Sticky Beantwoord

Hoe vraag ik het IMEI-nummer van mijn toestel op?

Badge
  • T-Mobile Expert Kennisbank
  • 35 reacties
Hoe vraag ik het IMEI-nummer van mijn toestel op?
icon

Beste antwoord door RuudO 4 december 2015, 13:49

Ieder toestel heeft een uniek IMEI-nummer.
Dit is een soort serienummer waar T-Mobile of de fabrikant wel eens om vraagt.

Je kunt het IMEI-nummer makkelijk opvragen:
Doe alsof je iemand belt en toets in: *#06# Druk daarna op de beltoets.
Het IMEI-nummer verschijnt in beeld.
Ook staat het IMEI-nummer op de doos van het toestel.

Doet je toestel het niet meer? Aan de binnenkant (onder de batterij) staat een sticker met het IMEI-nummer.
Bij iPhones kan je de batterij er niet uithalen, daar staat het op het rekje waar je de simkaart in doet (iPhone 6s) of gewoon op de achterkant van je iPhone (oudere types)

Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Ieder toestel heeft een uniek IMEI-nummer.
Dit is een soort serienummer waar T-Mobile of de fabrikant wel eens om vraagt.

Je kunt het IMEI-nummer makkelijk opvragen:
Doe alsof je iemand belt en toets in: *#06# Druk daarna op de beltoets.
Het IMEI-nummer verschijnt in beeld.
Ook staat het IMEI-nummer op de doos van het toestel.

Doet je toestel het niet meer? Aan de binnenkant (onder de batterij) staat een sticker met het IMEI-nummer.
Bij iPhones kan je de batterij er niet uithalen, daar staat het op het rekje waar je de simkaart in doet (iPhone 6s) of gewoon op de achterkant van je iPhone (oudere types)
En hoe kom ik achter mijn IMEI-nummer wanneer mijn telefoon is gestolen en ik geen doosje meer heb? Ik heb mijn abonnement via studentmobiel.nl in 2015 bij jullie besteld. Of kan ik voor deze vraag beter de klantenservice bellen? De politie heeft dit nummer namelijk nodig om hem op te kunnen sporen.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi ShelleyB,

Oh nee joh, wat ontzettend balen dat je toestel is gestolen! Dat zal wel schrikken zijn! Ik zie dat je in ieder geval al jouw simkaart hebt geblokkeerd, heel verstandig. Voor jouw IMEI-nummer moet je inderdaad toch even contact opnemen met studentmobiel.nl. Het toestel is door hen geleverd. Je kunt ze vragen om een kopie van de hardwarefactuur.

Ik zie trouwens dat je gelijk een nieuwe simkaart hebt besteld. Ik heb de kosten hiervoor vergoed, natuurlijk niet leuk als je toestel wordt gestolen!

Succes en sterkte met het afhandelen van alles rondom deze diefstal! Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat het gerust weten. We staan voor je klaar!
Hoi Thalina,

Ik heb mijn simkaart ontvangen, super lief dat deze is vergoed!

Groetjes!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Shelley,

Geen dank! 🙂 Fijn om te horen dat je je simkaart snel hebt ontvangen en ik zie dat je 'm ook alweer hebt geactiveerd. Is het nog gelukt met het opvragen van jouw IMEI-nummer? Laat het gerust weten als ik nog ergens bij kan helpen!

Reageer