Beantwoord

Aan het GPON-lijntje gehouden

  • 3 December 2021
  • 18 reacties
  • 594 Bekeken

Na een waardeloze start met T-mobile (aldus hier beschreven: Geen internet na te vroege migratie (PON knippert) | T-Mobile Community), heb ik vanmiddag mijn installatiepakket in ontvangst mogen nemen. Deze week is mij constant voorgehouden dat mijn problemen verholpen zouden zijn als ik mijn installatiepakket had; De lijn was immers al opgeleverd, dus ik kon gelijk aan de gang.

 

Omdat Guidion was 16 december pas tijd voor me heeft, heb ik zelf de boel maar aangesloten. Maar helaas, ONT wordt niet actief. PON lampje knippert… ONT blijft hangen op status O2 (Standby). Zie onderstaande screenshots van de ONT.

Er wordt totaal niet geanticipeerd door de klantenservice: In alle uren die ik deze week al met ze aan de telefoon heb gezeten, hadden ze allang erop kunnen anticiperen dat ik een GPON verbinding heb en ze kennelijk nog de ONT moeten activeren. 

Daarnaast vind ik het compleet waardeloos hoe T-mobile Guidion naar voren schuift als zowel de redder als het probleem “Guidion kan niet eerder", “Alleen Guidion kan dit oplossen”. Ik doe geen zaken met Guidionik neem een abonnement af bij T-mobile.

Lang verhaal kort:

  • Ik zou op 5 januari 2022 overstappen naar T-mobile
  • T-Mobile neemt op 28 november al mijn glasvezel over, waardoor mijn verbinding bij XS4ALL uitvalt.
  • Op 3 december ontvang ik het installatiepakket
  • Op 16 december kan Guidion pas langskomen.
  • Net erg boos geworden op Adam van de klantenservice (sorry), en die heeft me op een spoedlijst bij Guidion laten zetten, maar gaat alsnog dagen duren...

Iemand nog tips? Weet iemand of Guidion de ONT activatie remote kan uitvoeren? Ik ga morgen om 09:00 uur met Guidion bellen. Hoop dat zij wat kunnen betekenen, anders wordt het denk ik XS4ALL...

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 6 December 2021, 15:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sgab 

Dit schreef @Boris in je vorige topic :

Supermooi dat jij je eigen modem wilt gebruiken. Om dit te kunnen doen, dient echter wel eerst de verbinding te worden geactiveerd en geregistreerd met het modem van T-Mobile. Alleen deze kunnen we namelijk uitlezen en je zodanig als online herkennen. Om dit proces zo makkelijk mogelijk te maken en om ervoor te zorgen dat de verbinding ook administratief kan worden geactiveerd, is er bij een Glasvezelverbinding van Thuis altijd een monteur van Guidion nodig om de installatie te voltooien.

De monteur kan de verbinding dus activeren, het zal nog wel even duren helaas. Wellicht dat een moderator op afstand iets kan doen.

Ha @Waqqas, dank voor de herhaling. Op dit moment is alle T-mobile hardware (ONT en modem) aangesloten. Ik volg netjes het boekje 😉

Modem is echter niet relevant in dit probleem…

Reputatie 7

@sgab sinds kort worden de gpon migraties uitgevoerd door de zelfde monteur als die bij jou thuis de aansluiting komt doen. Het klinkt dan ook onlochisch dat de monteur dit al ruim van te voren heeft uitgevoerd. Ik betwijfel dan ook dat je al bent overgezet naar het T Mobile netwerk. Daar voor werden de migraties uitgevoerd door De netbeheerder KPN Netwerk NL 

@Hidden.nld Interressant. T-mobile geeft in ieder geval sinds dat ik m’n Xs4all-lijn kwijt ben, al aan dat de lijn in service is… voor wat dat dan technisch mag betekenen…

Reputatie 7

Als de lijn in service staat bij de netwerk beheerder dan is de migratie uitgevoerd. Afhankelijk wanneer je de aanvraag heb gedaan word dit door KPN NetwerkNL geregeld, gezien dit al ruim voor de tijd is uitgevoerd.

 

Ik ben geen medewerker dus kan het niet controleren wie de patch had moeten zetten

 

Reputatie 7

Hi @sgab, ontzettend bedankt voor het delen van jouw verhaal hier op de Community! Zojuist heb ik meteen jouw verbinding onder de loep genomen, omdat ik graag wilde kijken hoe ik jou hier het beste en het snelste mee kan helpen. Ik baal ervan om te lezen dat de start niet vlekkeloos is verlopen, excuses hiervoor. Ik ben ontzettend blij om in de verbinding te zien dat jij inmiddels online bent. Toch wil ik dit heel graag bij je checken. Klopt het dat jouw verbinding onderhand up and running is? Voor de dubbelcheck heb ik gelijk één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken en ook hij geeft aan dat alles er nu tip top uitziet. Het is eigenlijk niet de bedoeling om zelf de installatie uit te voeren bij een Glasvezel abonnement, dus daarom wil ik graag zeker weten of alles nu goed gaat en heeft mijn collega meegekeken.

Mijn collega heeft net aangegeven dat alleen het modem nog aangemeld dient te worden. Ik heb goed nieuws, want mijn collega heeft dit zojuist voor je in orde gemaakt. Zou jij het modem een zogenoemde powerflip willen geven? Dan kunnen wij checken of alles goed staat aan onze kant. Wanneer alles juist staat in het systeem, dan hoeft Guidion niet meer langs te komen om de verbinding te activeren. 

  • Haal de stekker van het modem uit het stopcontact. 
  • Stop na 20 seconden de stekker van het modem weer in het stopcontact

Kan je een seintje geven zodra jij dit hebt uitgevoerd? Ik wil er graag voor zorgen dat jij weer het vertrouwen in onze service terug krijgt, dus als er nog andere punten zijn laat het mij dan vooral weten. Ook wil ik zorgen dat je toch positief terugkijkt naar de start van jouw abonnement en daarom heb ik een kleinigheidje geregeld. Hint: houd morgen je deurbel in de gaten. Weet dat je hier te allen tijde aan de bel kunt trekken, want ik help je graag! ❤

Ha @Lisa, dank voor je berichtje!

Het avontuur is inderdaad nog verder gegaan; Nadat ik vrijdagavond meermaals van jouw collega hoorde dat er écht een monteur moest langskomen (en die pas op 15-dec tijd had), was de verrassing des te groter toen zaterdagochtend het PON-lampje onafgebroken brandde…

Het modem functioneerde. Inmiddels heb ik mijn eigen modem aan de ONT hangen. Wil je dat ik tijdelijk even het T-mobile modem terug aansluit voor het aanmelden van het modem? Dat kan ik vanavond doen na afloop van de thuiswerkdag…

Reputatie 7
Badge +15

@sgab 

Eerst moet je het Zyxel modem even aangesloten hebben, 5-10 minuten ongeveer en dan kan je je eigen router weer aansluiten.

Reputatie 7

Hi @sgab, heel graag gedaan! Als jij inderdaad zou willen uitvoeren wat @Waqqas aangeeft, dan zou dat super zijn. Laat jij het weten zodra jij dit hebt uitgevoerd? Je bent een topper! 🎈

@Lisa Ik heb gisteravond het modem zo'n 15-30 minuten aangesloten gehad! Kan jij checken of het modem inderdaad aangemeld is nu? Thnx

Reputatie 7
Badge +15

@sgab 

Als jij in je T-Mobile thuis account onder instellingen de WiFi, e-mail en vast bellen instellingen kunt bekijken en wijzigen dan staat alles goed 👍

Indien je klantvoordeel activeert en korting krijgt op internet, dan weet je ook dat alles goed staat aan de kant van T-Mobile.

Reputatie 7

Helemaal super @sgab! Top dat @Waqqas jou ook deze fijne tip heeft doorgegeven, yay. Voor de zekerheid heb ik ook aan mijn collega gevraagd of hij dit kan dubbelchecken en hij gaat hiermee aan de slag zodra hij tijd heeft.

Reputatie 7

Hi @sgab, zoals beloofd zou mijn collega het bovenstaande nog voor je dubbelchecken! Ik heb goed nieuws: alles staat helemaal goed. Nogmaals dank voor de moeite van het aansluiten van het T-Mobile modem. Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. Voor nu een heel mooi weekend! ✨

@Lisa Top!! En nog bedankt voor de bos bloemen. Dat heeft het leed wel een beetje verzacht :wink:  

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Super leuk om te lezen dat ik jou hiermee heb kunnen verblijden @sgab. Weet dat je mij altijd aan mijn (virtuele) mouw mag trekken als ik ergens bij kan helpen! 

@Lisa Krijg zojuist een e-mail dat er een Guidion monteur op 29-12 bij me langs gaat komen… Is dat nog nodig?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sgab 

Volgens mij hoeft de monteur niks meer te doen dus die kan je annuleren 👍

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sgab,

Goed dat je het doorspeelt en @Waqqas heeft helemaal gelijk, de monteur is niet meer nodig. Aangezien @Lisa geniet van een (zeer) welverdiend dagje vrij neem ik kort het stokje over. Ik zal Guidion bericht sturen dat ze de afspraak uit hun systeem kunnen halen.

Veel plezier nog met het internet en alvast hele mooie kerstdagen gewenst! :smiley: