Beantwoord

Internet instellen lukt niet met Huawei P* lite

Hoe kan ik de internetinstellingen voor elkaar krijgen op de Huawei P* lite? De gegeven beschrijvingen gaan gedeeltelijk op, maar er ontbreken gegevensinstellingen op mijn toestel.
icon

Beste antwoord door Bas 5 maart 2018, 16:36

Hey Sonja,

Je wilt natuurlijk wel gewoon kunnen internetten op je telefoon. Ik ben daarom meteen voor je op zoek gegaan! Had je toevallig al een kijkje genomen in dit topic? Hierin staat namelijk stap voor stap beschreven hoe je internet op jouw Huawei P8 Lite handmatig kunt instellen!

Je kunt dit namelijk doen via: Instellingen > Meer > Mobiel Netwerk > Selecteer 'Naam toegangspunt' onder SIM 1 > Tik op de menu-knop > Selecteer 'Standaard instellingen herstellen', hierna wordt je telefoon teruggezet naar standaard internet- en mms-instellingen > Selecteer de Menu-knop en selecteer Nieuwe APN > Hierna kun je de internetgegevens invullen op basis van de onderstaande afbeelding.

Na het invullen van de internetgegevens tik je op het OK-vinkje!

Ik hoop dat het hiermee gaat lukken, Sonja. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen graag! 😃

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +11
Hey Sonja,

Je wilt natuurlijk wel gewoon kunnen internetten op je telefoon. Ik ben daarom meteen voor je op zoek gegaan! Had je toevallig al een kijkje genomen in dit topic? Hierin staat namelijk stap voor stap beschreven hoe je internet op jouw Huawei P8 Lite handmatig kunt instellen!

Je kunt dit namelijk doen via: Instellingen > Meer > Mobiel Netwerk > Selecteer 'Naam toegangspunt' onder SIM 1 > Tik op de menu-knop > Selecteer 'Standaard instellingen herstellen', hierna wordt je telefoon teruggezet naar standaard internet- en mms-instellingen > Selecteer de Menu-knop en selecteer Nieuwe APN > Hierna kun je de internetgegevens invullen op basis van de onderstaande afbeelding.

Na het invullen van de internetgegevens tik je op het OK-vinkje!

Ik hoop dat het hiermee gaat lukken, Sonja. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen graag! 😃
Hallo Rob,
Dank voor je meedenken, maar het lukt echt niet om dat protocol via 'dit topic' te volgen. Heb dat al meerdere keren geprobeerd maar er ontbreken op mijn toestel een aantal stapelementen.
Tot bovenstaande PAP verificatie gaat alles goed, maar de stap daarna 'Type toegangspunt' komt op mijn toestel niet meer voor.
Ook in de lijst 'kies browser symbool' kan ik niets, ik heb namelijk het browsersymbool niet op mijn toestel zoals al de plaatjes aangeven over de Huawei P8 lite. Daar loop ik ook op vast.

Zou niet weten wat ik nu moet doen.
Groeten,
Sonja.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Sonja,

Wij gaan je natuurlijk zo goed mogelijk verder helpen, zodat je gewoon lekker gebruik kunt maken van het internet!

Welke stap krijg jij na de PAP verificatie? Zou je screenshots kunnen maken van de stappen waar je niet uitkomt? Dan kunnen wij met je meekijken en je adviseren. 🙂
Hallo Jaimy,
Hier heb je een screenshot van mijn scherm met de aanwezige stappen die NA instelling van PAP onder 'verificatietype'. Welke stappen moet ik nu volgen om jullie protocol te kunnen blijven volgen?
Screenshot

Reputatie 5
Badge +17
1. Open het applicatie overzicht

2. Kies Instellingen

3. Kies Mobiele netwerken

4. Controleer of Mobiele gegevens is ingeschakeld

5. Tik op de terugknop

6. Scroll naar beneden en kies Meer verbindingsinstellingen

7. Kies Namen toegangspunten

8. Kies Toevoegen

Voer de volgende gegevens in:

Bij Naam, voer T-Mobile Internet in
Bij APN, voer internet in
Bij Proxy, voer niets in

Bij Poort, voer niets in
Bij Gebruikersnaam, voer niets in
Bij Wachtwoord, voer niets in

9. Scroll naar beneden

Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 16 in

Als je een telefoonnummer gebruikt dat met 097 begint dan bestaat de kans dat je bij MNC 20 moet invoeren in plaats van 16.

10. Bij Verificatietype, vink PAP aan

11. Kies Type toegangspunt

12. Als het onderstaande scherm verschijnt, voer dan default,supl in (let op: in kleine letters)

13. Verschijnt dit scherm niet, vink internet aan

14. Kies Meer

15. Kies Opslaan

16. Vink T-Mobile Internet aan

17. Keer terug naar het startscherm

Zet de telefoon één keer helemaal uit en weer aan. Als het goed is heb je nu mobiel internet.
Goede morgen Pilovali,
Dank voor de reactie, maar ik schiet er niet veel mee op. T/m stap 10 (PAP aanvinken) gaat het goed. Maar stap 11 kan niet op mijn toestel. Ik zie nergens 'type toegangspunt' staan. Zie het screenshot maar terug. Dus graag ALLE handelingen precies beschrijven alsjeblieft.
Reputatie 5
Badge +17
Bij sommige toestellen heet 'type toegangspunt' anders, in jou geval heet het 'APN-type'.
Je kunt daar 'default' intypen.
Moet ik nu 'default' of 'default,supl' intypen???? En ik kan nergens internet aanvinken, onder welke noemer moet dat dan? Zal een screenshot bijsluiten van hetgeen ik nu voor me zie na intypen 'default'. Waarmee moet ik na APN-type gebruik verder gaan????
Reputatie 5
Badge +17
Je kunt 'default' of 'default,supl' invoeren. Dit maakt niet echt uit.
Bij punt 13 is alleen als je geen optie hebt om default of default,supl in te kunnen voeren. Dit kun je in jou geval gewoon negeren.

Het belangrijkste is MCC, MNC en APN naam.
Helaas, niet gelukt. Ergens zit er iets niet goed, maar geen idee wat het kan zijn.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Sonja,

Ik heb het hier intern nog eens even voor jou nagevraagd. Mijn collega geeft aan dat zelfs de unbranded versie automatisch de correcte internetinstellingen moeten krijgen op het moment dat er een T-Mobile SIM in wordt gestopt. Je zou daarom kunnen proberen de netwerkinstellingen te resetten en mocht dat niet helpen, dan is het simpelste een back-up maken en het toestel een factory reset geven. Hopelijk wil het dan daarna wel lukken! Ik ben benieuwd Sonja, laat je het ons weten?

Reageer