Beantwoord

Tips om Android-batterijduur te verlengen!

  • 27 November 2014
  • 36 reacties
  • 172486 Bekeken

Reputatie 5
Hoe kan ik de batterijduur van een Android toestel verlengen?

icon

Beste antwoord door ShadowLea 1 December 2014, 14:46

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5

En die kans op condens in de accu of op de connectoren, waardoor de accu kortsluit en dus niet meer bruikbaar is, nemen we dan maar even voor lief?

Nooit, maar dan ook nooit een accu in de diepvries leggen. Of op welke vochtige plaats dan ook. De kans dat ze daarvan kapot gaan is echt gigantisch.


Precies. Ik snap niet waar mensen dat idiote idee vandaan halen. Schijnen klaarblijk niet te snappen dat ijs water is.

Zal wel weer zo'n geval "Ik heb het gelezen op het internet dus het is waar" zijn.
Reputatie 3
super veel tips! waarvan ik aantal al deed. heb nog een tip.. op een gegeven moment is je telefoon zo oud en kom je op het punt dat je accu snel leegloopt.
haal je accu eruit. doe het in diepvrieszakje. sluit goed af en dan nachtje in de vriezer. Batterij heeft dan reset gemaakt en werkt weer.
Even batterij weer op kamertemperatuur laten komen. opladen gebruiken maar.
werkt ook tevens met accu's van camera's em boormachines


En die kans op condens in de accu of op de connectoren, waardoor de accu kortsluit en dus niet meer bruikbaar is, nemen we dan maar even voor lief?

Nooit, maar dan ook nooit een accu in de diepvries leggen. Of op welke vochtige plaats dan ook. De kans dat ze daarvan kapot gaan is echt gigantisch.
Handige tips. Dank jullie wel
Goede tips allemaal! Soms gebeurt het toch dat je bijna leeg bent. Mijn ervaring leert dan, zet je telefoon uit tot het moment dat je hem echt nodig hebt.
Bij mij start hij op met meer batterij dan toen ik hem uit had gezet.
Reputatie 2
We hebben ook een interactieve video met tips :)
Zie http://www.samsung.com/nl/support/interactievehowto/#mobile voor de video over het verlengen van de batterijduur.

Groetjes,

Samsung WebCare
Reputatie 5
Thanks voor de aanvullingen Joshua! En inderdaad, zo'n accu-hoesje is ook errrrg handig! 🙂
Je hebt ook altijd nog hoesjes met een accu er bij in die kun je ook gebruiken maar ook kun je elke keer bij het afsluiten even al je applicaties stop zetten dan gaan ze niet door op de achtergrond, ook is het slim om bluethoot en locatie uit te zetten wanneer deze niet worden gebruikt
Ohhhh ok ij ga deze tips checken en gebruiken
Reputatie 5
Hey Jbdejong,

Dat klinkt handig! Bedankt voor het delen van deze tip, daar zijn we blij mee! 😉
Ik heb powermax app geïnstalleerd. Die zet alle internetfuncties uit en het scherm donkerder zodat je batterij minder snel leegloopt als je je telefoon niet actief gebruikt. Je ontvangt nog wel je oproepen en smsjes.
Hoi RobertvdKamp,

Je hebt al een lopend topic waar je deze vraag ook hebt gesteld, je zal daar een antwoord krijgen: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/batterijproblemen-samsung-galaxy-s3-gt-i9305-259049
Het is niet toegestaan om dezelfde vraag op meerdere plekken op het forum te stellen. Graag de volgende keer op 1 plek blijven hangen. 😉
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxxy S3 (GT-I9305) ik heb al aardig wat "bloatware" veilig kunnen uitschakelen, maar blijf nog met een lijst onbekende dingen zitten. Is er ook een lijst beschikbaar voor de GT-I9305 met "bloatware"die veilig uit te schakelen is?

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Misschien al gezegd maar de batterij er even uithalen goed uitblazen er weer in doen en de apos die je niet veel gebruik stop zetten en soms een andere virus scanner erop zetten
Reputatie 1
super veel tips! waarvan ik aantal al deed. heb nog een tip.. op een gegeven moment is je telefoon zo oud en kom je op het punt dat je accu snel leegloopt.
haal je accu eruit. doe het in diepvrieszakje. sluit goed af en dan nachtje in de vriezer. Batterij heeft dan reset gemaakt en werkt weer.
Even batterij weer op kamertemperatuur laten komen. opladen gebruiken maar.
werkt ook tevens met accu's van camera's em boormachines
Dank voor de lijst. Ga zeker eens proberen of dit werkt
Hele handige informatie. Bedankt
Thx superhandige tips
Thx voor de tips
Reputatie 5
De Mediaserver is niet meegenomen in het originele topic omdat dat voornamelijk gebruikers met een MicroSD treft. Een aantal van de veelgebruikte Android devices heeft geen MicroSD. (Nexus, HTC One)

Voor wie er alsnog een oplossing zoekt voor het Mediaserver probleem:

Na een update en herstart gaat het process Mediascanner hard aan het werk al je bestanden te indexeren. Vooral op KitKat levert dit problemen op als de scanner tegen een map met veel bestanden of een corrupt bestand aanloopt.

Wat je kan doen:

- Haal de MicroSD eruit. Wacht een half uurtje. Is je telefoon nu weer goed? Volg dan de volgende stappen.

Je kan ervoor kiezen de SDkaart te formatteren. Dit lost het probleem met de corrupte bestanden op, maar dat is niet altijd een definitieve oplossing.

Wat je moet doen.

1) Sluit de MicroSD aan op de computer. Het liefst via een cardreader.
2) Open verkenner en ga naar de hoofdmap van de SDkaart.
3) Zet in mapopties “Extenties voor bekende bestandstypen verbergen” uit, en zet “Verborgen bestanden weergeven” aan. Klik op OK.
4) Laat hier in de map verkenner zoeken naar ‘grootte:leeg’ of ‘size:empty’ (Afhankelijk van een Nederlandstalig of Engelstalig systeem. zonder de quote tekens.)
5) Hier komt een hele lijst met bestanden uitgerolt. Alle media bestanden als foto’s, videos en muziekfiles die 0kb zijn moet je weggooien. Laat de logbestanden, playlists en .nomedia files staan. Als je het niet vertrouwd, knip ze dan naar je computer.
6) Kopieer een .nomedia bestand. Het mag uit de lijst met zoekresultaten, maar als je die per ongeluk hebt weggeklikt, meestal staat er wel een in de map Android.
7.) Plak deze in elke map waar géén bestanden in staan die je in de galerij en mediaplayers nodig hebt. Deze bestanden vertellen de mediascanner om de map over te slaan. Je kan de bestanden gewoon openen via de app Bestanden, ze worden alleen niet weergegeven in de mediaplayers.

@krissbruss
Extra batterijen zijn heel handig! 🙂 Ik heb ook standaard een extra volle batterij bij mij voor mijn telefoons in mijn binnenzak. Daarnaast heb ik ook trouwens altijd een 15600mah powerpack bij mij 🙂
Ik heb via bol.com een nieuwe accu gekocht, geen orginele van samsung, maar werkt perfect! Als ik dan de hele dag van huis ben, en geen mogelijkheid tot opladen heb, dan neem ik mijn oude (opgeladen) accu mee en verwissel de accu's zodat ik weer verder kan!
Reputatie 2
Check ook eens of je mediaserver niet opvallend veel van je batterij vergt. Dat kan een indicatie zijn dat er een of meer corrupte files op je telefoon staan. Daar kan je mediaserver niet goed mee overweg...
Reputatie 2
Bedankt voor de info
Handige info , dankjewel
Toppie ga ik ook eens proberen
Onwijs bedankt voor deze info! Deze tips ga ik zeker gebruiken

Reageer