Beantwoord

Aanleg glasvezel van stoep naar huis Eindhoven


Beste,

 

een paar weken geleden is men hier in de wijk bezig geweest om glasvezel kabels in de grond te leggen. Ik heb een bestelling gedaan voor T-Mobile thuis, maar heb helaas geen status updates sinds 21-05 gehad. Is het mogelijk om een indicatie te geven wanneer glasvezel vanuit de straat naar ons huis gelegd gaat worden?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 June 2021, 11:45

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rubke8 

Volgens mij zal T-Mobile de aannemer aansturen voor de aansluiting, daarvoor zul je even moeten wachten totdat een moderator reageert.

Misschien kan je het telefoonnummer van de aannemer achterhalen (VWT) denk ik en misschien maken zij een afspraak.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, van harte welkom op de Community!

De aanleg van het netwerk in Eindhoven is nog niet gefinaliseerd, dit betekent dat de (onder)aannemer nog vaak werkzaamheden uitvoert alvorens er installatieafspraken kunnen worden gemaakt. Tijdens de uitrol van Glasvezel in jouw buurt, wordt de zogeheten “passieve” aansluiting gepland. Dat betekent dat er wordt ingepland wanneer de oplevering mogelijk zou moeten zijn. De fysieke werkzaamheden zoals de vezel naar binnen trekken en het plaatsen van het FTU, worden gefaseerd ingepland en de aannemer VWT zal hier binnenkort telefonisch contact over opnemen. 

Je kunt VWT wel al bellen om de planning met hen te bespreken: 088-1860444. Zij zijn vandaag bereikbaar tot 17:00 uur.

Indien ik je kan helpen, let me know!

Dankje voor het warme welkom! 

 

Uitleg is duidelijk, ik zal maandag eens met VWT bellen om te kijken of ik iets meer duidelijkheid kan krijgen. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Graag gedaan, leuk om je erbij te hebben! 😄👍

Heb je VWT nog kunnen benaderen en zo ja: konden ze de planning met je doornemen?

Ik heb gebeld met VWT en zij gaven aan dat de voorlopige planning op midden juli staat. Nog een paar weekjes geduld dus. 

Reputatie 7

Hi @Rubke8, dankjewel voor jouw snelle terugkoppeling! Top om te horen dat jij nu meer duidelijkheid hebt gekregen. Hopelijk vliegen deze weken voorbij en ben jij voordat je het weet volop van onze verbinding aan het genieten. Als jij tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 🎈

Even een update na lange tijd. Ik heb helaas nog steeds geen glasvezel. Zojuist gebeld met VWT en zij gaven aan dat ze een indicatie datum hebben voor aansluiting op 27-11. Echter gaf de persoon ook aan dat er nog laswerk gedaan moet worden en de kabel naar de gevel geschoten moet worden. Volgens hem zou VWT dit niet doen maar een andere partij.

Hoe zit dit precies? En is hier een indicatie voor te krijgen? Ik wil graag glasvezel, maar het lange wachten begint zo wel irritant te worden :laughing:

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Rubke8, bedankt voor je update! Erg jammer om te zien dat het nog steeds niet echt opgeschoten is met de oplevering, sorry dat je hierdoor nog langer wacht. 

Ik heb meteen gekeken of ik een indicatie zie staan en kom tot dezelfde conclusie als VWT, momenteel staat jouw aansluiting gepland voor eind november. Ik heb nagevraagd bij onze operationele afdeling of er meer duidelijkheid geboden kan worden en welke partij het laswerk zal uitvoeren. Zodra ik een antwoord heb, hoor je het meteen!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Ik heb nog geen concrete update voor je, maar ik zal het elke dag blijven checken. Morgen en overmorgen controleren mijn collega's het voor je en indien er een update is, dan wordt deze meteen in jouw topic geplaatst.

Mocht ik je vandaag niet meer spreken: een prachtig weekend toegewenst!

@Jason bedankt voor de updates. Ik wacht rustig af!

Jij ook alvast een fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, vandaag is er een update geplaatst in het uitstaande onderzoek:onze experts zijn in gesprek met de aannemer en hopen deze week nog met uitsluitsel te kunnen komen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 UPDATE: nog geen nieuws aan de operationele kant. Ik houd ‘em scherp in de gaten voor je! 

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Nog geen update, ik blijf het checken.

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Er is een kleine toevoeging bij het uitstaande onderzoek geplaatst: het lijkt om laagbouw te gaan waarbij het opleverscenario geen verdere bijzonderheden met zich meedraagt. Dit staat redelijk haaks op wat VWT meldt, dus ik ga informeren over het hoe en waarom. Je hoort spoedig meer van me!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Goedemiddag, er is nog geen nieuws te melden. De vraag staat nog uit bij VWT en ik houd het dagelijks in de gaten.

Bedankt voor de update! Ik wacht nog even af :) 

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Geen enkel probleem, ik blijf er bovenop zitten! Om je niet te ontmoedigen en valse verwachtingen te scheppen: zullen we afspreken dat ik nu enkel een update plaats zodra er een nieuwe ontwikkeling of oplossing is? Jouw case en topic staan in mijn agenda en worden sowieso niet in de steek gelaten! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rubke8, ik heb om een update gevraagd van VWT via de operationele afdeling. De boel staat nu erg lang stil, zonder duidelijkheid en ik wil je niet links laten liggen. Hier kan ik hopelijk zo snel mogelijk op terugkomen!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 UPDATE: Er wordt uiterlijk maandag een reactie verwacht vanuit VWT met plandatum. Ik kom hier maandag op terug. Een mooi weekend toegewenst!

Hoi Jason, 

 

Goed om te horen! Hopelijk kan het snel :).

 

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Goedemorgen! Ik zie dat je de aanvraag nu geannuleerd hebt, mag ik vragen wat hier de achterliggende gedachte van is? Het opleverproces zou vandaag een zetje in de rug krijgen en VWT zou contact opnemen voor een afspraak voor huisaansluiting. Ik wil hierin geen aannames doen, want ik kan het me heel goed voorstellen indien je dit hebt besloten wegens het lange wachten natuurlijk, in dat geval sta ik 100 procent achter jouw beslissing en betreur ik het dat we hierin niet eerder schot in de zaak konden krijgen.

Ik hoor graag van je! 😊

Hoi @Jason ,

 

Niks aan de hand! Ik heb dit in overleg gedaan met de klantenservice vanwege de black friday deal. Heb al een mail ontvangen voor de nieuwe bestelling 😀. Het gaat dus nog steeds door!

 

Groet,

 

Rob

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Helemaal duidelijk, dan laten we het zo staan. Ik wilde toch eventjes aan de bel trekken vooraleer er zaken niet goed gingen, of per ongeluk gecanceld werden! 😄👍

@Jason de monteur komt 17 december langs om de installatie te doen! Is het een probleem als ik alles al ophang en de monteur alleen het glasvezel gedeelte laat doen (ivm goede plaatsing en wegwerken van alle kabels)? Heeft hij wat extra tijd voor een kopje koffie :smiley:

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Zo zie je maar, de aanhouder wint! 😁 Ben superblij dat jij nu van zowel de Black Friday actie, alsmede de “snellere” oplevering gebruik kunt maken, dat is echt een geluk bij een eerder ongeluk.

Jouw voorstel zal de monteur normaliter als ware muziek in de oren klinken en ik durf niet 100 procent namens hem/haar te spreken, maar: zolang je de Glasvezel verder laat voor wat het is, kan ik met een gerust hart zeggen dat het prima is. 

Een belangrijk puntje van aandacht bij glasvezelinstallatie: Guidion installeert altijd het modem en de converter. Hier zijn drie redenen voor:

  1. De apparatuur is bij Glasvezel extreem gevoelig. Als hierin iets misgaat, kan de schade behoorlijk zijn en de prijs hierop ook.
  2. Wanneer je zelf besluit de installatie te doen, vervallen alle serviegarantievoorwaarden op losse onderdelen en is een monteur niet langer kosteloos bij onderzoek, verstoring of installatie.
  3. Guidion meldt na installatie altijd handmatig de aansluiting aan bij onze technische dienst. Gebeurt dit niet, dan start officieel de aansluiting en daarmee het abonnement ook niet. Met andere woorden: je mist dan noodzakelijke toevoegingen en kunt geen volledig gebruik van het abonnement maken. Ook wordt het modem dan officieel niet aangemeld op de aansluiting en kun je eventuele eigen apparaten niet echt aan de praat krijgen via de DHCP.

Long story short: zolang jij niet de converter op het FTU (glasvezelaansluitpunt) aansluit en de rest van de vezelinstallatie aan de monteur laat, lijkt het me helemaal in orde! 😊

Reageer