om te SMS'en naar één nummer of maakt dat verder geen verschil? Zou je jouw toestel eens opnieuw op kunnen starten en jouw simkaart kunnen controleren? Via deze instructies zie je hoe je jouw simkaart kunt checken.

Zoals ik al zei, een heleboel vragen, maar zo komen we in ieder geval een stuk dichterbij de oplossing!
Hi, ik ontvang berichten van andere personen. heb ene iPhone SE IOS 10,3,1

simkaart uit en weer in gestopt. alle andere functies werken gewoon.
sms werk weer, sim kaart out en in. thanks
Reputatie 6
Badge +17
Hoi EarlMax,

Fijn om te horen dat alles weer werkt! 🙂 En gelukkig met een relatief makkelijke oplossing! Voor nu een fijn weekend toegewenst en als je in de toekomst nog eens een vraag hebt, dan weet je ons te vinden!
Er staat een fout in de uitleg hierboven. Daardoor kon ik helemaal niet meer sms versturen. Nu opgelost.

**5005*7672*+316240000000# MOET ZIJN **5005*7672*+31624000000#

Er stond een 0 te veel. Voordat er meer mensen moeten zoek naar dit probleem dit bericht.
Sorry, mag ik even een aanvullende vraag stellen? Ik heb namelijk nog nooit een "smscentrale" hoeven instellen op mijn IPhone, maar het werkt wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Welkenaamkanwel,

Met meer dan 255.000 leden wordt het lastig een naam te vinden inderdaad! 😉 Thanks voor jouw toevoeging!

@matti100
Wat is in dit geval de vraag? Waarom het bij jou werkt of waarom je het nodig hebt om eventueel aan te passen?
Ik begrijp het helemaal niet. Dus ik wil er meer van weten . Ik heb ook een Iphone en nog nooit problemen gehad. Ik dacht dat bellen en sms'en basis-handelingen waren, die het op elke toestel doen. Dus waarom zo moeilijk en" wat is dat" een smscentrale.?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti,

Heel fijn dat het bij jou gewoon goed werkt. Om een SMS te kunnen versturen heb je een SMS centrale nummer nodig. Meestal is dit centrale nummer al geprogrammeerd op je toestel, maar in sommige gevallen nog niet. Bij jou staat het al correct en daarom hoef je zelf niks te doen. Het sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000. Je kunt dit controleren en eventueel zelf aanpassen in de sms-instellingen van je toestel.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Hallo, ik zou niet weten waar de SMS-instellingen van mijn Iphone staan. Ik heb gekeken in de App Instellingen onder de App Telefoon, maar kan helemaal niets vinden. Waar moet dit staan?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Matti,

Via de bovenstaande instructie kan je achterhalen of je de juiste SMS centrale hebt ingesteld. Al durf ik met zekerheid te zeggen dat dit wel in orde is. 😉
Maar wat zijn de SMS instellingen van mijn toestel? Waak staan die oo een Iphone?
Ook al heb ik daar zelf niets aan, , wil ik dit graag weten omdat ik instructies Iphone geef aan ouderen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti,

In de openingspost van dit topic zie je precies hoe je dit kan instellen op een iPhone. Dit topic is een instructietopic voor het instellen van sms centrale op iOS. 🙂
Ok, bedankt.

Reageer