Aansluiten via telefoonkabel

  • 7 January 2023
  • 6 reacties
  • 333 Bekeken

We hebben onlangs jaren 60 appartement gekocht. Nu proberen we het internet aan te sluiten. In de woning is een coax kabel van Ziggo en blauwe (ik denk KPN) telefoonkabel. Nu wil ik mijn t-mobile abonnement aansluiten op laatst genoemde.

Omdat alle wandcontactdozen zijn vervangen, weet ik niet of de draden goed zijn aangesloten op de varkenssnuit.

Zie foto voor huidige aansluiting. Hoe sluit ik deze draden goed aan? Of kan dit alleen m.b.v. een monteur?

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hier hoef je geen monteur voor in te huren. Probeer even een combinatie van de 5 draden. Meestal is het rood en blauw. Links/rechts maakt niet uit.

Het abonnement is wel "actief" gemeld door t-mobile?

Ik ga de combinaties eens proberen.

Hier hoef je geen monteur voor in te huren. Probeer even een combinatie van de 5 draden. Meestal is het rood en blauw. Links/rechts maakt niet uit.

Het abonnement is wel "actief" gemeld door t-mobile?

 

Ik ga de combinaties eens proberen.

Betreft "actief" melden. Ik heb op 4 januari (start internet datum) 2x een sms gehad met in de loop van de dag kan je internet installeren 

Normaliter moet je bij een stap58 aansluiting dit aderpaar hebben die nu aangesloten is, je kunt de zwarte/transparante aderpaar nog proberen. Let er ook op dat bij bouw uit de periode 1958 tot 1968 in sommige gevallen 2 invoerkabels aanwezig kunnen zijn. De 2de is dan vaak in de meterkast afgewerkt. Wanneer deze aanwezig is, zal KPN de oude draden van de draadomroep niet gebruiken.

Als je niks kunt vinden en op deze werkt ook niks zal Guidion moeten komen kijken (en vervolgens waarschijnlijk KPN).

De verschillende combinaties werken helaas niet.

Via Guidion en vervolgens KPN klinkt als nog een lange tijd zonder internet..

In de meterkast heb ik niet nog een invoerkabel kunnen vinden helaas.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Niicole,

De gekleurde draden (rood, blauw, geel, groen) zijn niet van toepassing. Het gaat in dit geval om de aderparen met wit/blank of zwart/blank zoals @prodigy al aangaf. (Zie foto) Op één van deze aderparen zou het signaal moeten staan.

Mvg. Marcel

Reageer