Beantwoord

Aansluiting DSL

  • 17 November 2017
  • 33 reacties
  • 20363 Bekeken

Reputatie 1
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobile. Ik dacht dat ik de nieuwe modem kon aansluiten op de plaats waar de aansluiting van Ziggo zit. Zoals ik de instructie zie moet ik een nieuwe hoofdaansluiting maken.
Ik denk dat ik nu een probleem heb omdat de hoofdaansluiting in de woonkamer niet aktief is. Er zit wel een aansluiting in mijn slaapkamer, Als ik de modem daar op aansluit staat de modem te ver van mijn TV.
Klopt het dat ik een probleem heb.
De aansluiting gaat in op 24-11-2017 en voor die tijd wil ik graag weten of ik voor die dag een monteur moet regelen om het e.e.a. in orde te laten maken.
Gaarne zo snel mogelijk een reaktie,

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 May 2019, 20:02

Bekijk origineel

33 reacties

@Brian of is dit een betere foto?

Reputatie 7
Hi @Hamj, bedankt voor de foto. De rode en blauwe draad zijn de juiste, hier komt je internetsignaal op binnen. De witte en oranje zijn voor een oude fax afsluiting en kan je afkoppelen, mogelijk zorgen die voor de verstoring. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
@Brian witte en oranje draad losgekoppeld maar heeft geen enkel effect.
Reputatie 7
Hallo @Hamj

Dat is het isra, deze had je eigenlijk niet open mogen maken. Die zwarte buis is bedoeld voor glasvezel maar die lijkt niet te zijn aangesloten maar wel voorbereid.

De rode en blauwe is je primaire aansluiting en wit oranje secundaire aansluiting (vroeger vaak gebruikt voor de fax zoals @Brian al aangaf) als je op de primaire geen signaal heb dan kan je ook even de secundaire proberen. heb je een instabiele lijn dan moet eerst het modem worden vervangen voor dat KPN ook maar denkt aan langs komen. een ding is zeker een bridge tap is niet hier te zien. ik ga er van uit dat je het modem in de meterkast bij dit isra heb aangesloten.
@Hidden.nld @Brian Een brigde tap wordt door TMobile gewoon opgevoerd om je aan het lijntje houden. Inmiddels weer weken verder. Nieuw modem beloofd, klacht ingediend maar er gebeurt helemaal niks. En ondertussen kan je gewoon natuurlijk betalen en krijg je eindeloze populaire berichten waarin je wordt aangesproken alsof je bij ze in de klas hebt gezeten en dat ze voor je duimen dat het goed komt. Ik ben er klaar mee, trek letterlijk en figuurlijk de stekker eruit.
Reputatie 7
hallo @Hamj

ik geef je gelijk, in de meeste gevallen is bridgetap pure onzin. en word je met een kluitje het riet in gestuurd. kpn de netbeheerder wil niet langs komen om de verbinding tussen het isra en de centrale te controleren en herstellen. kan niemand wat mee ik weet het.

Hi, @Brian can you help me with this issue.

The grey cable that you see in the picture was disconnected from the isra point by accident. Then I tried to connect it again, but I don't get internet access anymore. 

I noticed there are numbers in the ports in the isra point, I don't know in which the dsl cables go.

As well, the order may varied, green cable first, or red cable first?

I'll be waiting for your response, thanks

 

 

Reputatie 7

Hi @LAChugaVillarreal It looks like @Hidden.nld already responded in the other you started, let's continue there so we can keep all the info in the same topic! :wink:

Reageer