Beantwoord

Aansluiting DSL

  • 17 November 2017
  • 33 reacties
  • 19347 Bekeken

Reputatie 1
Ik ga overstappen van Ziggo naar T-mobile. Ik dacht dat ik de nieuwe modem kon aansluiten op de plaats waar de aansluiting van Ziggo zit. Zoals ik de instructie zie moet ik een nieuwe hoofdaansluiting maken.
Ik denk dat ik nu een probleem heb omdat de hoofdaansluiting in de woonkamer niet aktief is. Er zit wel een aansluiting in mijn slaapkamer, Als ik de modem daar op aansluit staat de modem te ver van mijn TV.
Klopt het dat ik een probleem heb.
De aansluiting gaat in op 24-11-2017 en voor die tijd wil ik graag weten of ik voor die dag een monteur moet regelen om het e.e.a. in orde te laten maken.
Gaarne zo snel mogelijk een reaktie,

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 May 2019, 20:02

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @LAChugaVillarreal It looks like @Hidden.nld already responded in the other you started, let's continue there so we can keep all the info in the same topic! :wink:

Hi, @Brian can you help me with this issue.

The grey cable that you see in the picture was disconnected from the isra point by accident. Then I tried to connect it again, but I don't get internet access anymore. 

I noticed there are numbers in the ports in the isra point, I don't know in which the dsl cables go.

As well, the order may varied, green cable first, or red cable first?

I'll be waiting for your response, thanks

 

 

Reputatie 7
Badge +10
hallo @Hamj

ik geef je gelijk, in de meeste gevallen is bridgetap pure onzin. en word je met een kluitje het riet in gestuurd. kpn de netbeheerder wil niet langs komen om de verbinding tussen het isra en de centrale te controleren en herstellen. kan niemand wat mee ik weet het.
@Hidden.nld @Brian Een brigde tap wordt door TMobile gewoon opgevoerd om je aan het lijntje houden. Inmiddels weer weken verder. Nieuw modem beloofd, klacht ingediend maar er gebeurt helemaal niks. En ondertussen kan je gewoon natuurlijk betalen en krijg je eindeloze populaire berichten waarin je wordt aangesproken alsof je bij ze in de klas hebt gezeten en dat ze voor je duimen dat het goed komt. Ik ben er klaar mee, trek letterlijk en figuurlijk de stekker eruit.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Hamj

Dat is het isra, deze had je eigenlijk niet open mogen maken. Die zwarte buis is bedoeld voor glasvezel maar die lijkt niet te zijn aangesloten maar wel voorbereid.

De rode en blauwe is je primaire aansluiting en wit oranje secundaire aansluiting (vroeger vaak gebruikt voor de fax zoals @Brian al aangaf) als je op de primaire geen signaal heb dan kan je ook even de secundaire proberen. heb je een instabiele lijn dan moet eerst het modem worden vervangen voor dat KPN ook maar denkt aan langs komen. een ding is zeker een bridge tap is niet hier te zien. ik ga er van uit dat je het modem in de meterkast bij dit isra heb aangesloten.
@Brian witte en oranje draad losgekoppeld maar heeft geen enkel effect.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Hamj, bedankt voor de foto. De rode en blauwe draad zijn de juiste, hier komt je internetsignaal op binnen. De witte en oranje zijn voor een oude fax afsluiting en kan je afkoppelen, mogelijk zorgen die voor de verstoring. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
@Brian of is dit een betere foto?

G

raag hoor ik wat ik kan doen aan een brigde tap, zie bijgaande foto.

Reputatie 7
Badge +8
@Hamj Wanneer je de link volgt kan je daarna op onze Service pagina klikken op 'Hoe installeer ik T-Mobile Thuis?' Je ziet dan daar een link naar het stappenplan en een interactive video. Maar ik zie dat er in dit geval sprake zou zijn van een bridge tap. We hebben geen handleiding voor het verwijderen van bridge taps omdat de situatie kan verschillen maar in dit topic vind je meer informatie en kunnen we je ongetwijfeld helpen als je een foto plaatst van je aansluiting (zonder kapje).
Reputatie 7
Badge +10
Webcare reageert op volgorde van binnenkomst. Dit is doorgaans binnen 24 tot 48 uur. Een ogenblik geduld nog.
Beste @Brian , graag ontvang ik nog een reactie op mijn post.
Beste Brian,

Bedankt voor je (re)actie. Ik snap alleen niet welke stappen je bedoelt op de servicepagina. Ik heb de rechtse aansluiting/nieuwbouwhuis.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Hamj, oeps de downloadbare handleidingen zijn al een flinke tijd geleden verdwenen bij het opnieuw inrichten van onze service pagina. Ik heb de link aangepast! Voor de informatie over hoe een ISRA-punt er uit ziet kan je het beste dit topic gebruiken. Heb je vragen over de installatie zelf? Dan kan je het beste de stappen op onze servicepagina volgen. Als je er niet uit komt kan je uiteraard ook altijd hier je vraag nog stellen! :)
Brian, de link naar de handleiding werkt niet. Zou je dit kunnen herstellen?
Hi CanOz, excuses voor de verwarring, ik heb naar dit topic verwezen voor wat meer achtergrond informatie. Ik stel voor dat we wel verder gaan in je eigen topic, dan houden we alle informatie en reacties op één plek ;)


Oke Brian thanks. Ik hoop echt dat dit opgelost wordt snel. Hopelijk kan iemand mn vragen beantwoorden van eerder. bvd
Reputatie 7
Badge +8
Hi CanOz, excuses voor de verwarring, ik heb naar dit topic verwezen voor wat meer achtergrond informatie. Ik stel voor dat we wel verder gaan in je eigen topic, dan houden we alle informatie en reacties op één plek 😉
Dag, ik heb zelf ook al enige tijd problemen sinds de overstap van Tele2 naar T-Mobile des te meer van een internetverbinding die maar een fractie van de geboden snelheid haalt. Ik ben hiernaartoe verwezen. Kan iemand mij helpen hiermee met wat te doen?

Ik heb een eigen topic met uitgebreid verhaal:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/wifi-blijft-steken-op-nog-geen-15-mb-thuis-50-dsl-abonnement-306822/index1.html
Reputatie 7
Badge +10
We helpen je verder in je eigen topic Wandana24
Sinds 2 maanden maak ik gebruik van t-mobile thuis. Internet en me tv valt om de haverklap uit. Nu geeft t-mobile aan dat er sprake is van een bridge tap. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 7
Badge +8
Hi Hugo, er komt inderdaad geen signaal door op jouw adres. We nemen contact op met KPN om hier zo snel mogelijk voor te zorgen, excuses voor de vertraging!
Na 6 dagen wachten, gisteren was de monteur bij mij thuis. Het lijkt erop dat KPN het signaal niet heeft geactiveerd, zoals ik verschillende keren aan de telefoon noemde ... Signaal nog steeds niet actief.
Hopelijk is het vandaag zover!
Hallo hugopedroso,

Een foto maakt het een stuk makkelijker om te vertellen wat er mis gaat.


Beste Hidden.nld,

Heb je gelijk!
Dit is de meterkast.
Ik heb geprobeerd de modem op elke beschikbare plaats aan te sluiten, alle combinaties, maar zonder succes.

In de woonkamer is er een aansluiting waar ik de modem heb aangesloten de eerste keer dat ik T-mobile had en ik heb nu geen signaal.

Bedankt voor jullie aandacht!
Reputatie 7
Badge +10
Hallo hugopedroso,

Een foto maakt het een stuk makkelijker om te vertellen wat er mis gaat.
Hallo HoppieDroppie,

Helaas kan ik niet bij je binnen kijken. Wat bedoel je met de aansluiting in de woonkamer is niet actief ? het kan zijn dat deze in de meterkast weer even gekoppeld moet worden. maar omdat er geen signaal is dan is de aansluiting zo en zo niet actief :)

Mocht je er echt niet uitkomen dan is het ook mogelijk dat T-Mobile een monteur aan stuurt onder installatie garantie.


Beste HoppieDroppie,

Kan je mij helpen aub?
Ik heb een ISRA punt en een wandcontactdoos in het meterkast en ook en wandcontactdoos in het woonkamer.

Weet je hoe moet ik bij de meterkast aansluiting doen zodat ik signaal hebben in het woonkamer?

Op de eerste keer dat ik Tmobile had, was alles prima en makkelijk.
Dan heb ik naar Ziggo Overstappen en nu weer terug naar Tmobile. Helaas heeft Ziggo een grootte tering zooi gemaakt...

Bij voorbaat bedankt voor je hulp!

Reageer