Beantwoord

Aanleg glasvezel gebouw met V.v.e.

  • 2 December 2022
  • 3 reacties
  • 281 Bekeken

Na het melden via de mail nu via hier omdat er geen reacties op komen:

Ik ben voorzitter van een V.v.e. in Rotterdam.

Om de aanleg van glasvezel in ons pand de eerst volgende jaar vergadering in 2023 te kunnen inbrengen zoek ik meer info en een aanspreekpunt hier voor.

betreft 28 woningen en 14 winkelpanden,redelijk wat werk om alle neuzen de goede kant op te krijgen.

is er via hier een mogelijkheid dat ik op weg geholpen kan worden?

icon

Beste antwoord door eric 2 December 2022, 15:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit is de volgorde, netbeheerder KPN, Delta of ODF gaan in een bepaalde wijk glasvezel aanleggen. Dan zie je overal de straat open gaan en de vezels worden aangelegd. Paralell start de verkoop en in de huizen waar dan een bestelling is wordt de glasvezel naar binnen gegraven / geboord. In deze fase komt ook de VVE in zicht. De betreffende netbeheerder zal contact zoeken met de persoon welke in de KVK vernoemd staat en toestemming vragen voor de werkzaamheden die zullen worden beschreven. Soms gaat het buitenlangs, vaker binnenlangs. 

Is er in de straat van de woningen ook al een project aangekondigd en een netbeheerder bekend?

De basis kabels liggen alweer een tijdje in de grond in de wijk,te zien is dat er wat gebouwen heeeel langzaam aan de glasvezels naar binnen gaat.

De voortgang ziet er heel traag uit,zo traag dat je je gaat  afvragen in welk jaar dit klaar zal zijn.

 

in een straat 100 meter hier vandaan ,huurwoningen ,loopt wel een aansluit project.

 

 

Reputatie 6

Hoi @crvanderbliek, het klopt dat de aanleg van een compleet nieuw glasvezelnetwerk een flinke poos in beslag neemt. Houd er rekening mee dat niet alle werkzaamheden die plaatsvinden voor jou zichtbaar zijn. Zo gaat het niet alleen om het naar binnen brengen van de kabels en het realiseren van aansluitpunten in elke losse woning, maar er moet ook een wijkcentrale gebouwd worden waar alle kabels naartoe lopen en waar apparatuur van diverse providers in geplaatst moet worden. De volgorde van de aanleg hangt af van diverse factoren zoals het weer, de onderaannemers en de gemeente. Ik beloof je dat we het wachten waard zijn!

Reageer