Beantwoord

Aanleg glasvezel van stoep naar huis Eindhoven

• 17 juni 2021
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

een paar weken geleden is men hier in de wijk bezig geweest om glasvezel kabels in de grond te leggen. Ik heb een bestelling gedaan voor T-Mobile thuis, maar heb helaas geen status updates sinds 21-05 gehad. Is het mogelijk om een indicatie te geven wanneer glasvezel vanuit de straat naar ons huis gelegd gaat worden?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason 18 juni 2021, 11:45

Goedemorgen @Rubke8, van harte welkom op de Community!

De aanleg van het netwerk in Eindhoven is nog niet gefinaliseerd, dit betekent dat de (onder)aannemer nog vaak werkzaamheden uitvoert alvorens er installatieafspraken kunnen worden gemaakt. Tijdens de uitrol van Glasvezel in jouw buurt, wordt de zogeheten “passieve” aansluiting gepland. Dat betekent dat er wordt ingepland wanneer de oplevering mogelijk zou moeten zijn. De fysieke werkzaamheden zoals de vezel naar binnen trekken en het plaatsen van het FTU, worden gefaseerd ingepland en de aannemer VWT zal hier binnenkort telefonisch contact over opnemen. 

Je kunt VWT wel al bellen om de planning met hen te bespreken: 088-1860444. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 17:00 uur.

Indien ik je kan helpen, let me know!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Rubke8 

Volgens mij zal T-Mobile de aannemer aansturen voor de aansluiting, daarvoor zul je even moeten wachten totdat een moderator reageert.

Misschien kan je het telefoonnummer van de aannemer achterhalen (VWT) denk ik en misschien maken zij een afspraak.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Rubke8, van harte welkom op de Community!

De aanleg van het netwerk in Eindhoven is nog niet gefinaliseerd, dit betekent dat de (onder)aannemer nog vaak werkzaamheden uitvoert alvorens er installatieafspraken kunnen worden gemaakt. Tijdens de uitrol van Glasvezel in jouw buurt, wordt de zogeheten “passieve” aansluiting gepland. Dat betekent dat er wordt ingepland wanneer de oplevering mogelijk zou moeten zijn. De fysieke werkzaamheden zoals de vezel naar binnen trekken en het plaatsen van het FTU, worden gefaseerd ingepland en de aannemer VWT zal hier binnenkort telefonisch contact over opnemen. 

Je kunt VWT wel al bellen om de planning met hen te bespreken: 088-1860444. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 17:00 uur.

Indien ik je kan helpen, let me know!

Dankje voor het warme welkom! 

Uitleg is duidelijk, ik zal maandag eens met VWT bellen om te kijken of ik iets meer duidelijkheid kan krijgen. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +7

@Rubke8 Graag gedaan, leuk om je erbij te hebben! 😄👍

Heb je VWT nog kunnen benaderen en zo ja: konden ze de planning met je doornemen?

Ik heb gebeld met VWT en zij gaven aan dat de voorlopige planning op midden juli staat. Nog een paar weekjes geduld dus. 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Rubke8, dankjewel voor jouw snelle terugkoppeling! Top om te horen dat jij nu meer duidelijkheid hebt gekregen. Hopelijk vliegen deze weken voorbij en ben jij voordat je het weet volop van onze verbinding aan het genieten. Als jij tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 🎈

Reageer