Beantwoord

Aansluiting DSL

  • 17 November 2017
  • 33 reacties
  • 20363 Bekeken

Reputatie 1
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobile. Ik dacht dat ik de nieuwe modem kon aansluiten op de plaats waar de aansluiting van Ziggo zit. Zoals ik de instructie zie moet ik een nieuwe hoofdaansluiting maken.
Ik denk dat ik nu een probleem heb omdat de hoofdaansluiting in de woonkamer niet aktief is. Er zit wel een aansluiting in mijn slaapkamer, Als ik de modem daar op aansluit staat de modem te ver van mijn TV.
Klopt het dat ik een probleem heb.
De aansluiting gaat in op 24-11-2017 en voor die tijd wil ik graag weten of ik voor die dag een monteur moet regelen om het e.e.a. in orde te laten maken.
Gaarne zo snel mogelijk een reaktie,

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 May 2019, 20:02

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Hallo HoppieDroppie,

Helaas kan ik niet bij je binnen kijken. Wat bedoel je met de aansluiting in de woonkamer is niet actief ? het kan zijn dat deze in de meterkast weer even gekoppeld moet worden. maar omdat er geen signaal is dan is de aansluiting zo en zo niet actief :)

Mocht je er echt niet uitkomen dan is het ook mogelijk dat T-Mobile een monteur aan stuurt onder installatie garantie.
Reputatie 7
Hi HoppieDroppie, allereerst van harte welkome bij T-Mobile Thuis! Wij maken inderdaad gebruik van een andere aansluiting dan Ziggo, zij gaan via de kabel, wij gebruiken ADSL of Glasvezel. Bij de meeste woningen komt er ADSL (telefoon aansluiting) en/of Kabel binnen via het aansluitpunt, de zogenaamde ISRA. Als je wel een aansluiting in de slaapkamer hebt dan is de kans groot dat er een ADSL aansluiting bij je aanwezig is, deze zit vaak in de meterkast of in sommige gevallen inderdaad in de woonkamer.

In de handleiding vind je hoe het aansluitpunt er uit kan zien. Ik heb hieronder ook een afbeelding toegevoegd waar je het wat duidelijker kan zien. Is er bij jou in de meterkast of woonkamer een aansluiting aanwezig die hier op lijkt? Zo ja dan is de kans groot dat dit jouw aansluitpunt is. Als je er niet uit komt laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

Moderator edit, de eerder genoemde handleiding is niet meer beschikbaar, in plaats daarvan vind je het stappenplan op onze servicepagina.

Reputatie 1
Dag Brian, dank je wel voor je reaktie, Hier zijn wat foto,s van de binnenkomende telefoonlijnen.

De eerste zit in de ruimte van de verwarmingsketel
De tweede zit in mijn huiskamer ( dit is ongeveer 30 jaar geleden de hoofdaansluiting geworden denk ik)
De derde was eigenlijk de huiskamer,nu slaapkamer. Deze aansluiting is 30 jaar geleden doorgetrokken naar mijn huiskamer.

Dit is de reden waarom ik niet weet waar ik de modem moet aansluiten en/of ik een ISRA punt moet aansluiten en waar.

Alvast bedankt voor de hulp van jou en Hidden.nl MVGR
Reputatie 7
Hallo HoppieDroppie,

De 3de foto is volgens mij het isra punt.
Hierop kan je het modem aansluiten
Reputatie 1
Dank je wel Hidden, Ik ga het proberen.
Reputatie 7
Hey HoppieDroppie, dan snap ik de verwarring inderdaad! Is het gelukt met de aanwijzingen van Hidden? 🙂
Reputatie 1
Dag Brian, ja de verwarring kwam door de draad in de ruimte van mijn cv ketel. Het advies van Brian was goed en ik heb nu alles aan de praat gekregen.

Nu heb ik nog een vraag, Mijn man zet altijd bij alle zenders de ondertiteling aan. Dit lukt met de knop TXT en dan via 888 maar niet bij zijn favoriete zenders BBC1 en BBC2 . Weet jij hier een oplossing voor? MVGR
Reputatie 7
Hi HoppieDroppie, goed om te horen dat het gelukt is! De ondertiteling wordt doorgegeven vanuit de zenders zelf, vanuit BBC wordt er geen ondertiteling doorgegeven daarom is het op dit moment nog niet beschikbaar voor BBC. We zijn wel bezig met een oplossing zodat we hopelijk in de toekomst ook bij BBC ondertiteling kunnen bieden!
Hallo HoppieDroppie,

Helaas kan ik niet bij je binnen kijken. Wat bedoel je met de aansluiting in de woonkamer is niet actief ? het kan zijn dat deze in de meterkast weer even gekoppeld moet worden. maar omdat er geen signaal is dan is de aansluiting zo en zo niet actief :)

Mocht je er echt niet uitkomen dan is het ook mogelijk dat T-Mobile een monteur aan stuurt onder installatie garantie.


Beste HoppieDroppie,

Kan je mij helpen aub?
Ik heb een ISRA punt en een wandcontactdoos in het meterkast en ook en wandcontactdoos in het woonkamer.

Weet je hoe moet ik bij de meterkast aansluiting doen zodat ik signaal hebben in het woonkamer?

Op de eerste keer dat ik Tmobile had, was alles prima en makkelijk.
Dan heb ik naar Ziggo Overstappen en nu weer terug naar Tmobile. Helaas heeft Ziggo een grootte tering zooi gemaakt...

Bij voorbaat bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Hallo hugopedroso,

Een foto maakt het een stuk makkelijker om te vertellen wat er mis gaat.
Hallo hugopedroso,

Een foto maakt het een stuk makkelijker om te vertellen wat er mis gaat.


Beste Hidden.nld,

Heb je gelijk!
Dit is de meterkast.
Ik heb geprobeerd de modem op elke beschikbare plaats aan te sluiten, alle combinaties, maar zonder succes.

In de woonkamer is er een aansluiting waar ik de modem heb aangesloten de eerste keer dat ik T-mobile had en ik heb nu geen signaal.

Bedankt voor jullie aandacht!
Na 6 dagen wachten, gisteren was de monteur bij mij thuis. Het lijkt erop dat KPN het signaal niet heeft geactiveerd, zoals ik verschillende keren aan de telefoon noemde ... Signaal nog steeds niet actief.
Hopelijk is het vandaag zover!
Reputatie 7
Hi Hugo, er komt inderdaad geen signaal door op jouw adres. We nemen contact op met KPN om hier zo snel mogelijk voor te zorgen, excuses voor de vertraging!
Sinds 2 maanden maak ik gebruik van t-mobile thuis. Internet en me tv valt om de haverklap uit. Nu geeft t-mobile aan dat er sprake is van een bridge tap. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 7
We helpen je verder in je eigen topic Wandana24
Dag, ik heb zelf ook al enige tijd problemen sinds de overstap van Tele2 naar T-Mobile des te meer van een internetverbinding die maar een fractie van de geboden snelheid haalt. Ik ben hiernaartoe verwezen. Kan iemand mij helpen hiermee met wat te doen?

Ik heb een eigen topic met uitgebreid verhaal:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/wifi-blijft-steken-op-nog-geen-15-mb-thuis-50-dsl-abonnement-306822/index1.html
Reputatie 7
Hi CanOz, excuses voor de verwarring, ik heb naar dit topic verwezen voor wat meer achtergrond informatie. Ik stel voor dat we wel verder gaan in je eigen topic, dan houden we alle informatie en reacties op één plek 😉
Hi CanOz, excuses voor de verwarring, ik heb naar dit topic verwezen voor wat meer achtergrond informatie. Ik stel voor dat we wel verder gaan in je eigen topic, dan houden we alle informatie en reacties op één plek ;)


Oke Brian thanks. Ik hoop echt dat dit opgelost wordt snel. Hopelijk kan iemand mn vragen beantwoorden van eerder. bvd
Brian, de link naar de handleiding werkt niet. Zou je dit kunnen herstellen?
Reputatie 7
Hi @Hamj, oeps de downloadbare handleidingen zijn al een flinke tijd geleden verdwenen bij het opnieuw inrichten van onze service pagina. Ik heb de link aangepast! Voor de informatie over hoe een ISRA-punt er uit ziet kan je het beste dit topic gebruiken. Heb je vragen over de installatie zelf? Dan kan je het beste de stappen op onze servicepagina volgen. Als je er niet uit komt kan je uiteraard ook altijd hier je vraag nog stellen! :)
Beste Brian,

Bedankt voor je (re)actie. Ik snap alleen niet welke stappen je bedoelt op de servicepagina. Ik heb de rechtse aansluiting/nieuwbouwhuis.
Beste @Brian , graag ontvang ik nog een reactie op mijn post.
Reputatie 7
Badge +4
Webcare reageert op volgorde van binnenkomst. Dit is doorgaans binnen 24 tot 48 uur. Een ogenblik geduld nog.
Reputatie 7
@Hamj Wanneer je de link volgt kan je daarna op onze Service pagina klikken op 'Hoe installeer ik T-Mobile Thuis?' Je ziet dan daar een link naar het stappenplan en een interactive video. Maar ik zie dat er in dit geval sprake zou zijn van een bridge tap. We hebben geen handleiding voor het verwijderen van bridge taps omdat de situatie kan verschillen maar in dit topic vind je meer informatie en kunnen we je ongetwijfeld helpen als je een foto plaatst van je aansluiting (zonder kapje).
G

raag hoor ik wat ik kan doen aan een brigde tap, zie bijgaande foto.

Reageer