Beantwoord

wifi punt werkt niet (Zyxel Wifi punt aansluiten)

  • 20 October 2020
  • 1 reactie
  • 1531 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Zyxel Wifi punt besteld maar het lukt mij niet om deze werkend te krijgen. 

Ik heb zelf de Huawei router en dan moet je het Wifi punt bedraad aansluiten en de Wifi knop uitzetten. Netjes gaan bij mij de lampjes branden zoals in de instructie staat vermeld. Als ik hem echter ergens wil plaatsen blijft de wifi naam Zyxel… en heeft die wifi signaal geen internet. Werkt dus niet. Ook met Mesh Pro kun je de zaak niet configuren zoals ik dat graag wil. Ook niet met https://xxx.xxx.x.120. Kan wel inloggen maar kan verder niet veel configureren om het issue op te lossen. Ik kan niet beoordelen wat er nu mis gaat…. Iemand ervaring hiermee?

icon

Beste antwoord door Brian 22 October 2020, 15:08

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @marcel56, ik help je graag met het installeren! Je kan de Wifi punten op twee manieren aansluiten, bedraad als Acces Point op de modem en draadloos al Repeater. Wanneer je gebruik maakt van een Huawei of Draytek modem dan heb je twee Wifi punten nodig. Ééntje kan je er dan bekabeld aansluiten op de modem zoals jij hebt gedaan. Het Wifi signaal gaat dan via het Wifi punt in plaats van via de modem. Daarna kan je een tweede (en eventueel derde) Wifi punt draadloos verbinding laten maken met het Wifi punt dat je aangesloten hebt op de modem. De Wifi punten vormen dan onderling één Wifi netwerk door je hele huis. 

Het kan dus kloppen dat het Wifi punt het niet meer doet wanneer je deze verplaatst vanaf de modem omdat hij ingesteld als Acces Point en bedraad verbonden moet zijn met de modem. Voor het beste resultaat zou je eigenlijk een tweede Wifi punt er bij moeten nemen die je dan kan verbinden zoals ik hierboven heb beschreven. Wat je eventueel ook kan proberen is het Wifi punt bekabeld aangesloten laten en proberen of het bereik hiervan beter is dan van de modem zelf. De derde optie is om het Wifi punt helemaal te resetten en draadloos verbinding te laten maken met de modem als Repeater, het nadeel daarvan is alleen dat de Wifi snelheid ongeveer 50% lager zijn zal.

Reageer