Beantwoord

Aansluiten Glasvezel

  • 19 October 2021
  • 29 reacties
  • 698 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

 

Op Dinsdag 12 oktober was de monteur van Gideon bij ons voor de basisinstallatie glasvezel. Helaas kwam deze er na 3 minuten al achter dat er geen signaal op de glas stond. Dit werd terug gemeld aan t-mobile/KPN voor een oplossing. Verwachting was binnen 5 werkdagen alsnog een werkende verbinding te hebben. Hiervoor zou ik binnen enkele dagen iets van T-Mobile horen.

Helaas bleef het stil waardoor ik afgelopen vrijdag even een belletje had gedaan voor een status update. Het goede nieuws was toen dat deze gepland stond bij KPN voor maandag de 18e.

Gistern zouden we dus iets hebben moeten horen, maar helaas bleef het wederom stil. Vandaag daarom weer gebeld met t-mobile. Het antwoord wat ik kreeg was teleurstellend: KPN had de melding afgesloten zonder update. Er werd een nieuwe melding gedaan als spoed, en ik zou horen wanneer er een update was.

Helaas bleef het vandaag stil, en kwam er geen update. Aangezien ik nog contacten bij KPN heb vanuit mijn werk (Ik heb in het verleden zakelijk vele verbindingen aangevraagd en aangesloten) heb ik deze eens gevraagd wat er nu daadwerkelijk in de melding bij KPN bekend is.

 

Hier kwam eigenlijk best wel bijzondere informatie vanuit: De melding bij KPN was al bekend voor oplevering: 11 oktober. De betreffende aannemer koppelde hierop terug dat de genoemde ODF poort in de centrale niet bestaat / gevonden kon worden. KPN zou dit hebben uitgezocht maar wederom komt er vandaag om 12.30 terug dat de poort niet gevonden kan worden in de centrale. Advies was dat T-Mobile dit escaleert bij WBA Levering van KPN aangezien het hier om een administratieve fout van KPN.

 

Met deze informatie de klantenservice nogmaals gebeld en gevraagd of ze mij hiermee kunnen helpen. Helaas werd deze gegevens wel genoteerd maar konden ze verder niets.

 

Mijn vraag nu is: Wie o wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem? Ik moet vanaf volgende week weer vanuit huis aan het werk kunnen, maar dit is nu onmogelijk. We hebben welliswaar codes ontvangen voor unlimited data, maar met 1 streepje ontvangst in een open raam met 1.5mbps (bekende storing bij t-mobile, word niet opgelost in komende 6 maanden) hebben wij momenteel gewoon pech.

 

Ik hoop dat ik hier wellicht iemand van t-mobile kan treffen die mij verder kan helpen en hopelijk deze week nog een werkende aansluiting kan realiseren.

 

Alvast bedankt,

De Trage Gast

icon

Beste antwoord door DeTrageGast 6 November 2021, 19:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Aansluitkosten zijn meer dan de Guidion monteur. B.v. de verzendkosten van het pakket en de patch in de KPN centrale.

Reputatie 7
Badge +16

@DeTrageGast Volledig mee eens, ik vergoed ook de € 37,50 installatiekosten. Het is inderdaad onredelijk om jou hiervoor in rekening te brengen, terwijl wij bij de installatie gefaald hebben. 

@eric Het betreft hier sec de installatiekosten, de aansluitkosten zijn niet van toepassing omdat @DeTrageGast al klant was bij Thuis! 😄

Reputatie 2

@Jason 

Bedankt hiervoor! Nu kunnen we hopelijk gaan genieten van T-Mobile Thuis!

Nu nog eens kijken of de compensatie door T-Mobile (Mobiel) ook goed is verwerkt, want daar hebben we ook al even niets meer van gehoord.

Bedankt @Jason voor je hulp tot dusver!

Reputatie 7
Badge +16

@DeTrageGast Heel graag gedaan, ik hoop met je mee en als je ooit nog vragen hebt met betrekking tot Thuis, je weet me te vinden! 

Een gezond, mooi weekend toegewenst!