Beantwoord

Aansluiting glasvezel

  • 27 August 2022
  • 34 reacties
  • 668 Bekeken

Reputatie 3

Een week of 3-4, is er iemand wezen kijken voor een schouwing.

Afgelopen week ineens telefoon dat er een monteur op 14 september langskomt voor de installatie.

 

Vandaag kreeg ik het installatiepakket, ont, modem en een tv kastje.

In de brief die daarbij zit, staat in dat de guidion monteur op de afgesproken datum (14 september neem ik dan aan) het modem aansluit en test enzo.

 

Vraagje: doet die monteur ook even de kabel onder het trottoir opgraven en de kabel naar binnen brengen, om vervolgens alles aan te sluiten en werkend op te leveren op die datum ?

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 29 August 2022, 09:09

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 2

Hoi Stefan

Weet je heel zeker dat het een Guidion monteur is die op 14 september komt? Want als ik zo lees, ligt je glasvezel kabel nog voor de deur of voortuin.

Guidion regelt alleen de installatie binnenshuis, buiten het huis moet de aannemer het in orde maken, o.a de glasvezel kabel naar binnen brengen en in de meeste gevallen is dit naar de meterkast.

Reputatie 3

Nee dat weet ik niet zeker, er komt iemand 14 september, en zover ik weet doet die alleen de kabel naar binnen trekken en dat was het dan.

Daarna is het de beurt aan guidion.

 

Maar in de brief die bij het installatiepakket zit, staat dat de guidion monteur op de afgesproken datum het modem aansluit enzo

 

Dadelijk heb ik een guidion monteur aan de deurstaan die de kabel niet naar binnen trekt en weer onverricht ter zake kan vertrekken ?

Reputatie 7
Badge +14

Guidion gaat glasvezel je huis intrekken.  Zij zijn meer de IT partij die het modem plaatst en je computer instelt. Als de vezel niet binnen is kan die monteur niets voor je betekenen. 

Dan kun je ze beter benaderen en een latere afspraak maken. 

Reputatie 3

Ik zal maandag even gaan bellen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefan63 

Weet je ook wie de aannemer is? Misschien komen zij eerder dan Guidion, dat zou je misschien ook eens kunnen navragen als je hun telefoonnummer kan vinden.

Het telefoonnummer van Guidion is 020-3232767.

Reputatie 3

De aannemer is NIH , effe zoeken of ik daar een nummer van kan vinden

Reputatie 7

Hi @Stefan63,

Thanks voor je bericht en terechte vraag! Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de situatie. De afspraak die op 14 september voor je klaar staat, is niet de afspraak om de thuis installatie af te ronden, maar om de kabel binnen te brengen en jouw adres klaar te maken om je aan te sluiten op het netwerk. Dit zal worden gedaan door de netwerkbeheerder. De afspraak met Guidion zal daarna in orde worden gebracht, zodat zij de laatste handelingen en werkzaamheden kunnen verrichten. Na de afspraak met Guidion kan je gebruik maken van de verbinding. Alvast heel erg veel plezier met de supersnelle Glasvezelverbinding! 

Reputatie 3

En daar was opeens onaangekondigd afgelopen donderdag en busje met 3 heren aan de deur, die met een compressor de kabel van de stoep naar de gevel van het huis geschoten hebben.

Dus de afspraak van 14 september zal wel inhouden dat er iemand de kabel van buiten naar binnen brengt.

Daarna zal guidion zich wel melden om de handel aan te sluiten.

Het aansluitpakket met modem enzo is inmiddels al binnen.

Reputatie 7

Hi @Stefan63, dankjewel voor deze update! Ik had gehoopt dat dit van tevoren bij jou werd aangekondigd, excuses daarvoor. Yes, het klopt als een bus dat op 14 september de kabel naar binnen wordt gebracht en daarna Guidion langs kan komen. Helemaal top. Geef je de 14de weer een korte update in dit topic? 😁

Reputatie 3

Hier ben ik weer :)
 

Vanmiddag zijn er 2 heren een poosje bezig geweest.
Daar waar ik dacht dat die alleen een gat zouden boren en de kabel naar binnen steken, bleek dat ze ook een kastje met glasvezels hebben aangesloten (gelast) aan de kabel die naar binnen loopt.

Daarna werd er op dat kastje een lichtbron aangesloten en ene Ricky moest in de centrale kijken of hij licht zag. Er werd druk overlegd in het macedonisch, en alles bleek in orde.
 

Dus morgen ga ik bellen met guideon voor de eindmontage.

Of werkt dat niet zo en moet ik weer afwachten totdat er contact met mij opgenomen word.?

 

Edit: ik kon me niet beheersen en heb gideon gebeld, maar die vertellen dat er geen werkbon of opdracht in hun systeem staat.

Gaat iemand dat even snel doorzetten naar gideon?

Zou fijn zijn :)

Edit: ik kon me niet beheersen en heb gideon gebeld, maar die vertellen dat er geen werkbon of opdracht in hun systeem staat.

Gaat iemand dat even snel doorzetten naar gideon?

Dit wordt doorgezet zodra T-Mobile een terugkoppeling heeft ontvangen dat de werkorder is afgesloten, zolang deze niet is afgesloten bij T-Mobile kan er nog geen opdracht naar Guidion worden uitgestuurd.

Reputatie 3

Misschien dat een moderator ofzo daarvoor kan zorgen dat het doorsturen snel verloopt.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Stefan63, tof om te horen dat het is gelukt met het aanleggen van het glasvezel! Ik wilde meteen voor je aan de slag om Guidion een kopje koffie bij je te laten drinken, maar zo te zien is het afgemelde rapport van de aannemers inmiddels binnen waardoor het systeem ze automatisch heeft ingeschakeld. Daarom raad ik je graag aan om de digitale agenda die wij je hebben toegestuurd te checken zodat je een afspraak met Guidion kan maken wanneer het je uitkomt. 

Ik kijk uit naar je activatiedatum! 😃

Reputatie 3

Gedaan inmiddels en de afspraak staat voor 15 oktober (pas)

Ik weet niet of ik me kan beheersen om niet zelf de stekkertjes erin te steken, een maand wachten totdat iemand de stekkers erin komt steken is wel wat lang vind ik.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad wel erg lang @Stefan63, ik begrijp dat het dan begint te kriebelen! Ik wilde graag gaan puzzelen of er een eerdere afspraak te regelen viel en zo te zien geeft je Guidion afspraak link meerdere data vanaf 28 september aan. Ik neem aan dat deze data je dan niet uitkwamen? Mocht je zelf nog de agenda van Guidion door willen lopen dan raad ik je aan om de link erbij te pakken. Ik had 'm ook graag hier voor je gepost alleen is dat wat onhandiger aangezien alle andere lezers er dan bij kunnen. 😉

Hopelijk zit er nog een mooie datum voor je tussen!

Reputatie 3

Die datums kwamen idd niet uit bij mij.

Ik zit met de tijdstippen ivm werk.

Op zich geen groot probleem, de stekkers zitten er al in :)

Alleen wifi in gebruik genomen, maar morgen ga ik de rest ook omzetten, wifi op de zyxel uitzetten en mijn eigen Tp-link deco set in gebruik nemen.

 

De monteur die dan komt hoeft niet veel meer te doen, ff alles nalopen en klaar.

Er staat een uur gepland voor de monteur maar zou niet weten wat hij dan allemaal nog wil doen.

 

Er hoeven geen kabels getrokken te worden ofzo, ik was met 10 minuten klaar :)

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is pas lekker verdienen voor de monteur zeg @Stefan63 hahaha!

Leuk dat je al aan het genieten bent van ons Internet. Het klinkt alsof de rest van de installatie je goed af zal gaan, maar laat het gerust aan de Community weten als je nog vragen hebt of als je een leuk foefje hebt ontdekt. 😉

Succes nog met het sleutelen!

Reputatie 3

Ik heb alles gelijk maar omgestoken en het lijkt allemaal prima te werken.

Voor nu heb ik 2 vragen.

 

  1. Wanneer gaat mijn abbo officieel in (ik denk 15 oktober als de monteur geweest is) en gaat dan ook de opzegging van ziggo de deur uit, of moet ik dat zelf regelen.
  2. Dat tv kastje van jullie is leuk, maar ik heb mijn eigen tvkastje (Formuler Z10 pro) die dat prima kan. Is het mogelijk om dat kastje terug te sturen en dat dit dan verrekend word met de maandprijs ?   (ik wil wel tv afnemen/blijven houden, maar heb weinig aan dat kastje van jullie)
Reputatie 7
Badge +4

Mooi dat het goed werkt @Stefan63!

Ik had graag de opzegging van Ziggo voor je geregeld, alleen mag ik dit enkel regelen tijdens de eerste zeven dagen na aanvraag van het abonnement en destijds is er geen overstapservice aangevraagd. Dit hebben wij afgesproken met de overkoepelende organisatie waar de overstapservice binnen valt. Houd er graag rekening mee dat Ziggo een opzegtermijn van één maand zal hanteren waardoor ik je aanraad om ze snel op te zeggen zodat je niet met dubbele kosten komt te zitten. Het klopt namelijk volledig wat je zegt, jouw abonnement bij ons zal ingaan zodra de monteur is langsgeweest.

Daarnaast is het absoluut mogelijk om wel TV maar geen TV Box af te nemen. Ondanks dat het klinkt alsof je een mooi apparaat hebt durf ik alleen niet te zeggen hoe de Formuler Z10 Pro samen gaat met ons TV platform, al heb je dat vast al zelf ontdekt. 😉 Momenteel is het alleen niet mogelijk om je abonnement te wijzigen omdat het nog niet geactiveerd is. Zodra de monteur langs is geweest kan je binnen enkele uren eenvoudig de TV Box opzeggen via jouw My T-Mobile Thuis abonnement: TV Box opzeggen.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt en ik wens je alvast veel kijkplezier toe! 😄

Reputatie 3

Ik zag al dat de box de eerste 8 maanden gratis was, dus er is geen haast bij :)

Zover ik weet had ik wel opzegservice erbij besteld, maar als dat niet zo is dan is dat verder geen probleem, dan regel ik dat zelf.

Mijn Formuler boxje staat intussen al een tijdje te pruttelen met de app van t-mobile. Dat lijkt allemaal prima te werken zover ik nu kan zien.

Voor nu gaan we het allemaal maar eens eerst beleven  :-)

Fijn weekend gewenst !

Reputatie 3

Hier komen de problemen.

 

Ik weet dat mijn abbo officieel nog niet ingegaan is maar alvast meld ik het volgende.

 

Gisteravond tv gekeken met de meegeleverde Amino TV Box

Dat heeft een keer of 7 haperend en stilstaand beeld opgeleverd

 

Daarnaast zakte de internetsnelheid tot zo'n 80 mbit in

Vandaag moest ik vroeg op, en is de snelheid weer in orde, ruim 940 mbit up en down

 

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor wat me te wachten staat……..

Reputatie 7

Hi @Stefan63, heel fijn dat je meteen jouw bevindingen hier hebt gedeeld! Ik wil dat je voor de volle 100% tevreden ben, dus ik help je graag verder. Ervaar je de haperingen op de TV Box en de lagere internetsnelheid nog steeds of maak je inmiddels gebruik van een perfecte verbinding? Gelukkig kan ik je laten weten dat er afgelopen nacht een aanpassing heeft plaatsgevonden die het vastlopende beeld op de Amino Aria 7x TV Boxen tegengaat. Zo hadden jammer genoeg meerdere klanten last van vastlopend beeld op de Amino Aria 7x. Ik hoor dan ook graag of je nu weer zonder vastlopers tv kunt kijken.

Mocht je ook nog opvallendheden in de snelheid van je internetverbinding zijn opgevallen, laat die dan vooral weten. Dan ga ik daar ook voor jou achteraan! 

Reputatie 3

Ik heb de eerste avond gemerkt dat de box haperde en beelden stil stonden.

Op dat moment deed ik een speedcheck en deze was net aan de 80mbit, terwijl ik eerder in de middag ruim over de 950 zat up en down.

 

De ochtend daarna was er geen probleem meer, maar ik merk wel dat soms de download en/of de upload tot wel 100mit terug zakt om vervolgens later weer naar de 950 te klimmen.

 

Ik gebruik nu de t-mobile tv app op mijn eigen tvbox, welke tot zover redelijk werkt.

Haperingen een enkele keer gezien nog.

Straks heb ik even dat tmobile tv kastje opgestart, maar ik krijg die laatste update niet binnen.

Kastje van stroom gehad en later ook modem en dat aansluitkastje ff gepowercycled.

Nada effect.

 

Bovendien vind ik de beeldkwaliteit matig van zowel het kastje van tmobile alsook van de tvapp op mijn eigen kastje.

Dat heeft ziggo toch duidelijk beter voor elkaar

 

Ik ga in ieder geval ff over een periode om de zoveel tijd automatich een speedcheck doen en zal de uitkomst daarvan hier even delen.

Alleen nog ff op zoek naar een windows programmaatje dat dit voor me kan doen :)

Tips ?

Reputatie 7

Hi @Stefan63, thanks voor je terugkoppeling! Voor de speedtest hebben wij een aantal stappen, waardoor we het beste inzicht krijgen in de snelheid. Via deze stappen gaat dit het best: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 3

Hi @Stefan63, thanks voor je terugkoppeling! Voor de speedtest hebben wij een aantal stappen, waardoor we het beste inzicht krijgen in de snelheid. Via deze stappen gaat dit het best: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast heel erg bedankt! 

 

Toevallig dat net de upload snelheid achterblijft op diverse servers.

Hier de screenshots

 

Reageer