Beantwoord

Aansluiting ISRA

  • 1 May 2018
  • 4 reacties
  • 553 Bekeken

Goedemiddag,

Onlangs is door een monteur vastgesteld dat mijn maximale snelheid 3 mbps bedraagt. Niet veel natuurlijk en doordat het een probleem met de aansluiting zou betreffen zou een KPN monteur langskomen. Dit is helaas nog niet gebeurd. Na meermaals telefonisch contact gehad te hebben vandaag werd mij verteld dat het een probleem met de ISRA betreft. Echter is er vorige week wel verbinding gemaakt, maar de snelheid is dusdanig slecht dat ik geen gebruik kan maken van het abonnement. Ik ben doorverwezen naar mijnaansluiting.nl om een nieuwe aansluiting aan te vragen. En op dit punt word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Wanneer er nog geen aansluiting is gelegd door KPN, zou ik geen abonnement moeten kunnen afnemen. Dit kan enkel wanneer de hoofdaansluiting gereed is. Hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Brian 5 May 2018, 11:48

Bekijk origineel

4 reacties

Beste, Annamag.

wat vervelend om te lezen, helaas heeft ADSL,ADSL2,DSL,DSL2 last van een lange afstand, u kunt ook zelf kijken wat de afstand is van de lijn naar de straatkast/straatkast via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ verder zou ik u het advies willen geven om contact op te nemen met TMobile en hun een afspraak te laten maken met KPN, want mijnaansluiting.nl is enkel voor nieuw aansluitingen en niet voor het repareren van bestaande aansluitingen.
door de lange afstand naar een wijkcentrale zal een nieuw aansluitingen vaak niet het gewenste resultaat geven. 4g voor thuis kan wel een uitkomst zijn mocht kabel niet afdoende zijn.
Dank je voor je reactie! Ik begreep al niet waarom ik naar die site werd doorverwezen gezien er wel degelijk een aansluiting in huis aanwezig is. De site geeft het volgende weer:
Koper
Beschikbaar
Small green check

Internet Snelheid
Koper/DSL
14 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
Ik heb erg weinig verstand hiervan, maar de maximale snelheid zou 14 Mbit/s op dit adres moeten bedragen? Ook niet veel, maar met de huidige 3 is het helemaal niet te doen.
Iemand van de klantenservice gaf aan dat het probleem in het ISRA-punt zou moeten liggen, maar het netwerk wordt wel gevonden door de apparaten en er is kort een verbinding geweest (hierna 3 weken niet meer). Dus eigenlijk dient T-mobile een KPN monteur langs te sturen om de aansluiting te controleren? Wat bedoel je eigenlijk met 4G? Heb je hier zo'n apart kastje voor nodig (soort dongel)? Volgens een medewerker betaal je hier 200 euro voor, dat is mij ook niet wenselijk.
Beste aanslag, ISRA punt is het punt waar de aderparen bij elkaar komen, dit moet wel gedaan worden door de netwerk beheerder “kpn” hier voor zou Tmobile aan afspraak kunnen inplannen met een installatiemonteur en die kunnen dit voor je regelen. Ik weet dat dit gratis kan als klant van kpn. Als je dan nog niet boven de de 10 Mbps haald zou ik voor je kunnen nakijken of je in aanmerking komt voor kpn buitengebied dat is 39 euro per maand daar betaal je geen 200 euro kosten voor de modem die zit in de 39 per maand in bruikleen en is volledig onbeperk, mij advies zou zijn eerste met Tmobile een afspraak in plannen voor het vervangen van een isra punt
Reputatie 7
Hi Annamag, ik heb meteen met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid! De lage snelheid wordt veroorzaakt door een zogenaamde bridge tap. Een bridge tap betekent kort gezegd een vertakking in je aansluiting die voor problemen met het signaal zorgt. Deze vertakking zit in of ná het ISRA-punt. Dit betekent dat KPN en wij dit niet voor je op kunnen lossen maar deze vertakking kan je zelf weghalen. Vaak is dit bijvoorbeeld een splitsing voor een telefoonaansluiting die niet meer gebruikt wordt. Meer informatie over een bridge tap vind je in dit topic. Je kan de vertakking dus zelf verwijderen of hier een installateur voor inschakelen.

De verwijzing naar mijnaansluiting.nl door mijn collega was dus niet juist, mijn excuses hiervoor! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer