Beantwoord

Aanleg glasvezel onduidelijk

  • 4 March 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Beste,

Afgelopen 2 weken is men bezig geweest voor T-mobile glasvezel in de grond te leggen. Hier zijn we vaker netjes over geinformeerd.

Het viel mij op dat er geen glasvezel naar mijn huis wordt gelegd. Ik heb hierover bij de werkmannen geinformeerd, maar die praten helaas geen Nederlands of Engels.

Ik heb geprobeerd afgelopen week T-mobile te contacteren via telefoon of chat, maar hier is kennelijk geen doorkomen aan…

 

Hoe zit het nu precies? Worden er wel of geen aansluiten van de stoep naar het huis gelegd? Ik wil namelijk niet buiten de boot vallen.

icon

Beste antwoord door eric 4 March 2023, 12:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @glasglas ,

De eerste fase is dat de glasvezel door een gebied onder de straat wordt gelegd. Elk pand krijgt dan een lege buis die net tussen de tegels uitsteekt. Vervolgens wordt de postcode checker van T-Mobile aangepast en wordt het mogelijk een abonnement te bestellen. Na zo'n bestelling wordt bij de netbeheerder bij jou, dat is vaak KPN networks of ODF, dat jij een afwerking naar jouw huis nodig hebt. Pas op dat moment wordt de aannemer door de netbeheerder aangestuurd om de grondboring/graven naar huis huis te doen en wordt de daadwerkelijke glasvezel binnengebracht en aangesloten op een FTU.

Hierna wordt de aansluiting als definitief leverbaar terug naar T-Mobile gestuurd en komt Guidion, de installateurspartner, langs om de router te plaatsen.

Dus, er zijn nog wat stapje ste gaan, maar als je een bestelling plaatst ga je zeker niet buiten de boot vallen, alleen wanneer het pecies wordt opgeleverd is nog niet helemaal van te voren aan te geven. 

Reputatie 1

@glasglas uit ervaring kan ik je het volgende vertellen. Odf legt in de wijken de glasvezels in grond. Voor iedere woning komt een klos. Dus niet in jouw tuin of woning. Na aanvraag komt er een monteur die de kabel in de woning brengt. Hierna komt een 2de monteur die het glasvezel aansluit punt in de woning plaatst. Hierna komt een 3de monteur om jou verbinding op te leveren.

 

Kortom de glasvezel word niet in jouw woning gelegd. Dit gebeurt pas na een aanvraag.

Reageer