Beantwoord

Aansluiting Glasvezel Segbroek


Ik ben al een paar jaar tevreden met T-mobile voor mijn mobiel. Ziggo is mijn huidige internetleverancier en die vind ik te duur worden. Dus ik heb de check gedaan en jawel, glasvezel is mogelijk (ik woon in Segbroek). Daarom internet en tv aangevraagd. Ziggo opgezegd en nu alleen nog maar even aansluiten. Ik zie niet dat er iets gaat gebeuren. Ik lees dat er eerst nog handelingen nodig zijn. Daarom is niet aan te geven wanneer ik word aangesloten. Ik kan geen topic aanmaken hier omdat al mijn inlogs van T-mobile door elkaar lopen. Uiteindelijk dan maar via een ander e-mailadres een heel nieuw account aangemaakt. Ik zit me echt af te vragen of T-mobile het nou waar gaat maken dat ik per 1-7 tv kan kijken en internetten. Ik zie dat veel mensen via dit forum verder komen dus vandaar dat ik ook graag deze poging waag.

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 May 2020, 21:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frankpvdberg3107 

Is 1 juli de gewenste overstapdatum en maak je gebruik van de overstapservice? 2 weken na je besteldatum ontvang je de werkelijke installatie datum die misschien een dag of 2 kan afwijken van de datum die jij hebt gekozen. In je T-Mobile thuis account kan je ook de status volgen van je bestelling.

Als de verbinding in de wijkcentrale nog niet gereed is kan het mogelijk langer duren. Indien je in een WBA gebied zit dan moet T-Mobile een ticket aanmaken voor KPN om de verbinding in de wijkcentrale in orde te maken en als je in een ODF gebied zit dus het eigen T-mobile glasvezelnetwerk waar 1000 Mbit beschikbaar is dan kan T-mobile dat zelf in de POP in orde maken.

Natuurlijk kunnen er wat problemen zijn waardoor het allemaal wat langer kan duren maar je zult pas betalen als de verbinding werkt en mocht het wat langer duren dan kan een Moderator je eventueel een unlimited internet voucher aanbieden die je kan gebruiken als hotspot.

Het installatiepakket zal hopelijk kort nadat de verbinding in orde is worden verstuurd.

 

 

@frankpvdberg3107 Segbroek zeg je, heb je de glasvezel aansluiting al in huis liggen?

Anders zou ik snel de opzegging bij Ziggo  annuleren, en wachten tot je de aansluitdatum van TM doorkrijgt, kan dan wel wat maandjes aanlopen.

@Waqqas, Segbroek is TM nog bezig met graven en aanleggen van hun eigen netwerk, KPN heeft er geen glas liggen, willen ze nu wel gaan doen, want ja, ze raken al hun dsl klanten daar kwijt.

Reputatie 7
Badge +15

T-mobile zou nu wel voor een groot deel klaar moeten zijn met het aanleggen van glasvezel denk ik.

Akkoord, dank jullie wel voor de informatie. 

Lieve help, ik dacht simpelweg over te stappen naar een andere aanbieder. Ik voel me dan toch ook een beetje bekocht als ik eerlijk ben. Als ik op de site van T-mobile juichende kreten lees dat ik glasvezel kan bestellen en het blijkt anders dan vind ik dat … nou ja op zijn minst wonderlijk. Jammer ook want ik had een heel ander beeld van ze. 

Ik heb geen overstapservice gebruikt. Nou raak ik op zich niet zo overstuur van geen tv of internet maar ik had wel gehoopt op iets simpelers. Ik ga maar eens kijken of ik iets anders kan vinden.

Als TM de glasvezel nog niet bij jou binnen heeft gebracht is naast Ziggo de enige mogelijkheid DSL, maar of je daar beter van word.

Reputatie 7

Hi @frankpvdberg3107, Geen zorgen, in Segbroek gaat het net even anders dan gebruikelijk en leggen we alles van A tot Z zelf aan. Wanneer heb je de aanmelding gedaan? Onze aannemer neemt rechtstreeks contact met je op om alles te bespreken. In sommige gevallen kan dit even duren omdat er eerst nog voorwerk gedaan moet worden. In dit topic vind je hier meer informatie over. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik meteen even voor je hoe het er voor staat! :wink:

Nou, ik wil toch laten weten hoe het af is gelopen. In mei heb ik mij aangemeld nadat d website van T-mobile te kennen gaf dat ik glasvezel kon afnemen. Nadat ik het contract had getekend bleek dat toch anders. Ik kan niet zeggen dat de mensen van T-mobile onaardig zijn, zeker niet. Maar hoe aardig ze ook zijn het bleek niet mogelijk om op 1 juli een werkende internetverbinding te hebben. Toen daarna het geluid ontstond dat het mogelijk aan de VVE zou liggen werd me duidelijk dat niemand het echt weet. Ik kan niet zonder internet dus ik heb besloten. Wat dan wel wat irritatie oproept is dat ik dan een bevestiging krijg dat ze het waanzinnig jammer vinden dat ik annuleer. Ja, hallo hoe krom moet je nou eigenlijk gaan liggen om internet van T-mobile te gaan afnemen. Voordeel is wel dat als ik mijn mobiel overbreng naar Vodafone dat ik dan ongeveer even duur ben als T-mobile. Ik had voor dit proces echt geen klachten over T-mobile maar in mijn ogen is dit toch echt een belachelijke ervaring geweest. Ik wens iedereen veel succes!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @frankpvdberg3107, bedankt dat je jouw verhaal hier doet en sorry dat het misgelopen is. Is er een andere reden gegeven dan dat het weleens aan de VVE zou kunnen liggen? Mocht je dit nog willen, ik kan me goed voorstellen dat dit niet zo is overigens, dan zou ik graag voor je uitzoeken waar het precies is vastgelopen. Stuur me in dat geval alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN toe in een privébericht.

Ik ben oprecht blij dat je jouw bevindingen hier plaatst, want zo kunnen we leren van gemaakte fouten en dit verbeteren. Veel succes en plezier bij je nieuwe provider! Zodra we in de toekomst wel de service en verbinding kunnen leveren waar jij op hoopt, hoop ik dat we je nog eens mogen verwelkomen! 

 

Beste mensen,

 

We zijn 2 jaar verder en al die tijd ben ik bij Ziggo gebleven. Met gepaste tegenzin, dat wel. Nu kreeg ik korting omdat ik toch bleef. Plotseling ging mijn maandbedrag toch omhoog omdat ze alsnog het tarief wilden aanpassen. Dat ging me te ver en ik heb nu tussentijds het contract met Ziggo weten te beeindigen.

Aangemeld bij T-mobile want ik dacht dat het 2 jaar later wel zou lukken. Zelfs mijn buurman heeft zijn internet bij T-Mobile. Op 15-7 het abonnement afgesloten en zelfs een welkomstvideo gekregen. Iemand zou binnen enkele dagen contact opnemen. Helaas dat bleef uit.

Bericht naar de klantenservice. Op 29 juli een laatste bericht van de klantenservice gekregen, daarna helemaal niets meer. Mijn mobiele telefoon is zakelijk en je kunt niet met 1 e-mailadres een zakelijk en particulier klant zijn. Ik kom alleen maar in mijn zakelijke account dus ik heb geen idee wat de status is. Kan iemand van dit forum daar achter komen. Want ik wil opnieuw mijn aanschaf annuleren. Ik zie dit opnieuw niet goed komen.

Mvgr

Frank

 

   

Reputatie 7

Hoi @frankpvdberg3107,

Geen zorgen - ik help je graag op weg. Normaliter kan ik met het e-mailadres wat gekoppeld is aan je Community account je gegevens bekijken, maar deze lijkt niet gekoppeld aan een Thuis account. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Reageer