Beantwoord

Scherm draait niet meer Xperia Z3 compact

Ik heb nu sinds twee maanden een Z3 compact. Erg tevreden met deze telefoon tot ongeveer een week geleden. Toen gebeurde het dat mijn scherm niet meer draaide (weet niet precies wanneer). Als ik bijvoorbeeld mijn camera open dan staat die altijd op horizontale opname, als ik een video of foto bekijk (in browser of gewoon op telefoon) dan kan ik die alleen maar kijken in verticale weergave. Kortom, scherm draait niet meer, super vervelend.

p.s. ik heb al een fabrieksherstel gedaan. Ik heb al alles geprobeerd met betrekking tot scherm draaien. Help!
icon

Beste antwoord door kurkdroog 18 januari 2015, 20:51

Om te kijken of het iets hardwarematig is zou je het volgende kunnen testen.

Ga naar de dialer en voer daar het volgende in *#*#7378423#*#* > service tests > Gyroscope..
Hier krijg jij een kubus te zien en als het goed is draait deze mee als jij de telefoon draait. Mocht dit niet gebeuren is het hoe dan ook een defect in het toestel.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Hoi Jaspervb, welkom hier op het forum. :)

Je geeft aan dat je alles al hebt geprobeerd. Aangezien ik niet weet wat je onder 'alles' verstaat zal ik toch nog proberen mee te denken. Staat 'scherm automatisch draaien' wel aangevinkt in de instellingen? Als dit wel aanstaat, vink het dan uit en opnieuw aan.

Je geeft ook aan dat je het toestel ook al terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen. Heb je ook getest of het scherm wel automatisch draait zonder eerst een backup terug te plaatsen? Werkt het dan ook niet dan vrees ik dat er niets anders op zit dan jouw Z3 Compact op te sturen voor reparatie. Op deze pagina vind je info over reparatie.
Reputatie 3
Om te kijken of het iets hardwarematig is zou je het volgende kunnen testen.

Ga naar de dialer en voer daar het volgende in *#*#7378423#*#* > service tests > Gyroscope..
Hier krijg jij een kubus te zien en als het goed is draait deze mee als jij de telefoon draait. Mocht dit niet gebeuren is het hoe dan ook een defect in het toestel.
@kurkdroog ik denk dat je dit scherm bedoelde? (stond onder accellerometer niet gyroscoop) maar er gebeurt inderdaad niks als ik dan mijn mobiel draai enzo. Ik neem aan dat ik dan mijn mobiel voor reparatie moet opsturen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jaspervb,

Balen dat je nog geen oplossing voor je probleem hebt gevonden! :(
Is er in de tussentijd nog iets veranderd aan de situatie?

Als ik het topic doorlees heb je alle mogelijke oplossingen al geprobeerd? De Gyroscope die Kurkdroog aanraadde staat onder Accellerometer, maar ook bij deze optie zou het balletje mee moeten draaien. Dit heeft jammer genoeg ook geen positief nieuws opgeleverd zie ik. Helaas is de enige optie die dan overblijft het opsturen van je telefoon ter reparatie.

Hopelijk is het snel opgelost en kun je weer gauw gebruik maken van je Xperia Z3!
Reputatie 3
@kurkdroog ik denk dat je dit scherm bedoelde? (stond onder accellerometer niet gyroscoop) maar er gebeurt inderdaad niks als ik dan mijn mobiel draai enzo. Ik neem aan dat ik dan mijn mobiel voor reparatie moet opsturen?

Sorry, bij mijn oude Z2 is dat net wat anders dus maar ik bedoelde dat inderdaad. Als het daar niet werkt kan je er vanuit gaan ( na reset ) dat er een kapot onderdeel in het toestel zit en dan is reparatie inderdaad de enige oplossing. Hopelijk is dit snel opgelost!
Even uitzetten en opnieuw opstarten

Reageer