Beantwoord

Aansluitdatum nog niet doorgegeven (VWT)

  • 23 November 2021
  • 13 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 1

Bij de keuze voor glasvezel in mijn huidige woning direct gebruik gemaakt van T-mobile. Conclusie: ongeveer 2 weken kastje naar de muur en geen internet, maar daarna werkte alles.


Als alles werkt, dan werkt het ook goed en fijn , ik ga binnenkort verhuizen dus toch weer gekozen voor glasvezel en TV van T-mobile. Op 30 september de aanvraag gedaan, ik ben gebeld en alles is netjes besproken.  In mijn nieuwe woning  ligt de kabel al tot aan de deur maar nog niet tot binnen. 

In het eerste gesprek is aangegeven dat iemand van VolkersWessels mij hier tegen die tijd voor zou benaderen. Op 11 november nog niets vernomen dus even telefonisch gebeld met T-mobile. Alles zou 25 november geinstalleerd worden. Ik zou nog gebeld worden door VolkersWessels om de afspraak te bevestigen. Tot vandaag nog niets vernomen. Vandaag gebeld met VolkersWessels, die geeft aan dat de opdracht nog moet worden doorgezet naar een onderaannemer en dat daar anderhalve week overheen gaat voordat dit geregeld is. Kortom, ik ga dus vrijdag verhuizen en heb dan waarschijnlijke weer geen internet.

Erg jammer, T-mobile. Ik dacht dat het bij de eerste keer een foutje was en kon gebeuren, maar aangezien ik met thuiswerken zo afhankelijk ben van internet zou het echt vervelend zijn als ik weer de eerste periode zonder internet zit. Zeker gezien de aanvraagdatum meer dan anderhalve maand geleden is zou dit toch gewoon op tijd verwerkt moeten worden? Ik hoop graag op een spoedige oplossing. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 November 2021, 10:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @semdrd, sterk dat je jouw verhaal toelicht op de Community, zo hebben we een beter beeld van wat de situatie is en kunnen we daarop inspelen, dankjewel!

Ik heb meteen gecheckt wat er momenteel aan de hand is en we wachten nu op een plandatum van Volker Wessels. Zodra VWT deze doorgegeven heeft, kan het proces voor de aansluiting en installatie op je nieuwe adres gestart worden. Omdat ik je niet het gevoel wil geven dat jij continu achter de feiten aan moet huppelen, heb ik me ontfermd over jouw case en zal ik je van updates voorzien in dit topic zodra ik een zinnige update aan je kan geven. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje? Dan kun je in ieder geval zodra je verhuisd bent, gebruikmaken van de mobiele hotspot en hoef je geen GB's aan te vullen!

Reputatie 1

Hi Jason,

Fijn dat je het in de gaten blijft houden.

Ik heb een T-Mobile prepaid kaart dus zou inderdaad graag gebruik maken van de unlimited voucher.

 

Groet Sem

Reputatie 7
Badge +16

@semdrd Geen enkel probleem, je hoort spoedig hopelijk meer van me!

Ik heb de vouchercode naar je toegestuurd per privébericht. Stuur de code per sms naar 2244 en ontvang binnen tien minuten de activatiebevestiging - de code werkt enkel wanneer je deze verstuurt op een Tele2 of T-Mobile simkaart.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: op dit moment wachten we nog op de plandatum die we vanuit VWT doorkrijgen. Ik houd het ook deze week scherp in de gaten en zit er bovenop. De vraag staat uit bij VWT om spoedig met een antwoord te komen. Bedankt voor je geduld!

Reputatie 1

Hi Jason,

 

Bedankt voor de update, ik wacht het nog even af. 

 

Groet Sem

Reputatie 7
Badge +16

@semdrd Heel goed nieuws eindelijk: de verwachte plandatum is vanuit VWT doorgegeven en gezet op woensdag 8 december aanstaande. Heel veel succes en houd ons op de hoogte alsjeblieft!

Reputatie 1

Hi Jason,

Ik ben inderdaad vandaag gebeld met deze mededeling.  Bedankt voor de updates. Zou de kabel na installatie in de woning direct actief moeten zijn?  Ik hou je op de hoogte

 

Groet Sem 

Reputatie 7
Badge +16

Goede vraag: in principe wordt de vezel vrijgegeven op het moment van de eigenlijke installatie. De huisinstallatie waarbij de kabel naar binnengetrokken wordt en het FTU gecontroleerd wordt - als er al een FTU (glasvezelaansluitpunt) in de woning zit, anders wordt die gelijktijdig geïnstalleerd. Vervolgens komt Guidion langs om het modem aan te sluiten middels de glasvezelconverter. 

Ik stuur je meteen een nieuwe Unlimited Internet voucher toe trouwens, want de huidige verloopt morgen!

Reputatie 1

Hoi Jason,

 

De kabel ligt  sinds vandaag in de woning. Wanneer kan ik een monteur van Guidion verwachten? 

 

Groet Sem

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een mail met installatiedatum gepland. Ik begreep van de oude bewoners dat er ook een pakket naar mijn oude adres is gestuurd? Is dat iets voor de installatie?  Want de installatie staat voor morgen gepland en ik kan dat pakketje waarschijnlijk niet voor morgenmiddag ophalen omdat ze dan niet in het huis zijn.

 

Reputatie 7

Hi @semdrd ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Is het gelukt om op tijd het pakket bij het oude adres af te halen? Anders ga ik graag met je kijken wat we kunnen doen om dit op te lossen. Ik hoor het graag! 

Reputatie 1

Hi Boris,

 

Gelukkig net op tijd gelukt.  De monteur komt zo langs.

 

 

Reputatie 7

Dat is fijn om te horen @semdrd! Ik lees ook terug dat de installatie helemaal goed is gegaan. Klopt dat ook met jouw bevindingen? Met andere woorden, ben je helemaal online? Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar!