Beantwoord

Hoe stel ik een persoonlijke hotspot in?

• 20 oktober 2013
  • 13 reacties
  • 3754 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 13 reacties
Ik wil op m'n iphone 5 met ios 7 graag een hotspot kunnen gebruiken. Hoe maak ik die? Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit. Iemand die het weet?
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 24 oktober 2013, 09:58

Hallo Waggy,

Volgens mij zit je nu bij je wifi-netwerken te kijken? Dat is niet de goede plek. Je kan niet aanmelden op een wifi-hotspot als je telefoon zelf het hotspot is ;)

Als je op je instellingen-incoontje klikt, dan staat daar een menu:

-Vliegtuigmodus
-Wi-Fi
-Bluetooth
-Mobiel Netwerk en dan daaronder, als het goed is:
-Persoonlijke hotspot
-Aanbieder

-Berichtencentrum
enz. enz.

Klopt dat?

Als je dan persoonlijke hotspot op AAN zet moet je wat instellingen invoeren en dan is jouw hotspot detecteerbaar voor andere gebruikers op hun apparaat bij WIFI-netwerken.

Let wel op dat dit verbruik dus allemaal van jouw abonnement afgaat en dat het batterijen vreet 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Hoi waggy, bedoel je personal hotspot? Als je naar Instellingen gaat dan zie je vrijwel bovenaan 'Persoonlijke hotspot' staan. Kies deze optie en volg de instructies om het in te stellen. Als dit niet lukt vertel dan waar en wat er precies misgaat.
Ja ik bedoel Personal hotspot. Het komt niet in beeld bij netwerken.
Reputatie 5
Bedoel je dat je ''Persoonlijke hotspot' niet ziet staan bij Instellingen en ook niet als je bij 'Mobiel netwerk' kijk (daar wel naar beneden scrollen)?
Als het goed is moet het bij instellingen staan en dan onder mobiel netwerk (volgorder: vliegtuidmodus,wifi-bluetooth-mobiel netwerk-persoonlijke hotspot-aanbieder)

Heb je het gevonden? Als het er niet staat is er wat raars aan de hand, je gebruikt wel iOS7?
Ik zie wel de Personal hotspot van de iphone 4s ( hier ook in huis aanwezig) en op de iphone 5 van mij zie ik onder netwerk de Personal hotspot van de 4s. Maar je moet toch met je eigen telefoon (de iphone 5) via netwerken ook je eigen Personal hotspot kunnen gebruiken?
Werkt de Personal hotspot alleen op je eigen wifi-netwerk? Nee lijkt me niet, moet ik toch juist mee buiten m'n huis op een netwerk kunnen nl. Via Het door mezelf gecreëerde Personal hotspot. Of is dit een verkeerde uitleg en kunnen jullie het anders goed uitleggen waar en hoe en welke mensen van mijn Personal hotspot gebruik kunnen maken. Mij lukt het niet. De iphone 5 vindt z'n eigen hotspot niet , de 4s vindt hem wel. Waar gaat het mis?
Ik gebruik idd ios 7.
Hallo Waggy,

Volgens mij zit je nu bij je wifi-netwerken te kijken? Dat is niet de goede plek. Je kan niet aanmelden op een wifi-hotspot als je telefoon zelf het hotspot is ;)

Als je op je instellingen-incoontje klikt, dan staat daar een menu:

-Vliegtuigmodus
-Wi-Fi
-Bluetooth
-Mobiel Netwerk en dan daaronder, als het goed is:
-Persoonlijke hotspot
-Aanbieder

-Berichtencentrum
enz. enz.

Klopt dat?

Als je dan persoonlijke hotspot op AAN zet moet je wat instellingen invoeren en dan is jouw hotspot detecteerbaar voor andere gebruikers op hun apparaat bij WIFI-netwerken.

Let wel op dat dit verbruik dus allemaal van jouw abonnement afgaat en dat het batterijen vreet 🙂
OK , kan zelf dus hotspot creëren maar er geen gebruik van maken?
Hoi Waggy, 

Ik denk dat er nu twee dingen door elkaar gehaald worden: namelijk een hotspot maken en gebruik van maken. 
Een hotspot maken is eigenlijk van je toestel een wifi maken en dat andere toestellen/apparaten dan gebruik kunnen maken van jou mobiel internet. 
Gebruik maken van een hotspot kan dus of via een ander toestel of bedrijven die dat aanbieden. 
Uiteraard kan je thuis ook gebruik maken van wifi als je dat hebt. 

Begrijp je het?
Groetjes Tribaltim
OK dit begrijp ik. Ik kan dus met mijn toestel ( iphone 5; ios 7) gebruik maken van de hotspot van het toestel van m'n partner ( iphone 4s; ios 7).
Hallo waggy,

Dat klopt.

Als je zelf je telefoon als hotspot instelt kunnen anderen op jouw mobiele internetverbinding internetten en jij kunt op de hotspots van andere toestellen meesurfen.

Ik zet mijn eigen hotspot nog wel eens aan als we ergens naar toe onderweg zijn voor mijn zoon van 13 die geen internet in zijn abonnement heeft.
Dan gaat ie whatsappen of muziek luisteren via youtube.

Laatsts had ie op een ritje van een half uurtje daarmee wel 80mb van mijn abonnement 'weg getikt', dus als je je telefoon openzet, hou dan wel in de gaten wat ze met je internetverbinding doen 🙂
Bedankt voor de uitleg! Ik weet nu wat ik er mee kan. Succes verder!

Reageer