Vraag

LG G4 start iedere keer opnieuw op

• 16 januari 2016
  • 15 reacties
  • 2876 Bekeken

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe LG G4 in gebruik genomen.
Maar het toestel doet raar, start iedere keer spontaan opnieuw op!
Als ik dan inlog en hem even laat liggen, doet hij spontaan een restart na zo'n 2 minuten opnieuw op.
Is dit een bekend probleem of heb ik toevallig pech!?

15 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je telefoon spontaan herstart.
Het kan zijn dat een app er voor zorgt, of dat het Android systeem beschadigt is.

Het eerste kun je gelukkig makkelijk testen door de telefoon in 'veilige modus' te zetten. Dat doe je zo:
- Schakel de telefoon uit.
- Zet de telefoon aan.
- Zodra de LG logo komt, houd de volume omlaag knop ingedrukt, net zolang je de ontgrendelingsscherm ziet.
- Je telefoon is nu in veilige modes.

Als je telefoon nu niet spontaan herstart, ligt het aan een app.
Als de telefoon nog steeds spontaan herstart, kun je het beste een fabrieksherstel doen. Vergeet niet je bestanden te backuppen.

Groet,
Leek inderdaad aan een app te liggen.
Na fabrieksherstel lijkt probleem weg. Hij is al even niet opnieuw opgestart.
Dank voor je antwoord!
Reputatie 6
Badge +17
Leek inderdaad aan een app te liggen.
Na fabrieksherstel lijkt probleem weg. Hij is al even niet opnieuw opgestart.
Dank voor je antwoord!

Graag gedaan. Nog veel plezier met je nieuwe G4 🙂
Het is een K.. telefoon.
Als ik hem aan de oplader leg raakt hij de weg kwijt.
Steeds opnieuw opstarten.
Na hardreset blijft het probleem.
Hebben anderen hier ervaring mee!?

Gevolg ik moet SIM kaart aanpassen om hem weer in mijn iPhone 5S te kunnen gebruiken.
En dan te bedenken dat ik al 2 weken op deze G4 heb gewacht omdat ik eerst de verkeerde ontvangen had...
Reputatie 6
Badge +17
Hi Mister MD,

Ah, jammer dat het je hier nog steeds problemen mee ervaart. Heb je inmiddels het juiste formaat simkaart voor je iPhone? Anders sturen wij je een 3-in-1 simkaart toe.

Heb je na het resetten van je toestel weer een back-up teruggeplaatst? Zou je jouw toestel willen uitproberen na een fabrieksreset zonder de back-up terug te plaatsen. Bij het terugplaatsen van de back-up kan namelijk de boosdoener ook weer op je toestel komen. Mocht dit niet softwarematig opgelost kunnen worden dan moet je toestel ter reparatie aangeboden worden.

Voordat je dit doet wil ik je vragen om eerst een kijkje te nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie?' topic.

Houd ons op de hoogte!
Ook na een kale reset blijft het probleem zich voordoen.
Na contact met T-Mobile wordt nu het toestel vervangen. Kijken of dat volgende toestel geen problemen heeft.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mister MD,

Wat balen dat het weer allemaal niet goed is gegaan. Wel fijn dat er wel een nieuw toestel voor je onderweg is! We duimen met je mee dat het dit keer wel goed gaat en anders zullen we er voor zorgen dat het zo snel mogelijk opgelost gaat worden.

Houd je ons op de hoogte? 🙂
het nieuwe toestel werkt prima!
had ik ook binnen 2 dagen binnen
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mister MD,

Kijk, dat is goed nieuws! 🙂 En ook nog lekker snel! Veel plezier met je nieuwe toestel en als je nog vragen hebt, trek gerust aan de bel!
Help!

Gisteravond viel mijn LG G4 uit het niets uit met het probleem dat ie telkens opnieuw start.
2x vandaag is het mij gelukt om toch in de telefoon te komen.
Maar dan valt ie toch weer uit.
Hij heeft een paar keer de melding gegeven optimaliseren applicatie
Kan hier niks over terugvinden. Ook heb ik de omlaag volume knop al ingedrukt gehouden maar werkt ook niet. Ben van plan om zometeen naar de tmobile winkel te gaan. Ben wel verzekerd maar ik vraag me af hoe dit inene kan komen is een vrij nieuwe telefoon. Please help!
Kan ook helemaal niks met de telefoon doen zoals resetten ofso
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Chelldy,

Begrijpelijk dat je daar van schrikt als dat opeens gebeurt! Ben je inmiddels langs de T-Mobile Shop geweest? Ik zie wel dat je gisteren je toestel ter reparatie hebt aangeboden. Zodra je toestel is ontvangen op het servicecentrum, ontvang je weer een bericht van ons. In dit topic kun je nog meer informatie vinden over het reparatieproces.

Houd je ons op de hoogte?
Ook mijn G4 start vaak automatisch opnieuw op, soms pakt hij dan mijn simkaart niet waardoor ik alleen via wifi kan verbinden.. Het viel me op dat het uitvallen vooral (ongeveer de helft van de keren) gebeurt als ik de camera open (snapchat en de camera app), hij geeft soms ook aan dat de camera niet beschikbaar is. Moet ik aannemen dat er een fout in de software van de camera is?
Zo ja, wat kan ik het beste doen?

Met vriendelijke groet,

Fonger Brouwers
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fonger,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je toestel zulke kuren vertoont. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Heb je onlangs een software update uitgevoerd? Zo ja, dan zou een fabrieksreset je probleem kunnen oplossen. Maak wel eerst een back-up van je gegevens voordat je deze uitvoert. Neem ook even dit topic door. Hier staan wat tips in die je zou kunnen uitproberen.

Laat je mij weten of het hiermee is opgelost?
Hey Hajar,

Helaas, ik heb de nieuwste software en de fabrieksinstellingen geprobeerd, hij blijft uitvallen als ik snapchat of camera gebruik. Opsturen dan maar?

Mvg, Fonger
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fonger,

Wat jammer dat dat niet heeft geholpen. 😞 Je kan er nu inderdaad voor kiezen om je toestel ter reparatie aan te bieden bij ons. Je bent hem dan voor even kwijt, maar hopelijk krijg je hem gerepareerd terug en ervaar je geen problemen meer met je toestel. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw toestel ter reparatie kan aanmelden.

Houd je mij op de hoogte van de uitkomst? Als je in de tussentijd andere vragen hebt, let me know!

Reageer