Beantwoord

WiFi problemen Samsung Galaxy S5

  • 2 februari 2015
  • 28 reacties
  • 42229 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds zaterdag de trotse bezitster van een Samsung Galaxy S5. Goede actie van The Phonehouse in samenwerking met T-Mobile. Nu heb ik echter een probleem. Mijn wifi verbinding thuis valt steeds weg, zodat ik 4G ga verbruiken. Ik lees op internet dat er meer problemen zijn. Heeft iemand een oplossing????????? Ik ben nu minder blij met mijn S5.
icon

Beste antwoord door ingespil 4 februari 2015, 21:13

Ik had tot tien minuten geleden hetzelfde probleem met mijn nieuwe toestel. Ik ben gaan kijken bij de wifi instellingen waar een optie stond voor slimme netwerkwissel. Deze heb ik uitgezet en weg was het probleem. Ik denk dat het geen toeval kan zijn dat zowel u als uw man hetzelfde probleem ondervinden. Ik hoop dat u hiermee verder kan en anders veel succes!
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9
en waar staan die stippen dan???daar houd het bij mijn s5 neo al op

Even een beetje zoeken? Het menu verandert nog wel eens per firmware versie, maar de 'opties' knop zit toch echt ergers. Mogelijk staat er nu het woord 'Meer' in plaats van 3 stipjes?

(Het is Android, geen Apple, een beetje eigen initiatief is toch wel vereist.)
en waar staan die stippen dan???daar houd het bij mijn s5 neo al op
De Wi-Fi problemen van de Samsung S5 blijven toch wel... dit heeft ook te maken met de instellingen van je thuis netwerk te maken.
Denk hierbij aan je kanaal instelling van je Wi-Fi en of er veel mensen in de buurt zitten met het zelfde kanaal.
Ook hebben sommige apps op de Samsung S5 problemen als je Wi-Fi aan hebt staan, denk hierbij aan de Facebook app.
De berichten worden laten geüpdatet en ook de berichten van Whatsapp komen later aan.
Het kan ook komen door de update.. daardoor valt niet alleen de wifi weg maar gaat je batterij ook snel leeg. Je moet je automatische netwerk wissel uitzetten. Dat helpt! 🙂
Dank je Rosan1. Zal alles proberen wat erin staat.
ShadowLea heeft in het samsung update topic uitgelegd hoe je 'm op stil zet, hier is die info:

Het werkt nu allemaal een beetje anders. Je hebt nu twee knoppen:

'Melodie-Trillen' om te bepalen hoe de meldingen worden doorgegeven.

'Alles-Prioriteit-geen' om te bepalen welke meldingen er door mogen komen. Ziet eruit als een verbodsbord.

Vanaf nu bepaal je dus wel/niet stil met de 2e knop. Deze vind je door met twee vingers de notificatiebalk naar beneden te slepen, of door te klikken op icoontje met 3 vierkantjes rechtsbovening het notificatievenster. Je kan de knop aan de snellijst toevoegen door rechtsbovening op het penicoontje te klikken en hem op de plek te slepen.

Zet je hem op Alles dan hoor je alle geluiden.
Zet je hem op Prioriteit dan komen alleen belangrijke meldingen door.
Zet je hem op Geen dan komen meldingen niet door.

In het instellingen menu onder Onderbrekingen kun je kiezen wat wel en niet onder prioriteit valt (zoals telefoontjes&berichten van iedereen, alleen contacten of alleen favorieten, herrineringen, apps etc.)
Badge +13
Andere toestellen in huis heb en geen moeite met de WiFi?
Terug kan je idd niet meer en betreft de stil functie dat kan via een andere manier.
Misschien heb je wat aan deze tips?
http://www.androidplanet.nl/tips/galaxy-s5-lollipop-update/
Ik heb ook al een week of 2 deze wifi problemen met mijn S5, dat is al langer dan de laatste software update... Ik heb nu ook dat vinkje uitgezet en heb nu weer verbinding met wifi. Maar die is dusdanig slecht, dat ik niks kan, krijg steeds melding connection error/kan geen verbinding maken met netwerk.
Ook blijf ik het vreemd vinden dat dit altijd perfect gewerkt heeft en het ineens niet meer werkt...
Heeft iemand daar wellicht een verklaring voor?

Is er ook iemand die mij kan vertellen of ik de laatste software update ongedaan kan maken? Er zijn wat dingen die mij niet bevallen namelijk, waaronder het niet meer kunnen uitzetten van je geluid...
Eindelijk van het probleem van de wifi af!
Inderdaad, hier ook het probleem gehad 😞 Je kan het beste de Slimme netwerkwissel uitzetten!
Hier heeft het in ieder geval goed geholpen
Super bedankt ShadowLea!
Kijk deze info daar kan ik nou wat mee!
Ik ga blij t weekend in!

;):D:cool::P
Reputatie 7
Badge +9
Misschien een domme vraag maar als ik t vinkje achter slimme netwerkwissel weg haal moet ik dan steeds handmatig van netwerk wisselen zodra ik buiten t wifi gebied ben?:?:$

Dat is een hele logische vraag, eigenlijk. 🙂

Nee, dat hoeft niet. Zodra je verbinding met WiFi weg valt schakelt hij automatisch over naar mobiele data(als die aan staat). Zodra je dan weer in bereik van je WiFi verbinding komt, schakelt hij automatisch over naar WiFi en gaat Mobiele Data op standby.

Wat deze optie doet is kijken welke van de twee sterker is, en dan overschakelen op het sterkste signaal. Dus als je drie streepjes 3G hebt, en 2 streepjes WiFi, dan schakelt hij over op 3G. Terwijl WiFi eigenlijk gewoon nog prima werkt. Het nadeel is ook dat het vaak niet goed werkt, en hij door een bug denkt dat WiFi niet sterk genoeg is, terwijl hij dat wel is.

Netwerk wissel uit = WiFi prioriteit totdat deze buiten bereik is.
Netwerk wissel aan = Sterkste signaal prioriteit.

De Netwerkwissel is toegevoegd voor landen waar men onbeperkte 4G bundels heeft, bekabelde verbindingen vrij duur zijn, de huizen van hout zijn, en zich op elke straathoek een WiFi Hotspot bevind. (Zuid Korea, Japan, de VS..)

Hier in Europa hebben we er weinig aan, want onze WiFi verbindingen zijn meestal beter en betaalbaarder dan de 3G/4G dekking, onze huizen zijn van beton wat stoort op de verbindingen, en wij hebben vrij kleine databundels. 🙂
Misschien een domme vraag maar als ik t vinkje achter slimme netwerkwissel weg haal moet ik dan steeds handmatig van netwerk wisselen zodra ik buiten t wifi gebied ben?:?:$
Reputatie 7
Badge +9
Sleep je notificatiebalk naar beneden .
Klik op het tandwieltje.
Klik op WiFi.
Klik op de drie stippen, als het goed is rechtsbovenin.
Klik op geavanceerd.
Zoek 'Slimme Netwerkwissel' of 'Automatische Netwerkwissel' op. (De naam varieert).
Zet deze uit.

Dit screenshot is van mijn Note 3, (mn S5 is leeg) maar het werkt hetzelfde.

Reputatie 2
kan aan mij liggen...snap echt niet wat ik nu precies moet doen. ..
Gelukkig heb ik op deze Site gekeken. Ook bij mij viel de wifi steeds weg, sinds grote update gisteren. Nu slimme netwerk wissel uitgeschakeld en ik blijf verbinding houden! Thanx
Reputatie 7
Badge +9
Hij heet ook wel automatische Netwerkwissel. Staat onder Instellingen > WiFi > Geavanceerd.
Reputatie 2
ik zie bij mijn instellingen geen slimne netwerkwwissel...samsung s5..
wifi tijdens slaapstand op altijd.
wifi gaat steeds opnieuw verbinding aan. ..erg vreemd. .
wie kan helpen aub.
gr
Reputatie 5
Slimme netwerkwissel heeft dit probleem inderdaad al bij meerder klanten die ik via FB heb gesproken opgelost. Fijn dat ook hier deze oplossing bekend is. 🙂
Hallo allemaal,

Ik heb de oplossing van Ingespil geprobeerd en het WERKT!!!!!!!!!!!!! Super bedankt, ik ben helemaal blij!!!!!!!!!!!!! Probleem opgelost!!
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het meteen proberen en laat weten of dit inderdaad het probleem was. Duimen maar!! Bedankt voor het meedenken!!!!!!!!!!
Ik had tot tien minuten geleden hetzelfde probleem met mijn nieuwe toestel. Ik ben gaan kijken bij de wifi instellingen waar een optie stond voor slimme netwerkwissel. Deze heb ik uitgezet en weg was het probleem. Ik denk dat het geen toeval kan zijn dat zowel u als uw man hetzelfde probleem ondervinden. Ik hoop dat u hiermee verder kan en anders veel succes!
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu proberen mijn toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. In de hierboven vermelde link wordt ook aangegeven dat de batterij snel leeg raakt, ook dat is bij mij het geval. Als het resetten naar de fabrieksinstellingen niet werkt, ga ik terug naar Phonehouse om mijn toestel (en dat van manlief) om te ruilen. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt allemaal!!!!!!!!!!
Badge +13
Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Mijn wifi blijft ook ingeschakeld in slaapstand, als dat is wat jullie bedoelen. Ik denk dat het aan het toestel ligt, ik heb op internet gekeken en er zijn meer soortgelijke klachten. Ook mijn man heeft dezelfde klacht met hetzelfde toestel. Het ligt niet aan de wifi, andere toestellen, zoals laptop en gameconsole blijven wel gewoon aangesloten op wifi. HELP!!!!

Een ding terug naar de phonehouse en om laten ruilen je zit nu nog binnen de 8 dagen val je daarbuiten gaat een toestel voor reparatie weg.
http://www.galaxyclub.nl/2015/02/wifi-problemen-batterij-accu-samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update/

Reageer