Sticky Beantwoord

Je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen (Android)

• 27 november 2015
  • 11 reacties
  • 67227 Bekeken

Badge
  • T-Mobile Expert Kennisbank
  • 0 reacties
Hoe kan ik mijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen? (Android)
icon

Beste antwoord door RuudO 27 november 2015, 12:53

Als je toestel niet meer goed werkt, kun je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Dat betekent dat je toestel weer werkt zoals deze uit de fabriek komt.

Goed om te weten
Na het terugzetten kan je toestel vragen om een beveiligingscode. Deze staat in de handleiding van je toestel.
Terugzetten naar de fabrieksinstellingen betekent dat alle opgeslagen gegevens en instellingen gewist worden. Je kunt eventueel een backup maken op je computer, zodat je geen gegevens verliest.

1 ► Open het menu

2 ► Ga naar instellingen/opties
(bij sommige toestellen zie je bovenaan tabjes, kies dan voor Algemeen)

3 ► Ga naar Back-up maken en resetten

4 ► Kies voor de optie om te telefoon terug te zetten op Fabrieksinstellingen of Standaardgegevens
Je kunt meestal aanvinken wat je wil wissen

5 ► Bevestig dat je de telefoon wil resetten.
Als extra controle vraagt je telefoon nog een keer om het te bevestigen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi Jewodie,

Ah toch nog wat goed nieuws, ik ben blij dat je in ieder geval je contacten weer hebt!

Zou je kunnen aangeven wat je precies bedoelt met een grijs vlak vertonen? Kan je de afbeeldingen wel openen? Welke melding krijg je te zien? Mocht je in de gelegenheid zijn om naar een Samsung Service punt te kunnen gaan dan lijkt me dat verstandig in deze situatie. Is dit voor jou geen optie? Dan kan je ook gebruik van Samsung Remote Support, erg handig als je op afstand live geholpen wil worden door één van de Samsung medewerkers. Hopelijk kunnen zij de afbeeldingen en verdere verloren data alsnog terughalen!

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Jewodie.
Hallo David,

Ik ben natuurlijk een hartstikke 'groentje' in dit soort zaken, anders hoefde ik ook niet om hulp te vragen. Dus niet gecontroleerd of de back-up volledig was. Het vreemde is dat de foto's later weer wel zichtbaar werden (inclusief de 800 foto's van de back;-up waarvan ik dacht dat ik ze er eerder al uit gegooid had) maar op dit moment alleen maar een grijs vlak vertonen, ook van recente foto's.
Mijn contacten zijn inmiddels gelukkig wel terug, maar ik gebruikte bijvoorbeeld de app S-memo, waarin ik inmiddels nogal wat gegevens had staan, maar die is nu ook helemaal leeg. Grrrr….
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jewodie,

Oef, dat klinkt niet zo goed! :S

Heb je een melding gekregen dat de back-up volledig was afgerond en vervolgens nog even gecontroleerd of dit goed was gegaan? Je kunt dan bijvoorbeeld even kijken wanneer de laatste back-up is gemaakt. Wat gebeurt er wanneer je de gegevens probeert te herstellen? Wordt er dan helemaal niets teruggezet of gebeurt er iets anders? Je kunt ook nog even in jouw account kijken of de gegevens en bestanden er tussen staan.

Het slechte nieuws is wel dat, als de bestanden echt niet in de back-up meegenomen zijn, de kans redelijk klein is dat de bestanden nog te herstellen zijn. De reset is namelijk nogal definitief. In sommige gevallen werkt een applicatie, zoals Recuva, nog om een en ander terug te krijgen. Het is allicht het proberen waard!

Laat je weten of het is gelukt? Ik duim in ieder geval voor je!
Hoe kan ik mijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen? (Android)

Beste Ruud,

Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd, maar ik ben nu kennelijk echt ALLES KWIJT van mijn telefoon! Ik heb wel de bovenstaande stap uitgevoerd (en aangevinkt) Back up maken en resetten.

Hoe kan ik nu nog gegevens terughalen???
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Nostromo,

Oeh dat is natuurlijk niet de bedoeling. We zoeken graag een oplossing voor je.

Heb je toevallig al een harde reset gedaan? Instructies vind je op deze pagina. Mocht dit geen oplossing bieden dan wil ik je vragen om je telefoon te verbinden met een computer of laptop. Wordt deze dan herkend? Gebruik hiervoor ook de HTC Sync Manager.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Ik heb mijn HTC One m9 teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu start mijn telfoon niet meer op. Hij blijft hangen in het opstart menu! Enige tips zijn welkom.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Henk,

Ben je de toegangscode van je toestel vergeten? Zo ja, probeer dan de tips uit die op deze pagina staan. Als het goed is kun je daarmee weer een nieuw wachtwoord instellen.

Laat je even weten of het is gelukt?
en hoe doe je dat als je wachtwoord ben vergeten
Reputatie 7
Badge +15
Hey Softrare,

Zo te lezen heb jij te maken met T-Mobile Customisatie software. Hierover is al aardig wat gesproken op het forum.

In dit forumtopic vind je hier meer informatie over. Wil je het in dat topic laten weten als je hier verder nog vragen over hebt?:)
Ik ben erachter gekomen dat de T-Mobile firmware problemen veroorzaakt. Ik wil graag voorkomen dat deze firmware op mijn telefoon wordt geinstalleerd. Hoe kan ik dit doen?
Badge
Als je toestel niet meer goed werkt, kun je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Dat betekent dat je toestel weer werkt zoals deze uit de fabriek komt.

Goed om te weten
Na het terugzetten kan je toestel vragen om een beveiligingscode. Deze staat in de handleiding van je toestel.
Terugzetten naar de fabrieksinstellingen betekent dat alle opgeslagen gegevens en instellingen gewist worden. Je kunt eventueel een backup maken op je computer, zodat je geen gegevens verliest.

1 ► Open het menu

2 ► Ga naar instellingen/opties
(bij sommige toestellen zie je bovenaan tabjes, kies dan voor Algemeen)

3 ► Ga naar Back-up maken en resetten

4 ► Kies voor de optie om te telefoon terug te zetten op Fabrieksinstellingen of Standaardgegevens
Je kunt meestal aanvinken wat je wil wissen

5 ► Bevestig dat je de telefoon wil resetten.
Als extra controle vraagt je telefoon nog een keer om het te bevestigen.

Reageer