Beantwoord

Aanleg glasvezel van stoep naar huis Eindhoven


Beste,

 

een paar weken geleden is men hier in de wijk bezig geweest om glasvezel kabels in de grond te leggen. Ik heb een bestelling gedaan voor T-Mobile thuis, maar heb helaas geen status updates sinds 21-05 gehad. Is het mogelijk om een indicatie te geven wanneer glasvezel vanuit de straat naar ons huis gelegd gaat worden?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 June 2021, 11:45

Bekijk origineel

40 reacties

@Jason , precies zoals ik me het voorgesteld had. Fijn om te horen :grin: !

 

Bedankt voor alle hulp, ik ga vanaf volgende week vrijdag van snel internet genieten :laughing:

Reputatie 7
Badge +16

@Rubke8 Super om te horen en natuurlijk heel graag gedaan! Jij bedankt voor jouw enorme geduld bij de oplevering en superveel plezier toegewenst met het abonnement! Als ik ooit nog iets voor je kan doen, dan mag je me altijd in een topic taggen! 😄

Lang verhaal kort, bij mij hetzelfde. Kan iemand een zetje geven om op ons adres de boel in gang te laten zetten? Wacht sinds 13 mei 😳

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DizzyRN69,

Met alle liefde geef ik jouw order een flinke zet! Zojuist heb ik het topic dat je hierover hebt gestart beantwoord: Glasvezel Eindhoven Gestel. Ik hoop snel bij je terug te kunnen komen!

Hallo,

 

De t-mobile thuis glasvezel installatie in Eindhoven is mislukt. Er komt geen licht binnen terwijl bij de installatie van het glasvezel kastje door onderaannemer er wel licht werd geconstateerd. Alle apparatuur zijn wel aangesloten.

Heel vervelend waarom dit nu ineens wel een probleem is.

Het duurt nu al een week sinds laatste installatie. Ik heb al verscheidene keren gebeld om de status op te vragen. Gelukkig was er al snel een incident aangemaakt en ook sinds kort ge-escaleerd.

Ik hoop dat hierdoor toch wel de juiste partijen een kijkje kunnen nemen. Dit geldt zeker voor de (onder)aannemer die in Eindhoven actief is.

 

Zijn er anderen die de laatste maanden problemen hebben ervaren met nieuwe glasvezelinstallatie in het zuid-westen van Eindhoven?

Hallo,

 

De t-mobile thuis glasvezel installatie in Eindhoven is mislukt. Er komt geen licht binnen terwijl bij de installatie van het glasvezel kastje door onderaannemer er wel licht werd geconstateerd. Alle apparatuur zijn wel aangesloten.

Heel vervelend waarom dit nu ineens wel een probleem is.

Het duurt nu al een week sinds laatste installatie. Ik heb al verscheidene keren gebeld om de status op te vragen. Gelukkig was er al snel een incident aangemaakt en ook sinds kort ge-escaleerd.

Ik hoop dat hierdoor toch wel de juiste partijen een kijkje kunnen nemen. Dit geldt zeker voor de (onder)aannemer die in Eindhoven actief is.

 

Zijn er anderen die de laatste maanden problemen hebben ervaren met nieuwe glasvezelinstallatie in het zuid-westen van Eindhoven?

Het bleek na -tig keer bellen dat er geen opdracht was doorgestuurd naar de technische dienst die het moet patchen.

 

Tenenkrommend.

Reputatie 7

Hi @Dennis D., dank voor je bericht en duidelijke omschrijving. Ik ben natuurlijk direct de boeken ingedoken om de situatie te bekijken en zie dat de oplevering langer duurt dan wij voor ogen hebben. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, dit is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben. Er is inmiddels contact geweest met onze telefonische klantenservice en daarbij heeft de escalatie ervoor gezorgd dat de aannemer volledig op de hoogte is van de situatie. Ik had je graag meer informatie kunnen geven, maar momenteel is er nog geen nieuwe update beschikbaar. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, zit de Community voor je klaar.

Hi @Dennis D., dank voor je bericht en duidelijke omschrijving. Ik ben natuurlijk direct de boeken ingedoken om de situatie te bekijken en zie dat de oplevering langer duurt dan wij voor ogen hebben. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, dit is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben. Er is inmiddels contact geweest met onze telefonische klantenservice en daarbij heeft de escalatie ervoor gezorgd dat de aannemer volledig op de hoogte is van de situatie. Ik had je graag meer informatie kunnen geven, maar momenteel is er nog geen nieuwe update beschikbaar. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, zit de Community voor je klaar.

Nou duimen draaien of de aannemer tijd genoeg heeft om voor dit weekend nog installatie in de centrale aan te schakelen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Hopelijk hoef ik Ziggo maandag niet nog een keer (3e!) vragen om de opzegging vooruit te schuiven.

En dat was niet het geval. Vandaag heeft t-mobile gebeld voor een afspraak met een monteur om door te meten. Ik vroeg meteen af of dat wel het euvel zou verhelpen? Het was nu ineens vaag of het in de centrale is gepatched. Verschillende medewerkers vertellen verschillende dingen heb ik het idee.

Als de monteur weer komt moet-ie maar meteen slot 2 van de FTU (of hoe het ook heet) uitproberen.

Maar eerst moet ik de grote bank voor een 3e keer tijdelijk verplaatsen.

Reputatie 7

Hi @Dennis D., dankjewel voor de terugkoppeling! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verschillende verhalen te horen krijgt, excuses voor de verwarring. Ik wil graag vragen of je wilt afwachten tot jouw afspraak van aankomende vrijdag. Laat je het hier weten wat je die dag voor nieuws te horen krijgt? Dan kan ik aan de hand daarvan verder voor je aan de slag. Ik houd namelijk graag een oogje voor je in het zeil. 

Zal ik doen @Lisa

Reputatie 7

Helemaal super @Dennis D.! Thanks dat je ons zo goed op de hoogte houdt. 

Ik krijg ineens reclame van t-mobile thuis in mijn mailbox:

 

"Beste heer Dingemanse,

Met razendsnel glasvezelinternet van T-Mobile geniet je van eindeloos streamen, videobellen en thuiswerken met al je huisgenoten tegelijk. Bestel dit next level internet nu en krijg bovenop de bestaande aanbieding nog eens € 100* terug. Dat betekent dat je profiteert van een totaalvoordeel van € 445**!

Neem nu een glasvezelabonnement en krijg:

kun je up- én downloaden tot wel 1 Gbit/s De eerste 8 maanden 1 Gbit/s voor maar € 25** per maand
streamen, videobellen en thuiswerken zonder haperingen Na aankoop € 100 terug als cashback*
tv-kijken waar en wanneer je wilt, met of zonder TV Box Zorgeloos overstappen met onze gratis Overstapservice en installatie door onze monteur t.w.v. € 105**"

Mario heeft mij geholpen met het glasvezelprobleem. Ten eerste was het glasvezelkastje intern naar de verkeerde poort doorgelust en die heeft hij intern goed gezet. Ten twee was er in de centrale verkeerd doorgepatched naar adres van mijn buurman.

Twee eenvoudige dingen die makkelijk verbeterd kunnen worden.

Net heb ik email van t-mobile gekregen dat alles ook in werking is. TV thuis werkt ook weer.

Reputatie 7

Hi @Dennis D., ik ben heel blij om dit te lezen! Dankjewel voor de heldere terugkoppeling. Ik hoop dat je volop van jouw goedwerkende verbinding kunt genieten vanaf vandaag. Deze punten gaan we zeker meenemen, zodat ze een volgende keer hopelijk sneller verholpen kunnen worden. 

Reageer