Beantwoord

Sim-unlock procedure Nokia

  • 16 februari 2016
  • 25 reacties
  • 4612 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud-medewerker
  • 4703 reacties
Hoe maak ik mijn Nokia sim-lock vrij?
icon

Beste antwoord door Sam- 16 februari 2016, 10:40

1 ► Plaats een SIM-kaart van T-Mobile in het toestel

2 ► Zet je toestel aan en druk op OK.

3 ► Toets de pincode in van de desbetreffende SIM-kaart

4 ► Druk op de toets met #

5 ► Druk daarna drie keer snel achter elkaar op de toets met '+'

6 ► Je ziet de letter 'P' op je beeldscherm verschijnen

7 ► Druk vervolgens 4 keer op de toets met '+'

8 ► Je ziet de letter 'W' op je beeldscherm verschijnen

9 ► Druk twee keer op de toets '+'

10 ► Het + teken verschijnt op je beeldscherm

11 ► Voer nu je SIM-unlockcode in

12 ► Druk twee keer op de toets '+'

13 ► Je ziet opnieuw het '+' teken op je beeldscherm verschijnen

14 ► Druk op de toets met '1'

15 ► Sluit af door op de toets met '#' te drukken

Het deblokkeren van je toestel is nu gelukt.

Bij het foutief invoeren van de code kan je toestel permanent blokkeren. Indien je de sim-unlock code al 2 keer verkeerd hebt ingevoerd, maar het toestel nog niet is vrijgegeven, neem dan contact op met onze klantenservice via 06 2400 1200 of laat een berichtje achter op het forum. We helpen je graag verder.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6
Badge +17
1 ► Plaats een SIM-kaart van T-Mobile in het toestel

2 ► Zet je toestel aan en druk op OK.

3 ► Toets de pincode in van de desbetreffende SIM-kaart

4 ► Druk op de toets met #

5 ► Druk daarna drie keer snel achter elkaar op de toets met '+'

6 ► Je ziet de letter 'P' op je beeldscherm verschijnen

7 ► Druk vervolgens 4 keer op de toets met '+'

8 ► Je ziet de letter 'W' op je beeldscherm verschijnen

9 ► Druk twee keer op de toets '+'

10 ► Het + teken verschijnt op je beeldscherm

11 ► Voer nu je SIM-unlockcode in

12 ► Druk twee keer op de toets '+'

13 ► Je ziet opnieuw het '+' teken op je beeldscherm verschijnen

14 ► Druk op de toets met '1'

15 ► Sluit af door op de toets met '#' te drukken

Het deblokkeren van je toestel is nu gelukt.

Bij het foutief invoeren van de code kan je toestel permanent blokkeren. Indien je de sim-unlock code al 2 keer verkeerd hebt ingevoerd, maar het toestel nog niet is vrijgegeven, neem dan contact op met onze klantenservice via 06 2400 1200 of laat een berichtje achter op het forum. We helpen je graag verder.
Hoi issam,

Ik heb het geprobeerd zoals hier boven geschreven staat,echter ik kom niet verder als 1 + teken.
De rest blijft hij op de 0 staan.

Wat doe ik verkeerd??

Please help

Met vriendelijke groet,

Arno
Reputatie 7
Badge +20
Hey Arno,

Zou je in plaats van bovenstaande instructies eens de stappen uit dit topic kunnen proberen? Deze zijn iets anders, maar wellicht is het precies wat in jouw geval werkt! Zou je anders ook gelijk kunnen aangeven welke Nokia je wilt unlocken?

We horen graag van je of het alsnog gelukt is!
Hoi David,

Ik heb het geprobeerd maar zonder succes.
Het gaat om de nokia lumia 520
Reputatie 7
Badge +20
Hey Arno,

Je hebt wel zelf al een andere simkaart getest enzovoorts, om te controleren of er echt een simlock op staat? Ik heb het even nagevraagd bij een technische specialist en als ik een reactie heb, dan laat ik het je weten!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Arno,

Het ligt toch wat lastiger dan gedacht! Zou je mij in een privébericht (via mijn profiel) jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en het IMEI-nummer van het toestel kunnen sturen? Dan kan ik een case aanmaken en hopelijk kan het dan opgelost worden!
Kan dit via een PB? Heb liever deze gegevens niet open en bloot op t forum 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Arno,

Dat mag zeker, want het is zeker niet handig als jouw gegevens openbaar komen te staan. Mijn collega David vroeg ook om het te sturen via een privébericht 😉 In dit topic staat uitgelegd hoe je een privébericht kunt sturen.
Hoi daar, hier Diana.

Hierbij de excuses van de vrouw van arno. Oeps 😳

Ik heb gereageerd via zijn account omdat het gaat om het toestel van onze oudste dochter en heb de reactie van David niet goed gelezen.

Inmiddels hebben we alle gegevens aan David gestuurd

Gr Diana 😃
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diana & Arno,

Ik heb zojuist een case voor jullie aangemaakt en gereageerd op het privébericht! Hopelijk wordt het snel opgelost. 🙂

Als er nog vragen zijn, laat het dan gerust in dit topic weten!
Vermoedelijk wel gebeld (privenr), maar wij kunnen niet bellen met het toestel (geen beltegoed). Wijzelf werken gehele dag en nemen vanwege omstandigheden geen telefoon met prive nr aan.

Hoe kunnen wij toch in contact treden om het toestel simvrij te laten maken?
Inmiddels is de telefoon (waar het om gaat) leeg dus ligt hij aan lader.

Evt vandaag bereikbaar tussen 1600 en 1900 uur (ivm slapen nachtdiensten) op het telnr van TMOBILE (bij u bekend) van de Nokia LUMIA
Reputatie 7
Badge +20
Hey Arno,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met de uitkomst van de case. Zij hebben deze ook gemaild, dus hopelijk kun je die mail ook vinden!

Als je zelf wilt bellen, kan dat altijd via 06 - 2400 1200. Als je dan het nummer aangeeft van de Nokia die ontgrendeld moet worden, dan kunnen zij jou (indien mogelijk) doorschakelen naar de juiste afdeling. Onze afdelingen proberen het zelf doorgaans op kantooruren, dus dat wordt lastig om je te bereiken, zeker als er geen privénummers aangenomen worden. ;)

Hopelijk lukt het zo allemaal!
Na telefonisch contact te hebben opgenomen, omdat wij wel gebeld werden, maar er voicemails achter gelaten werden op een telefoon, waarop geen beltegoed staat, kunnen we niet terugbellen, laat staan de voicemails afluisteren.

Uiteindelijk zelf gebeld met mijn eigen toestel, aangezien er een procedure en een unlockcode gestuurd is.

Alleen als de procedure voor het unlocken niet lukte, welke je online gekregen hebt, en je dan na een telefonisch gesprek dezelfde procedure uitgelegd krijgt en toegestuurd krijgt, zakt je de moed letterlijk in de schoenen.

Feit is, het gaat niet om de unlockcode, ik krijg niet eens de kans om deze in te voeren.

Ik zal het stap voor stap uitleggen, op dit forum, want telefonisch met de medewerkers gaat het niet lukken.

Ik ben begonnen aan de unlockprocedure:

1 ► Plaats een SIM-kaart van T-Mobile in het toestel
Gelukt!

2 ► Zet je toestel aan en druk op OK.
Gelukt!

3 ► Toets de pincode in van de desbetreffende SIM-kaart
Gelukt!

4 ► Druk op de toets met #
Gelukt!

5 ► Druk daarna drie keer op de toets met '+'

En hier lopen we vast! 1 x een + lukt ons in te voeren, maar de 2e + lukt al niet, laat staan de 3e keer.

Hoe kunnen we dit doen?

Wanneer ik het "bel" scherm toestenbord voor me heb, zie ik de cijfers dikgedrukt, en daarachter de letters en de plus (achter het cijfer 0).

Inhouden van het toetsje, brengt mij bij een 1e +. De 2e keer lukt het op deze manier niet.

Help ons alsjeblieft...

Gr Diana (een bijna wanhopige moeder)
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Diana,

Oh nee, niet wanhopig worden! Help is onderweg! 🙂 Bij stap 5 is het niet de bedoeling dat je drie keer een '+' in je scherm te zien krijgt, maar dat je drie keer snel op de '+' drukt. Druk dus drie keer snel achter elkaar op de + toets, totdat je een 'p' in op het scherm ziet staan. Daarmee zou het moeten lukken. Ik zal de beschrijving in dit topic ook aanpassen, zodat het duidelijk staat uitgelegd.

Laat je weten of dat inderdaad het geval is?
Helaas... geloof me deze toch wel bijna wanhopige moeder is vingervlug, maar hoe snel ik ook 3 keer op de "+" toetst druk, geen P te zien (enkel 3 x een 0, daar waar de + toets bij op staat).
Mn man heeft het geprobeerd, zelfs mn dochter meermaals. Helaas....
Reputatie 7
Badge +20
Hey Diana,

Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar bij oudere telefoons kon je soms ook de toets ingedrukt houden, in plaats van 3 keer te klikken. Zou je dat eens kunnen testen? Het moet toch mogelijk zijn om die P tevoorschijn te toveren! ;)

We horen graag of het gelukt is!
Beste,

Inmiddels enkele dagen geleden, want mn man heeft de moed al opgegeven, maar ik wil gewoon een werkende telefoon. Een simlock vrije telefoon voor onze dochter. Ook bovenstaande "tip" werkt niet! Deze tip hadden we zelf vrij in het begin al uitgevoerd idd... maar helaas zonder positief bericht.

Tmobile sprak telkens voicemail in maar met dat nummer kunnen we niet terugbellen, geen beltegoed.

Die telefoon heeft mijn dochter bij zich, maar mag van ons geen prive / onbekende nummers opnemen. Mn man en ik werken gewoon, dus ik vraag me af hoe we in contact kunnen treden. Mijn man en ik zitten beide niet bij Tmobile dus kunnen geen contact opnemen met Tmobile.

Alsjeblieft... hoe kunnen wij deze mobiel simlockvrij krijgen?
Hi Arno,

Jammer om te horen, we willen dit probleem graag zo snel en goed mogelijk oplossen! We bellen inderdaad met een anoniem nummer, dus vandaar wellicht de verwarring. Is het een idee om via een ander toestel contact met onze klantenservice contact op te nemen? Wanneer we de specifieke gegevens hebben - dan kunnen wij alle info verstrekken die je nodig hebt! Je kunt (bij hoge uitzondering) ook één van onze moderators een privébericht sturen met daarin het betreffende telefoonnummer - dan gaan wij kijken of we hierin kunnen assisteren en een van de specialisten contact kunnen laten opnemen. Geef dan ook meer details over welk dagdeel je het best bereikbaar bent, dan houden we daar rekening mee!
Net na maanden weer geprobeerd te code in te voeren, precies volgens de instructies in de e-mail van de klantenservice en hierboven, maar er blijft nu in beeld knipperen 'telefoon beperkt'. Het gaat om een Nokia 6230i.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Artgrrl,

Heb je al eens getest wat er gebeurt als je een simkaart van een andere provider in het toestel plaatst? Weet je zeker dat T-Mobile de verkopende partij was van jouw Nokia? Op basis van jouw bericht en de melding die je krijgt, ook na het willen ontgrendelen, lijkt het alsof jouw toestel niet door T-Mobile aangeboden is. Als je dit zeker weet, laat het dan ook even weten!
Hallo David, de telefoon is 100% van T-mobile (staat er ook op) en bij een andere simkaart vraat het toestel om een beperkingscode. De klantenservice ontkende ook in eerste instantie dat het gaat om een T-mobile-toestel totdat ik aankoopbon wilde mailen. In de T-mobile winkel konden ze me niet helpen (we doen niets met sim-lock). In de winkel is wel het imei-nummer gecheckt.
mvg, Hannah
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hannah,

Zou je mij in een privébericht via mijn profiel het IMEI nummer van het toestel kunnen sturen? Ben je bereikbaar op het telefoonnummer waarmee je ook bent ingelogd op het forum? Onze technische afdeling zal dan op dit nummer contact met je opnemen om te laten weten of het gaat lukken om jouw toestel te unlocken.

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!
Klantenservice stuurt (weer) een mail dat het geen t-mobile toestel betreft, net een foto getwittert en nog steeds een simlock op mijn telefoon. Ik kan geen privéberichten meer sturen naar David en technische dienst neemt geen contact op.
Had ik de aankoopbon maar bewaard na de vorige mailwisseling met de klantenservice, maar ik bewaar geen administratie langer dan tien jaar...
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik zie dat onze technische afdeling de code niet kan opvragen omdat het IMEI nummer niet bekend is bij ons. Wij kunnen dus niets meer betekenen. Excuses voor het ongemak!

Reageer