Vraag

IMEI-nummer achterhalen

• 23 juni 2020
  • 7 reacties
  • 694 Bekeken

Dag, ik zou graag het IMEI-nummer van mijn huidige telefoon willen opvragen aangezien deze sindskort gestolen is. Morgenochtend doe ik aangifte en daarbij komt het IMEI-nummer ontzettend van pas.

Met vriendelijke groet,

Ryan

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen @RianneBW

Wat naar dat je telefoon gestolen is. Om wat voor telefoon gaat het? 
Kun je aangeven of je de telefoon via T-Mobile hebt aangeschaft of via een externe partij?

Ik ga er voor nu even van uit dat je het toestel hebt gekocht bij T-Mobile i.c.m een abonnement.
Dan kan waarschijnlijk een T-Mobile moderator je IMEI nummer achterhalen.

Heb je deze niet gekocht bij T-Mobile, samen met je abonnement, dan heb je kans dat deze niet meer te achterhalen valt bij T-Mobile.

Nog een laatste tip: Kijk even of je de factuur / bon kan achterhalen.
Hierop staat het IMEI nummer vermeld. 

Dag,

Het betreft een Samsung Galaxy S9+, coral blue.

Ik heb de mobiel inderdaad via een externe partij aangeschaft, maar kan op t-mobile wel zien dat ik aan t-mobile maandelijks toestelkrediet betaal. De factuur ben ik al een tijdje kwijt helaas, betekent dat dat jullie op dit moment niet het IMEI-nummer kunnen achterhalen?

Groet,

Ryan

Reputatie 7
Badge +20

Beste @RianneBW Het Imei nummer zou ook in je contract kunnen staan!
Je contract vind je in je account van T-mobile.

Anders moet je contact opnemen met de verkopende partij.

Op de doos staat het imei nummer ook, die er even bijpakken als.je hem.niet hebt weggegooid.

Staan er waarschijnlijk 2 op, als je toestel dual sim heeft.

Reputatie 5
Badge +5

Ook een handige tip is om serienummers en IMEI nummers van apparaten zoals telefoons en tablets ergens op te slaan en op te bergen, zodat je ze in het geval van een diefstal bij de hand hebt. Ik gebruik hier zelf de Stop Heling app van de Politie voor. Hier kun je de serienummers en IMEI nummers van je toestellen opslaan, eventueel met foto. Vervolgens kun je de gegevens exporteren naar een PDF en deze op een veilige plek opslaan, bijvoorbeeld in de cloud of uitgeprint.

Reputatie 7
Badge +18

@RianneBW

Had je het IMEI nummer al gevonden of niet?

Ik zag net dat als je gewoon de T-mobile app opent en dan kijkt bij abonnement, onder toestelkrediet onder de naam van je toestel staat ook gewoon je IMEI.

Via de website onder het kopje abonnement & instellingen en klik op toestelkredieten, daar staat hij ook.

@Waqqas Jazeker! De partij waarbij ik de telefoon in eerste instantie gekocht had heeft deze naar mij toegestuurd. Dank jullie wel voor jullie hulp!

Groet,

Ryan

Reageer