Hoe waterbestendig is mijn iPhone 7 (Plus)?

• 20 september 2016
  • 0 reacties
  • 8602 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud-medewerker
  • 4703 reacties
De iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn allebei waterbestendig met de IP classificering IP67. Dit betekent dat de iPhone stofvrij is en dat je iPhone bestendig moet zijn tegen water. Je kan met de IP67 classificering je iPhone tot 1 meter onder water houden voor maximaal 30 minuten.

Let op! Ondanks de IP67 certificering valt waterschade niet onder de garantie! Houd je jouw toestel te lang onder water, ligt deze te diep onder water of komt er op een andere manier alsnog water naar binnen, dan komt je garantie te vervallen.

Waar moet ik op letten bij het gebruiken van mijn iPhone?

Voordat je jouw iPhone 7 (Plus) lekker mee onder de douche neemt of meeneemt in het zwembad willen we jullie eerst een aantal belangrijke zaken meegeven:

- Luister geen muziek op het moment dat je jouw telefoon in of onder het water houdt
- Laad je telefoon ook niet op wanneer deze nat is
- Stel de iPhone niet bloot aan te koud of warm water, hierdoor kunnen de zegels die de telefoon waterdicht houden krimpen of juist uitzetten
- Stel de iPhone ook niet bloot aan hoge druk water

Wacht te allen tijde minimaal 5 uur met het afspelen van muziek of het opladen van je telefoon en zorg dat de telefoon en de lightning aansluiting goed droog zijn.

Wat moet ik doen als er toch sprake is van waterschade?

Zoals hierboven is vermeld vervalt je garantie wanneer er sprake is van waterschade, wees hier dus voorzichtig mee. Zie je toch vocht onder de camera lens of onder het scherm zitten en functioneert je toestel niet meer naar behoren dan adviseren we je om deze direct uit te schakelen om eventuele kortsluitingen in je toestel te voorkomen. Droog de telefoon goed af en leg deze voor 24 uur in een afgesloten bak met rijst. Omdat rijst een vocht opnemende werking heeft kan het de vocht uit je iPhone trekken. Dit is natuurlijk niet gegarandeerd, maar het is zeker de moeite waard om het uit te proberen.

Ervaringen

Heb jij je iPhone al uitgeprobeerd in het water? Heb jij nog tips om je iPhone optimaal te gebruiken? Laat het ons weten in dit topic!

Check ook de video waarin wij de iPhone 7 (Plus) testen:

0 reacties

Geen reactie

Reageer