Beantwoord

iPhone en iPad gaan beiden over als ik gebeld word

• 23 december 2014
  • 5 reacties
  • 30207 Bekeken

Soms "belt" ook mijn iPad 2 als ik gebeld wordt op mijn iPhone5. Het gebeurt als beide toestellen bij elkaar in de buurt liggen en - denk ik - vooral als degene die mij opbelt ook een iPhone heeft. Is daar iets tegen te doen?
Han
icon

Beste antwoord door AmyP 24 december 2014, 09:28

@hanne57

Dit is inderdaad sinds iOS8 mogelijk! :8

Je iPad en iPhone moeten dan van deze iOS gebruik maken, met dezelfde iCloud ingelogd zijn én de iPhone en iPad moeten zich op het zelfde Wi-Fi netwerk bevinden. Dan kun je inderdaad ook op je iPad gebeld worden. Vind je dat niet handig?

Je kunt in de instellingen bij Facetime controleren of je de feature 'Via mobiel netwerk iPhone' aan hebt staan. Wanneer je niet wilt dat je met je iPad ook gesprekken aan kan nemen, zet deze instelling dan uit. Op de iPad zie je eventuele gemiste oproepen via FaceTime, de gesprekken die je met je iPad voert verlopen ook via FaceTime.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
@hanne57

Dit is inderdaad sinds iOS8 mogelijk! :8

Je iPad en iPhone moeten dan van deze iOS gebruik maken, met dezelfde iCloud ingelogd zijn én de iPhone en iPad moeten zich op het zelfde Wi-Fi netwerk bevinden. Dan kun je inderdaad ook op je iPad gebeld worden. Vind je dat niet handig?

Je kunt in de instellingen bij Facetime controleren of je de feature 'Via mobiel netwerk iPhone' aan hebt staan. Wanneer je niet wilt dat je met je iPad ook gesprekken aan kan nemen, zet deze instelling dan uit. Op de iPad zie je eventuele gemiste oproepen via FaceTime, de gesprekken die je met je iPad voert verlopen ook via FaceTime.
Hallo AmyP,

Ik heb hetzelfde probleem bij mij thuis. 2 iPhones en 2 iPads die vrijwel tegelijk overgaan.
Dankzij deze tip is het opgelost.
Erg lang last gehad van dit probleem. Bovendien gingen mijn iPhone rinkelen wanneer een ander gezinslid werd gebeld. Nu hoop ik er eindelijk vanaf te zijn. De instelling staat bij mij niet in Facetime maar bij instellingen/telefoon. Gesprekken: Bel via andere apparaten.
Dat bleek allemaal aan te staan.
Alles uitgezet en afwachten maar
Ik had eerst ook Z n probleem
Reputatie 7
Badge +20
Hoi T-Rem,

Is het probleem blijvend verholpen of loop je er nog tegenaan? Laat het even weten, anders kunnen we je verder helpen! :)

@Tme

Heb je het wel weten op te lossen? We zijn dan wel benieuwd hoé! 😉

Reageer