Beantwoord

Instellen van APN op je 4G Internet Stick

  • 3 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 12347 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
Ik kan niet internetten. De Internet Manager geeft wel netwerk bereik weer, maar ik kan niet internetten. Wat nu?
icon

Beste antwoord door TomV 3 oktober 2016, 15:40

Het kan zijn dat de APN instellingen niet goed staat ingesteld. Deze zijn nodig om verbinding te kunnen krijgen met het internet van T-Mobile. Volg de volgende stappen om te controleren.

1 ► Voor deze instructie is het vereist dat de Internet Manager al geïnstalleerd is. Als dit niet het geval is volgen dan eerst de instructie “Aan de slag met de Huawei E3372 Internet Stick”. Heb je de Internet Manager al geïnstalleerd ga dan door naar stap 2.

2 ► Open de Internet Manager en druk rechts onderin op Menu.


3 ► Druk nu in het scherm wat uitgeklapt is op “Instellingen”.


4 ► Druk in de opties die nu verschijnen op “Geavanceerde Instellingen”.


5 ► Druk in de opties die nu verschijnen op “Profielbeheer Profiel Management”.


6 ► Controleer in dit scherm of “T-Mobile Internet(Standaardwaarde)” er tussen staat. Zo ja dubbel klik deze dan aan met de linker muisknop om de instellingen te controleren. Staat deze er niet tussen druk dan op de knop “Nieuw”


6 ► Je krijgt nu een aantal velden te zien die ingevuld kunnen worden. Vul deze als volgt in:

Bij Account, voer T-Mobile Internet in.
Bij Toegangsnummer, voer *99# in.
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij Protocol, kies PAP.
Bekijk origineel

5 reacties

Het kan zijn dat de APN instellingen niet goed staat ingesteld. Deze zijn nodig om verbinding te kunnen krijgen met het internet van T-Mobile. Volg de volgende stappen om te controleren.

1 ► Voor deze instructie is het vereist dat de Internet Manager al geïnstalleerd is. Als dit niet het geval is volgen dan eerst de instructie “Aan de slag met de Huawei E3372 Internet Stick”. Heb je de Internet Manager al geïnstalleerd ga dan door naar stap 2.

2 ► Open de Internet Manager en druk rechts onderin op Menu.


3 ► Druk nu in het scherm wat uitgeklapt is op “Instellingen”.


4 ► Druk in de opties die nu verschijnen op “Geavanceerde Instellingen”.


5 ► Druk in de opties die nu verschijnen op “Profielbeheer Profiel Management”.


6 ► Controleer in dit scherm of “T-Mobile Internet(Standaardwaarde)” er tussen staat. Zo ja dubbel klik deze dan aan met de linker muisknop om de instellingen te controleren. Staat deze er niet tussen druk dan op de knop “Nieuw”


6 ► Je krijgt nu een aantal velden te zien die ingevuld kunnen worden. Vul deze als volgt in:

Bij Account, voer T-Mobile Internet in.
Bij Toegangsnummer, voer *99# in.
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij Protocol, kies PAP.
probleem verholpen
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sannejansenn,

Fijn om te horen dat jouw probleem verholpen is met bovenstaande stappen. Daar doen we het voor! 🙂

Trek je aan de bel als we je nog eens ergens mee kunnen helpen?
Na herinstalleren van het programma stuitte ik weer op het zelfde probleem voor mensen die er niet uit komen. De apn instellingen zijn als volgende ingesteld na het herinstalleren (smartsite.t-mobile) Dit moet gewijzigd worden naar (smartsites.t-mobile) lettertje xtra. Als je dit niet kan wijzigen heropen een nieuwe profiel met naam de naam T-Mobile NL.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sanne,

Bedankt voor het delen van jouw oplossing! 🙂 Erg handig voor andere klanten die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Werkt bij jou nu alles weer naar behoren? Laat het gerust weten als ik je ergens bij kan helpen!

Reageer