Beantwoord

14 dagen bedenktijd afzien bij snelle levering

  • 19 May 2017
  • 1 reactie
  • 3099 Bekeken

Ik wou zojuist een internet bestellen plaatsen telefonische bij jullie gratis 0800 nummer. Een medewerker vertelde als ik de bestelling vandaag zou plaatsen dan zou ik worden aangesloten 19 juni met 14 dagen bedenktijd. Maar als ik spoedig internet wou hebben op 5 juni 2017 dan moest ik afzien van mijn 14 dagen bedenktijd. Het is wettelijk bepaald dat je 14 dagen bedenktijd hebt bij alles wat je afsluit. Ook als ik het internet spoedig wil hebben. Kan ik wettelijk niet afzien van mijn 14 dagen bedenktijd. Ik vind dat ook niet netjes dat jullie medewerkers dat zeggen en mensen dat idee geven want ze hebben wel degelijk recht op 14 dagen. Ook bij een spoed bestelling. Als ik vandaag bestel 20 mei en ik word rond 5 juni aangesloten. Is 2 weken en 3 dagen. En dan zou ik geen bedenktijd hebben? Hoe dan? Als het wettelijk is bepaald. Er zijn mensen die dat niet weten en dan denken ik kan er niet meer vanaf. Terwijl dat wel kan. Waarom zeggen jullie medewerkers dat tegen de consument? Is niet heel netjes of eerlijk
icon

Beste antwoord door Sander 22 May 2017, 10:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hoi Gebruiker1001,

Zoals ik het lees, wil je graag zo snel mogelijk een internetverbinding en toch recht blijven houden op je bedenkperiode? In sommige (lees: uitzonderlijke) gevallen voeren we een versnelprocedure door. Dit biedt echter geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller gaat. Ik vind het dan ook niet correct dat mijn collega die datum van 5 juni doorgeeft, dat kunnen we niet garanderen. De versnelprocedure houdt in dat wij al direct kosten maken voor de aanvraag. Daarom vragen wij af te zien van je bedenkrecht. Je bevestigt hiermee aan ons dat je het abonnement wilt. Hou je liever dat recht, dan kunnen we beter de normale procedure aanhouden. Dan duurt de aanvraag gemiddeld zo'n vier weken.

Boven alles willen we het natuurlijk eerlijk en netjes houden! Ik hoop dat ik het nu dan ook verduidelijkt heb. 🙂

 

Moderator edit: voor actuele informatie over de bedenktijd, check dit topic.

Reageer