Beantwoord

Aansluiten van Apple Time Capsule via switch

  • 17 October 2018
  • 5 reacties
  • 1617 Bekeken

Goedemiddag forum-leden,

Binnen een korte tijd zal ik verhuizen naar een adres waar glasvezel beschikbaar is. Hierdoor wil ik overstappen naar T-Mobile Thuis, waar ik gebruik zal maken van digitale televisie en uiteraard glasvezel. Ter installatie hiervan (gezien ik nu nog ergens rekening mee kan houden met de verbouwing etc.) heb ik enkele vragen. Er is genoeg te vinden op het forum, dus vergeef mij indien het ergens is behandeld maar ik dit niet exact heb gevonden;)

  • Vanuit de meterkast (waar het modem -Huawei HG659?- zal komen) heb ik 2 UTP kabels naar de bovenverdieping en 4 naar de woonkamer lopen. Is het mogelijk om de benodigde UTP voor televisie direct naar de TV Box te leiden, en vanaf het modem eerst één UTP naar een switch te leiden?
  • Kan vanuit deze switch dan een 'aftakking' worden gemaakt naar de diverse UTP aansluitpunten, zodat diverse apparaten (waaronder een Apple Time Capsule, die zal zorgen voor het WiFi-signaal i.p.v. de Huawei) via de switch direct verbinding kunnen maken?
  • Is het in bovenstaande situatie ook mogelijk de Time Capsule d.m.v. UTP kabels met meerdere apparaten te verbinden, gezien je al een router op een switch op een modem hebt gezet?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Grt, Patrick
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 17 October 2018, 20:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @Patrick08,

Wat goed dat je er nu al rekening mee houd, de meeste mensen komen bij de installatie pas achter dat een coax kabel niet goed is voor glasvezel providers.

Het modem heeft 4 aansluitpunten 2 voor Internet en 2 voor tv. dit signaal gaat dus niet over de zelfde kabel. je kan gelukkig een switch plaatsen op elke plaats in huis waar je het nodig heb.
Je kan het beste de timecapsule in bridge mode zetten. dit zorgt er voor dat je geen problemen krijgt met online gamen ect.
Bedankt voor je snelle antwoord, Hidden!

Het is dus mogelijk om direct vanaf het modem een switch te plaatsen en die te verbinden met andere apparaten? Geeft het geen problemen als ik de Time Capsule via een switch met het modem verbind en dan de WiFi daaruit laat 'zenden'? En wederom, kan ik vanuit de TC dan ook weer apparaten bedraad voorzien van internet?
Over de TC heb ik al het e.e.a. gelezen op het forum, maar bedankt voor de extra tip!
Reputatie 7
Hoi @Patrick08

Leuk dat je aan ons denkt en alvast op onze Community snuffelt. Welkom!

Volgens mij heeft de post van @Hidden.nld al veel verduidelijkt. Wifi via de TC is geen enkel probleem. Zorg er wel voor dat de twee bronnen elkaar niet gaan verstoren door bijvoorbeeld de Wifi van ons modem uit te zetten. Om via de TC weer apparaten bekabeld te verbinden, is wellicht nog een stap nodig. Het is zeker mogelijk, maar wellicht dat je een instelling moet aanpassen. Zie hiervoor deze mogelijkheden: DMZ - Port Forward - VLAN.

Wellicht binnenkort een echt welkom! 😀
Hi Sander,

Ook nog bedankt voor het bericht! Het is inderdaad al een stuk duidelijker en het forum staat verder ook aardig vol met (kleine stukjes) info die helpen...

Ik heb nog één laatste vraag en dat is of ik 1 managed switch direct achter het modem kan plaatsen en hier beide signalen (tv & internet) over kan laten lopen? Dus dat ik vervolgens zelf aan kan geven waar een UTP kabel voor dient... Ik neem aan dat ik dan niet met een 'Trunk-setup' hoef te werken, of toch wel?

Zal zo de bestelling via de website plaatsen 🙂
Reputatie 7
Hoi @Patrick08

Om meerdere signalen over één kabel te laten lopen, heb ik een pracht van een topic gevonden: TV en Internet op één UTP.

Let wel: de klantenservice ondersteunt dit niet, wij zullen altijd vragen om één kabel per signaal te gebruiken. Dat gezegd hebbende: je mag alles uitproberen om de opstelling bij jou zo te optimaliseren zoals je zelf wilt!

Ik dacht trouwens te lezen dat je 2 UTP naar zolder en 4 naar de woonkamer had lopen? Dan hoef je toch niet samen te voegen? 🤔

Is het gelukt met de bestelling? Ook daarbij kunnen we helpen!

Reageer