Beantwoord

Aansluiting glasvezel T-Mobile, in huis zit alleen oude glasvezel kabel

  • 30 March 2022
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 1

Soesterberg. Ik heb al jaren glasvezel van T-Mobile op het oude glasvezel netwerk. Gisteren heb ik een aansluiting op het nieuwe glasvezel netwerk besteld (het netwerk dat van T-Mobile zelf is). Volgens de site is dat gewoon beschikbaar op mijn adres.

Maar er is nooit iemand geweest om een andere kabel te installeren. Ook kan ik me niet herinneren dat er iemand in mijn straat is geweest om kabels te trekken. Nu ben ik niet veel buiten geweest vanwege de lockdown. Maar er is ook nooit een brief geweest, dat de straat open moest ofzo.

Ik heb nu een afspraak met een monteur. Maar ik heb begrepen dat die alleen de aansluitingen doet vanaf het modem. Gaat dit wel goed?

 

Mijn huidige glasvezel aansluiting.

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 March 2022, 18:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheBeast 

Dat komt helemaal goed 😊

T-Mobile heeft hier dan eigen apparatuur in de wijkcentrale staan en kunnen jouw huidige aansluiting daarop aansluiten.

De mediaconverter wordt dus gewoon op bovenstaande glasvezelaansluitpunt aangesloten.

Reputatie 7
Badge +1

In mijn woonplaats kan ik momenteel alleen gebruik maken van WBA internet tot maximaal 1gb/s  mijn aansluiting is nu 100mb/s, hoewel een overstap naar 1gb/s me in dat geval 15€ meer zou kosten dan op het eigen glasvezel van T-Mobile zou ik toch veel liever kiezen voor WBA.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheBeast,

Erg leuk om te horen dat je overgaat naar ons eigen netwerk! Zoals @Waqqas al terecht aangeeft hoeft hiervoor enkel een stekkertje in de wijkcentrale omgeprikt te worden en zal er apparatuur bij jou thuis vervangen worden.

Nog een kleine toevoeging: ik zie dat je nog een model modem bij ons had waar geen Media Converter op aangesloten werd. Vanwege de overgang sturen wij jou graag een nieuw modem op met betere specificaties en een Media Converter. Dit is een klein apparaatje dat in essentie het glasvezelsignaal begrijpbaar maakt voor het modem. Deze zal in de buurt van de glasvezelaansluiting bij jou thuis geplaatst worden. Gelukkig is de monteur hier erg behendig in. 😉

Ik kijk uit naar de overzetdatum!

Reputatie 7
Badge +15

@TheBeast 

Dan heb je nu zeker een Draytek? Deze hoef je niet terug te sturen naar T-Mobile en mag je zelf naar een recyclepunt brengen 👍