Beantwoord

4,5 week geen internet en TV en nog steeds geen oplossing door fout Tmobile


Hoi,

Ik dacht mijn glasvezel van 100Mbit op te hogen naar 1Gbit. Omdat ik al zo lang klant ben scheelde me dat maar 2 euro per maand (mijn abonnement is natuurlijk nooit goedkoper geworden).

Mijn glaszvezel zou op een ander netwerk komen en dus moest de monteur langskomen. Prima, 1 dag zonder internet.

De monteur zou op 8 juli komen (5 weken of zo na de aanmelding) Prima ik heb geen haast. MAAR HIER GAAT HET MIS. T-Mobile heeft mijn netwerk wissel al op 20 juni overgezet. Dus GEEN INTERNET. Kon niet teruggedraaid worden. Monteur kon ook niet eerder komen. Op aandringen is de monteur AL OP 3 JULI gekomen. Dus 14 DAGEN GEEN INTERNET EN TV.

De monteur kon het niet werkend krijgen. Moest ons op een poort in de pop up kast zetten, maar die bestond niet. Hij zou een ticket aanmaken en ik zou de volgende dag wat horen. NIET DUS.

Zelf gebeld. bla bla wat vervelend. Ticket aangemaakt. Niks meer gehoord. Elke donderdag moet ik zoiezo bellen omdat de oplossing een SIM kaart van T-mobile met onbeperkt internet maar 7 dgn werkt.

Uiteindelijk een mail dat de KPN monteur moet langskomen om de vebinding te checken. deze is 14 JULI langsgekomen. Mijn glasvezelverbinding werkt (Joh! ik had al glasvezel), maar het probleem ligt bij T-mobile. Waarschijnlijk een kapotte kaart wat de oorzaak zou zijn (KPN monteur had al eerder gebeld met Tmobile voor een andere klant met soortgelijk probleem) Probleem ligt bij Tmobile.

Wederom niks gehoord, dus op donderdag mijn simkaart code gevraagd (voor de 4e of 5e keer ik ben de tel kwijt) De vriendelijke jonge man kon mij ook niks zeggen wanneer het wel opgelost zou worden.

Inmiddels heb ik een glasvezel abonnement bij KPN aangevraagd. Ik kon daar aangeven na 30 dgn of na 14 dgn. Eerste optie aangevinkt. Echter kon het pas na 30 dgn omgezet worden. Dus nu komt de KPN monteur mijn KPN glasvezel op 25 augustus aansluiten. Ik hoop dat ik voor die tijd nog glasvezel van Tmobile kan nuttigen. 

Kortom:

  1. Tmobile maakt een fout met overzetten ruim voor monteur langskomt.
  2. Geen snelle monteur die het kan fixen mogelijk (2,5 week wachten zonder internet en TV)
  3. Monteur kan het niet oplossen.
  4. Ligt niet bij KPN (eigenaar glasvezel)
  5. Probleem ligt bij Tmobile. Gebeurt niks (wordt in ieder geval niet gecommuniceerd)
  6. DIT DUURT NU AL 4,5 WEEK EN WAARSCHIJNLIJK TOT ZELFS 8,5 WEEK. En dan wordt het opgelost door Glasvezel van en door KPN

Graag hoor en zie ik een oplossing want de mensen aan de telefoon kunnen niks.

Ik ben altijd vriendelijk en geduldig, maar mijn geduld is op. En ik zal mijn mening en ervaring graag delen met de rest van de wereld.

icon

Beste antwoord door Boris 22 July 2022, 10:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @Nelis1313,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ook ik had graag gezien dat het proces wat je hebt moeten doorlopen een stuk makkelijker en duidelijker was. Dat dit niet het geval is geweest, kan ik alleen mijn excuses voor aanbieden. Door de bovenstaande situatie, kan ik begrijpen dat je je heil ergens anders bent gaan zoeken. Doordat de aanvraag ondertussen bij KPN is gedaan, zullen zij de bestaande lijn overnemen, waarover ook de aanvraag van T-Mobile loopt. Doordat de nieuwe aanvraag bij de andere provider een migratie teweeg heeft gebracht, kan daardoor ook geen oplevering meer plaatsvinden bij ons. 

Ik wil er graag voor zorgen dat we opnieuw aan de slag kunnen voor je, want ook ik wil je het liefst bij ons terugzien! Dat kan ik alleen doen wanneer er geen nieuwe aanvraag elders is gedaan. Ik hoor graag van je wat voor jou het makkelijkst is, dat is natuurlijk wel zo netjes.

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Alhoewel ik het idee krijg uit je reactie dat T-mobile nu niks meer voor mij wil/kan doen nu ik besloten heb over te stappen.

Ik kreeg gisteren zomaar spontaan een telefoontje van Tmobile. Of ik nu het ticket/probleem was opgelost nog steeds wilde over stappen? Echter realiseerde de dame pas na mijn uitleg dat het ticket van KPN was opgelost, het probleem (geen verbinding) bestaat nog en ligt nog steeds bij Tmobile. Ze zou een nieuw ticket aanmaken (sorry maar er schiet bij mij telkens maar 1 woord binnen: “prutsers!”

Dus nadat ze een nieuw ticket heeft aangemaakt, krijg ik een mail om een nieuwe afspraak te maken om het probleem alsnog op te lossen. Dus T-mobile wil nog steeds mijn probleem oplossen. Dat is wel ok, want dat las ik in de reactie hierboven nml niet.

De eerstvolgende afspraak die ik met Guidion kan maken is over 3,5-4 weken. Dat zou betekenen dat ik dan dus (even rekenen) 4,5 + 4 = 8,5 weken geen internet heb. (Als Guidion het dan wel kan fixen)

In die eerste week dat Guidion kan komen ben ik op vakantie. De week erop komt KPN al.

Dus T-Mobile bedankt voor de moeite, maar nee jullie zijn te laat.

Reputatie 6

Hoi @Nelis1313, het spijt mij dat jij deze ervaring hebt gehad. Er zijn steken laten vallen en dat had niet mogen gebeuren. Nogmaals oprechte excuses voor hoe alles is verlopen, ik had het graag anders gezien!

Ik had het ook graag anders gezien.

Wat mij opvalt is dat jullie telefonisch heel goed bereikbaar zijn. Max 1-2 minuten wachttijd. Bij KPN gemiddeld 12-15 minuten wachttijd. (beiden kunnen helaas niet heel veel betekenen)

Wat verder opvalt is dat Guidion jullie monteurs niet met spoed langs kunnen komen in dit soort probleemgevallen (probleem door jullie (Tmobile) gecreeerd). Maar hebben een wachttijd van minimaal 3-5 weken. Dat is natuurlijk not-done bij geen verbinding. Als jullie KPN nodig hebben, staat deze binnen 1-2 dagen voor de deur. 

Jullie kunnen het wat mij betreft nog enigszins goedmaken door komende week een monteur langs te laten komen. Wij zijn dinsdag, donderdag en vrijdag thuis. 

Ik hoor graag wanneer jullie langs kunnen komen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Nelis1313 ,

Dat Guidion bij jou een lange levertijd heeft zal een combinatie van jouw regio en de vakantie periode zijn. Het is inderdaad lang.  Soms helpt het door hen regelmatig te bellen om te kijken of er nog afzeggingen zijn. T-mobile moderators kunnen helpen met 4g vouchers om een storing periode te overbruggen. 

@Boris Boris heeft al geschreven dat zodra er een overstap verzoek van een andere provider ligt er geen oplever activiteiten meer door t-mobile aangestuurd kunnen worden. Dus als dit je keuze is, laat dan KPN zo snel mogelijk jou aansluiten.  Als je wilt dat t-mobile nog iets doet, dan zal je de order bij KPN inclusief overstap dossier moeten cancellen.

Blijkbaar kan er wel een oplever activiteit aangestuurd worden, want ik heb na mijn klaagzang hierboven wel een verzoek tot een afspraak plannen gekregen van T-mobile/Guidion. Alleen bestaat er blijkbaar niet iets zoals een spoed aanvraag / spoedbezoek bij totale afwezigheid verbinding. Dus als klant zul je dan maar moeten wachten zonder internet.

Gas/Water en licht (OK, iets meer basisbehoefte voor levensonderhoud dan internet) wordt wel op korte (lees met spoed) termijn opgelost.

En wat moet ik met een simkaart met onbeperkt internet? Ik kan mijn huisnetwerk daar niet mee aansluiten. Alleen alle mobiele apparatuur. Geef mij dan ook een 4G modem te leen. Nu heb ik die zelf moeten aanschaffen. Anders kan ik niet thuiswerken (workstation zonder wifi) en alle andere apparatuur die met ethernet zijn aangesloten.

Mij krijgen jullie echt niet meer terug door de opmerkingen dat doordat ik overstap er geen oplever activiteiten meer gedaan kunnen worden zolang ik van plan ben mijn overstap door te zetten.

Ik heb spijt dat ik niet direct mijn overstap naar KPN geregeld had, zodra ik hoorde dat Guidion niet eerder kon komen, nadat jullie mij 2,5 week  voor de komst  van de monteur hadden afgesloten. Dan had ik nu al wel internet gehad.

Het gaat er mij om dat jullie hier van leren en het een en ander aanpassen, zodat toekomstige klanten wel (snel/binnen aanvaardbare tijd) geholpen kunnen worden bij een totale afsluiting van TV en internet. Ik lees naast mijn Topic nog meer soortgelijke topics waar mensen ook lange tijd (1-2 maanden) zonder werkende aansluiting hebben gezeten. Regel een aantal spoedplekjes voor dit soort gevallen in de agenda van de monteurs. Dan kan het in ieder geval sneller geregeld worden.

En de Soap goes on.

Guidion wilde nog een afspraak maken om mijn internet te herstellen. Maar zoals eerder gemeld kon dat niet veel eerder dan KPN langskomt om de boel aan te sluiten. Ik had niet de mogelijkheid om de telefoon op te nemen toen ze belden en inmiddels hebben ze de afspraak geannuleerd (ze kwamen er denk ik zelf achter dat de eerst mogelijke afspraak na mijn oversluiting naar KPN zou plaats vinden)

Nu zit ik dus mijn tijd uit bij T-mobile (ZONDER INTERNET EN TV) met een sim kaartje in een 4G modem (DIE IK ZELF HEB AANGESCHAFT). En wekelijks even bellen met T-mobile om de 7 dgn onbeperkt internet te verlengen middels een code om te SMSen.

Alleen nou komt ie. De codes voor een week onbeperkt internet Thuis zijn op?!!!! Dus ik krijg er nu een voor 24 uur! Dat betekent dat ik de komende 3 weken dagelijks met T-mobile moet bellen om een SMS code te krijgen voor de volgende dag?

Sorry hoor. Ik heb ze al eerder prutsers genoemd. Maar dit slaat alles.

De code's zijn op? Volgens mij betekent dat dat de vraag naar codes heel hoog is. Kortom meerdere mensen zitten in hetzelfde schuitje als ik? Des te meer reden om niet met T-mobile in zee te gaan?

En volgens mij is het een druk op de knop om een heleboel codes te genereren. Maar die persoon die dat kan zal wel op vakantie zijn.

Nou T-mobile jullie wachttijden aan de helpdesk zullen wel oplopen nu iedereen dagelijks moet bellen om een 24 uurs code op te vragen.

Mochten jullie toch nog ergens een code vinden van 7 dagen, laat het me dan maar weten. Ik moet nog een paar weken en dan horen jullie niks meer van me.

Reputatie 7

HI @Nelis1313,

Dank je voor de update vanuit jouw kant. Ik moet zeggen dat ik schrik van de situatie, dit is totaal niet wat wij voor ogen hebben. Ik heb daarom direct opnieuw de situatie aangekaart bij onze technische dienst, zodat we de situatie bij je thuis kunnen uitsluiten en aan de slag kunnen met de daadwerkelijke problematiek. Ook zal ik je direct een privébericht sturen met een voucher voor 7 dagen Unlimited data. Mocht het in de toekomst nodig zijn, staat mijn deur (lees; privé inbox) altijd open hiervoor. We gaan aan de slag om ervoor te zorgen dat je wordt geholpen. 

Hoi. Dankje voor je bericht.

Ik weet dat het van iedereen goed bedoelt is. Ook van Guidion. En dat het nu met vakantie en personeelstekorten moeilijk is om mij tijdig aan te sluiten.

Bedankt  voor de 7 dgn code.

 

Gr Niels

Jullie hoeven geen moeite meer te doen om mij nog aan te sluiten. Na mijn vakantie komt KPN alles aansluiten en Guidion kan toch niet meer voor die tijd iets plannen. Ik zing het wel uit met de 7 dgn codes. Gebruik jullie tijd maar om iemand anders te helpen.

Gr Niels