Vraag

Telefoon laadt niet meer op

• 19 april 2017
  • 9 reacties
  • 39333 Bekeken

Mijn telefoon laat niet meer op. Heel de dag heeft hij aan de oplader gelegen, uiteindelijk was de batterij leger dan toen ik hem eraan legde. Is hier iets aan te doen? Is mijn telefoon kapot? Hij geeft wel aan dat hij oplaadt....

9 reacties

Ik heb dit probleem ook, heb vandaag een nieuwe snellader gekocht, maar probleem blijft! Heb jij al iets gehoord?
Een oorzaak kan zijn dat het binnenwerk van je micro-aansluiting in je telefoon beschadigd is. Daardoor maakt de USB draad geen contact. Je kan het testen door de telefoon op de usb poort van een computer aan te sluiten. Dat is geen goedkope reparatie

Er kan ook vuil/stif inzitten.

De batterij kan defect zijn.
Reputatie 1
het kan ook zijn dat er vuil of stof tussen zit en daar door geen contact meer krijgt bij het opladen
dit kan je vaak met een tanden stoker verwijderen of met wat pers lucht in te spuiten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi vdenexter & Sonja72,

Ik reageer even op jullie vraag tegelijk aangezien het om hetzelfde probleem gaat. Kunnen jullie aangeven welke telefoon jullie hebben? Kun je eens jouw toestel op proberen te laden met een andere oplader? En kun je ook eens een ander stopcontact proberen? Kun je zoals Hakuin al aangaf proberen jouw toestel aan te sluiten op de computer, lukt dat wel? Ik zou sowieso willen adviseren om gelijk een back-up te maken van jouw gegevens om te voorkomen dat je deze kwijtraakt.

Kunnen jullie verder eens naar de tips van Hakuin en puma72 kijken? Kunnen jullie ook eens naar de batterij kijken, zie die er anders uit? Bubbeltjes, kromgetrokken of iets anders dat niet hoort? Als dat zo is, dan kun je een nieuwe batterij aanschaffen.

Ik hoor het graag van jullie!
Heb verschillende opladers en stopcontacten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik heb een huawei p8 dus de batterij kan ik niet bekijken.

Ik heb helaas geen computer even meer dus kan hem niet op de computer aansluiten.
Ik heb een gisteren nog een nieuwe snellader gekocht, andere stopcontacten geprobeerd, maar blijft langzaam opladen. Ik heb een Samsung S6 en kan niet bij de batterij komen. Zit nu op het werk, dus kan het niet via de laptop proberen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Vdenexter & Sonja72,

Jammer dat we nog niet achter de oorzaak zijn, dan moeten we verder denken!

@Sonja, heb jij nog de mogelijkheid gehad om de afgelopen dagen te kijken of het aan de laptop werkt?

Als alle bovenstaande suggesties niets hebben opgeleverd en het dus nog niet werkt, dan raad ik jullie aan het toestel ter reparatie aan te bieden. Het probleem is dan namelijk niet vanuit huis op te lossen en de reparatiedienst moet er dan ook aan te pas komen. Het lijkt mij stug dat er nu nog batterij is, maar als het mogelijk is, maak dan eerst even een back-up van de gegevens, zodat je geen gegevens verliest. De reparaties worden doorgaans zeer snel uitgevoerd, dus je hoeft niet te lang zonder telefoon te zitten gelukkig!

Hopelijk werkt er alsnog iets van bovenstaande suggesties en we zijn sowieso erg benieuwd naar de uitkomst! Houd ons op de hoogte!
Hallo David,

Helaas lukt het snel laden ook niet via de laptop. Met de nieuwe lader, kan ik wel weer, normaal (langzaam) opladen. De problemen begonnen, nadat ik, 2 maanden geleden, een nieuwe zwarte kabel (geen originele van Samsung) had gekocht, voor in mijn oude snellader; toen ging het even goed, maar na anderhalve maand, laadde hij alleen maar traag op (via kabel) en heel soms, gebeurde er niks. Dan moest ik even, aan het kabeltje zitten en dan laadde hij weer langzaam op.
Daarom, heb ik vorige week, een nieuwe "originele" witte snellader, van Samsung gekocht. Maar helaas, voor niks.

Als er eventueel een vuiltje zit, dan vind ik het riskant, om dit, zelf met een tandenstoker, eruit te halen. Want de kans op beschadiging, is groot.
En pers lucht heb ik niet. Kan ik dit in de winkel laten doen?
Ik hoor graag van je.
Reputatie 4
Hoi Sonja,

Goed dat je zelf al naar oplossingen hebt gezocht!

Gelukkig kan je nog wel opladen via de nieuwe lader, ook al is het langzaam. Zo kan je tenminste je telefoon blijven gebruiken en bereikbaar zijn. Ik snap dat je het riskant vindt om zelf met een tandenstoker eventuele vuil of stof te verwijderen. Dit kan niet in de winkel, omdat het geen officiële oplossing is. Als er meer schade zou ontstaan dan kunnen wij jou niet blij maken en dat willen we juist wel. 😉 Ik zou je toch adviseren heel voorzichtig zelf een gok te wagen of misschien iemand in jouw omgeving die gouden vingertjes heeft.

Zoals mijn collega David hierboven al aangaf is de laatste stap die je kunt proberen jouw toestel ter reparatie aan te bieden. Daar kan een onafhankelijke reparateur kijken naar de schade en een analyse uitvoeren. Als het binnen de garantie valt dan zijn de kosten ook gratis voor je. Maar dat is van te voren niet te garanderen natuurlijk.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je meer vragen hebben, dan horen wij het graag van je! 😃

Reageer