Beantwoord

7 weken na bestelling nog geen internet!

  • 11 May 2023
  • 11 reacties
  • 143 Bekeken

Goedenavond iedereen.

Door een scherpe aanbieding van T-Mobile ben ik op 23 maart jl. in de verleiding gekomen om mijn KPN glasvezel en TV in te ruilen voor T-Mobile Thuis, tot mijn spijt inmiddels. 

Ik zou horen van installatiepartner Guidion wanneer de installateur zou komen. Op 22 april zaten we ineens zonder internet, inmiddels nog steeds niets gehoord van Guidion, dus zelf maar naar de T-Mobile klantenservice gebeld. Kreeg te horen dat er naar Guidion werd gecommuniceerd dat er een pakket moest worden opgestuurd. Dan kon er een afspraak worden gemaakt voor installatie. Een week radiostilte. Na een week weer gebeld. Klantenservice medewerker had me de week ervoor verkeerd geïnformeerd; eerst afspraak maken, dan pakket. Eerstvolgende mogelijkheid tot installatie: 11 mei, 3(!) weken na officiële ingangsdatum van het abbonement. Dankzij behulpzame klantenservice deze weken kunnen overbruggen met gratis mobiel internet, maar het blijft niet ideaal. 

Vandaag is de monteur geweest, hij was tot mijn verbazing snel klaar. Niks geen tv anywhere geïnstalleerd verder, maar daar kom ik zelf ook wel uit. Wel wist hij me te vertellen dat het internet vandaag nog overgezet moest worden, maar dat dit om 18:00 wel gebeurd moest zijn. Hij zag verder geen reden waarom het niet zou moeten werken en vertrok. Je raad het al, inmiddels bijna 8 uur, maar nog steeds geen internet. Iemand dit ooit meegemaakt of iemand die weet wat ik kan doen. Kan ik nog terug naar het duurdere maar werkende KPN of word dit nog (heel snel) opgelost. Vind 3 weken zonder internet in huis ruim genoeg.

Bij voorbaat dank,

icon

Beste antwoord door GJDokter 17 May 2023, 14:18

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GJDokter 

Gaat het hierbij om een Huawei mediaconverter of een andere mediaconverter en welke lampjes zie je hierop branden of knipperen?

Bedankt voor je snelle reactie, het gaat om een Huawei mediaconverter, de LAN, Power en PON lampjes zijn aan, het LOS lampje is uit.

Reputatie 7
Badge +15

@GJDokter 

Het PON lampje knippert niet? Dan zou internet moeten werken, loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

@Waqqas ja, de internetkabel loopt van de mediaconverter naar de WAN poort van de router. Hierop is echter het internetlampje rood. Snap niet zo goed wat er mis gaat. 

Reputatie 7
Badge +15

@GJDokter 

Dan kan het zo zijn dat het niet goed is aangesloten in de wijkcentrale en dat er weer een monteur moet kijken..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GJDokter, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken, ik zie dat de monteur een ticket heeft ingeschoten. Ik heb er een notitie aangeplakt met de melding dat je nog niet online bent. Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten. To be continued...

Goedemiddag, 

Bij de klantenservice is mij verteld dat er een melding zou worden gedaan bij KPN Netwerk, zodat het zsm zou worden opgelost. Het duurde me wat lang, dus vandaag zelf maar contact opgenomen met KPN Netwerk, zij weten van niks. Lijkt me niet de bedoeling dat ik hier zelf achteraan moet, maar blijkbaar heeft T-Mobile nog steeds niets gedaan. Zie dit graag snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @GJDokter, aan onze kant loopt het onderzoek nog. Er dient genoeg informatie te worden verzameld voor de netwerkbeheerder via de juiste weg kan worden aangestuurd, mocht dit nodig blijken. Weet dat we ons best doen dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. In de loop van deze week hoor je van ons. Bedankt voor je geduld zover!

Goedemiddag, inmiddels is de monteur van KPN-Netwerk geweest en brandt het lampje van internet ook groen. Toch kan ik nog niet op de WiFi. Wat is nu de volgende stap?

Reputatie 7
Badge +15

@GJDokter 

Werkt bekabeld internet wel of ook niet? Aan de zijkant van de router zit een knopje voor de WiFi als het goed is.

Dankjewel, hij doet het nu inderdaad. Heel blij mee!

Reageer