Beantwoord

Aansluiting glasvezel

  • 27 August 2022
  • 34 reacties
  • 671 Bekeken

Reputatie 3

Een week of 3-4, is er iemand wezen kijken voor een schouwing.

Afgelopen week ineens telefoon dat er een monteur op 14 september langskomt voor de installatie.

 

Vandaag kreeg ik het installatiepakket, ont, modem en een tv kastje.

In de brief die daarbij zit, staat in dat de guidion monteur op de afgesproken datum (14 september neem ik dan aan) het modem aansluit en test enzo.

 

Vraagje: doet die monteur ook even de kabel onder het trottoir opgraven en de kabel naar binnen brengen, om vervolgens alles aan te sluiten en werkend op te leveren op die datum ?

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 29 August 2022, 09:09

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7

Check! Thanks voor de duidelijk screenshots @Stefan63. Het is evident dat de uploadspeed achterblijft. Even voor de beeldvorming; dit is direct op het modem gemeten? Het lijkt me sowieso verstandig om in ieder geval de installatie van de monteur af te wachten, zodat we ook de patching eventueel kunnen nalopen. De installatiemonteur heeft daar de mogelijkheid toe. We zien vaak dat eventuele snelheidsproblemen daarmee worden opgelost. Mocht het daarna toch nog voorkomen en heeft de installatiemonteur alles op orde gemaakt, kan er een onderzoek worden gedaan door onze technische dienst. 

Reputatie 3

Er zit een gigabit 8 poorts switch tussen, maar de lagere snelheden zijn niet doorlopend.

Nu bijvoorbeeld is het weer up en down boven de 950

 

Als de lagere snelheden zouden liggen aan mijn switch dan zou dat altijd zo zijn, en dat is het niet.

Maar desgewenst kan ik ook wel even met een bekabelde laptop aan het modem testen.

 

Het lijkt mij ook een prima idee om even de monteur van guidion af te wachten.

Officieel heb ik op dit moment nog geen internet van t-mobile :)

 

Reputatie 3

Ik heb nu een paar weken glasvezel, maar de opvallend lage uploadsnelheden blijven.

Dit is niet continu zo, maar redelijk vaak komt de upload niet hoger dan 75-200 mbit

 

Is hier nog iets aan te doen ?

Het is nu niet zo dat het een druk tijdstip is toch ?   (vrijdagmiddag 14:30)

 

Reboot van modem heeft niet geholpen (zie onder)

 

Reputatie 7

Hi @Stefan63, hier help ik graag bij! Ik heb de verbinding vanuit onze kant bekeken en ik bespreek graag enkele zaken met je. Ik zie dat het modem al lange tijd onafgebroken online is. Zou je het modem (en de Media Converter) voor minstens 10 seconden van de stroom willen halen? Zie hier voor eventuele uitleg: reset modem

 

Mag ik je ook vragen of je het modem van T-Mobile gebruikt? Dat is dat Zyxel modem met die zwarte balk. Of gebruik je misschien eigen apparatuur? Zo ja, kun je eens testen met het Zyxel modem?

 

Heb je de test met een bekabelde verbinding uitgevoerd? Via wifi zijn er allerlei factoren die roet in het eten kunnen gooien. Zorg er ook voor dat er op het moment van de test niet toevallig nog iets anders draait, zoals een update op je computer of dat er iemand op een spelcomputer aan het spelen is. Op die manier meet je de zuivere, ongestoorde snelheid zoals die van buitenaf binnenkomt. 

 

Ik hoop dat je met deze tips al een andere uploadsnelheid ziet. Zo niet, laat mij weten hoe de opstelilng is bij jou thuis tussen modem en computer en ik kijk verder!

 

 

Reputatie 3

Het modem was zo'n 30 dagen onafgebroken online, en zoals ik al vermeld had waren de resultaten niet beter nadat ik het modem gereboot had.

Ik gebruik uiteraard de zyxel-t54 die ik van jullie gekregen heb.

 

Je had toch al gezien dat het modem ‘lange tijd’ onafgebroken online is ?

Dan had je toch ook al gezien dat ik het tmobile zyxel modem in gebruik heb ?  ;-)

 

Mijn pc is bekabeld via een netwerkkabel verbonden.

De snelheiddip is voornamelijk bij het upload, maar dit is niet altijd het geval.

Vaak is de upload en download snelheid in orde, maar ook regelmatig valt de upload snelheid gewoon helemaal terug.

 

Ik heb nu het modem en de mediaconverter allebei van de stroom gehaald zoals voorgeschreven is.

Modem had ik al meerdere keren gereboot, maar dat hielp niks.

Nieuw is dat ik de mediaconverter nu ook gereboot heb.

 

De up en download snelheid zit nu boven de 930 Mbps, dus dat is op zich prima.

Maar dat was ook het geval al voordat ik het modem en de mediaconcverter rebootte.

 

Zoals gezegd, de upload snelheid is vaak in orde maar af en toe is deze gewoon erg laag in verhouding met de download. Rebooten van modem en mediaconverter draagt daar niks aan bij.

 

Mijn pc is via een gigabit switch aangesloten op het modem.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stefan63, bedankt voor de aanhoudende uitgebreide informatie waarmee je ons voorziet, hier heb ik een hoop aan!

Graag wil ik de huidige in passe voor je doorbreken door een onderzoek op te zetten bij onze technische dienst. Hiervoor zal ik alle informatie die je hebt toegestuurd bundelen met de informatie die ik kan zien over de verbinding en ik hoop dat wij na een monitoringsproces van enkele werkdagen kunnen achterhalen wat er voor problemen zorgt. 

Mocht je in de tussentijd nog een patroon ontdekken in specifieke tijdstippen of handelingen die zorgen voor een lage uploadsnelheid, geef het gerust aan. Alhoewel ik hier niet gelijk de oorzaak in zou zien kan het ook nog helpen om de switch ertussenuit te halen en om te testen of dit nog een verschil maakt.

Ondertussen gaan wij monitoren en ik hoop snel een doorbraak voor je te kunnen bereiken!

Reputatie 3

Top dat dit doorgezet word naar de technische dienst. 👍🏻

Mocht het zo zijn dat ik weer een dip ervaar dan verbind ik de laptop wel even met een kabel direct aan het modem.

Reputatie 3

Nou, vanmorgen was het dan zover.

 

Ik was vanmorgen al vroeg wakker, en heb direct een speedtest gedaan, toen was de upload snelheid rond de 250, elk half uur later nog een test gedaan en de snelheid zakte met het half uur.

Daarna zoals afgesproken met een bekabelde laptop aan lanpoort 1 direct op het modem nogmaals getest.

Zie hier het resultaat

 

Afspraak met een guidion monteur is al ingepland

Reputatie 7

Hi @Stefan63, heel erg bedankt dat je deze speedtest mee stuurt! Hier is het probleem duidelijk zichtbaar op, dus ik ben blij dat de afspraak met Guidion is ingepland. Laat je hier weten of je na het bezoek van de monteur weer de snelheid behaalt die je hoort te halen? Ik hoop dat je snel weer van de juiste snelheid kunt genieten! 😊

Reageer