Beantwoord

Aansluiting na verhuizing

  • 18 November 2022
  • 10 reacties
  • 334 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste klantenservice,

 

3 Weken geleden ben ik verhuisd, dat is op tijd doorgegeven.

Mijn 100mbit aansluiting zou overgezet worden.

Op de afgesproken verhuisdatum werkte er niks.

 

Na zelf hier achteraan te bellen bleek dat ik alleen internet via een glasvezel kabel kon krijgen (ook al hebben we verre van die snelheid nodig, en hangt er een prachtig DSL kabel in de meterkast).

Gisteren zou er eindelijk een KPN monteur langskomen, deze is niet geweest.

 

Ik heb gisteren netjes gebeld: 3x met KPN Netwerk (3 uur in totaal), 1x met de ondernaannemer v.d. KPN (Volker Wessels Telecom, 1 uur in de wachtrij en daarna weggeklikt), en 1x met TMobile (20 minuten).

Resultaat: niks.

 

Wij zitten nog steeds zonder bekabeld internet.

Wanneer krijg ik mijn internet? Waarom niet via de DSL lijn? Hoezo moet ik hier achteraan ipv dat er pro-actief wordt gecommuniceerd?

 

Dank en groeten,

JHZ

icon

Beste antwoord door Sander 19 November 2022, 13:49

Bekijk origineel

10 reacties

.

Gaat dit helemaal goed :)?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JHZ 

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op een adres dan wordt er geen DSL meer aangeboden, bovendien wordt de DSL lijn binnenkort uitgeschakeld .

Wacht verder even de reactie van een moderator af, die kunnen je verder helpen om eventueel een monteur opnieuwe aan te sturen.

Hallo @JHZ 

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op een adres dan wordt er geen DSL meer aangeboden, bovendien wordt de DSL lijn binnenkort uitgeschakeld .

Hoi Waqqas, dank voor je reactie op een van de vragen!
Ik snap dat koper tzt (ergens 2023) uit gaat, maar nú werkt die wel, en nú heb ik géén bekabeld internet hierdoor. Klinkt voor mij alsof er actief een keuze is om bij het resultaat te eindigen dat huishoudens geen bekabeld internet hebben.
Is de logische oplossing niet om via de DSL lijn te gaan totdat TMobile en KPN het voor elkaar krijgen wel een kabel te trekken? Ik snap dat dit misschien niet het efficiëntste is voor iets of iemand, wat ik niet snap is dat de consument daar het slachtoffer van moet zijn.

MvG,

JHZ

Hallo @JHZ 

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op een adres dan wordt er geen DSL meer aangeboden, bovendien wordt de DSL lijn binnenkort uitgeschakeld .

Wacht verder even de reactie van een moderator af, die kunnen je verder helpen om eventueel een monteur opnieuwe aan te sturen.

Ik zie nu je toevoeging aan je bericht, zal braaf wachten (dacht dat jij een moderator was, excuses)!

Reputatie 7
Badge +15

@JHZ 

DSL wordt niet meer verkocht maar of dat nog als noodoplossing gebruikt kan worden weet ik niet.

Heb je in de meterkast al een glasvezelaansluitpunt? Heb je het installatiepakket van T-Mobile ook al ontvangen en de Guidion monteur is eerder al geweest om te constateren dat er geen signaal is?

@JHZ

DSL wordt niet meer verkocht maar of dat nog als noodoplossing gebruikt kan worden weet ik niet.

Heb je in de meterkast al een glasvezelaansluitpunt? Heb je het installatiepakket van T-Mobile ook al ontvangen en de Guidion monteur is eerder al geweest om te constateren dat er geen signaal is?

Misschien dat een moderator dan inderdaad meer informatie kan geven over DSL als noodoplossing voor bekabeld internet.

  • Ik heb nog geen glasvezelaansluitpunt in de meterkast
  • Installatiepakket: ik heb het modem van mijn vorige adres mee genomen per instructies van tmobile en in de afgelopen 3 weken meerdere malen geprobeerd aan te sluiten op de DSL lijn in de hoop dat er misschien toch iets zou werken
  • Guidion is nog niet langsgeweest en hebben nog geen contact gezocht (die komen pas nadat de glasvezel kabel naar binnen is getrokken)
Reputatie 7
Badge +5

Hoi @JHZ, sorry voor deze situatie! Je bent al aardig druk bezig geweest. Als ik het zo lees dient er inderdaad nog heel wat te gebeuren aan de kant van de beheerder en de aannemer. In dit geval staan we echt aan de zijlijn, al ik het liever anders voor je gezien. Ik had graag voor een tussenoplossing gekozen, maar DSL is hierin geen optie meer.

Is jou inmiddels Unlimited Data aangeboden, mocht je een abonnement bij ons, Tele2 of Ben hebben? Je kan dan in ieder geval internetten en via een hotspot andere apparaten connecten met deze verbinding. Mocht dit nog niet zijn gedaan en je wilt dit graag, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Ik kijk graag wat er mogelijk is!

Hoi Cheyenne,

Dank voor je antwoord, ik denk dat wij ook al via Twitter hebben gesproken, via daar is inderdaad voor de afgelopen weken Unlimited Data aangeboden, maar dat is natuurlijk alleen een tussen oplossing en maakt het nog geen bekabeld internet.

Ik snap dat jullie aan de zijlijn staan, wat ik, om eerlijk te zijn niet snap, als ik het forum hier lees, is hoezo er niet ‘hoger in de boom’ hier zichtbaar iets mee wordt gedaan. Er moet iemand zijn bij TMobile die de EVP van KPN Netwerk kan bellen en vertellen dat dit niet is hoe er met jullie klanten omgegaan hoort te worden, dan wel, de telecom autoriteit/toezichthouder (ik ben mij nog aan het verdiepen wie/wat ik daar kan contacteren, dus bind mij niet aan deze termen vast) kan informeren en vragen in te grijpen bij het stelselmatige fout gaan hierin.

Groeten,

JHZ

Reputatie 7

Hoi @JHZ, ik help graag verder en denk graag mee in de mogelijkheden. Eerst geef ik wat achtergrondinformatie, want ik geloof dat er een verkeerde verwachting is rond de oplevering. 

 

Bij een nieuwe aanvraag kunnen wij bij bestaande netwerken binnen 3 á 4 weken iemand aansluiten. Gaat het om een nieuw aan te leggen netwerk, dan werken we met een verwachte of wensdatum. We communiceren alles omtrent de oplevering via My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/thuis. Hier kun je zien wanneer het pakket wordt geleverd en/of de monteur komt. Kortom alles wat je mag verwachten en al een datum heeft. Zo zie je meteen in welk stadium van de aanvraag jij zit. 

 

Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je al een provider hebt. Dan regelt onze overstapservice dat je oude provider pas opgezegd wordt als het nieuwe abonnement in werking treedt. In geval van een verhuizing kan het dan echter zo zijn dat je al eerder verhuisd bent dan dat de verbinding werkt. Dit is geen verwijtbare situatie aan onze kant. Er zijn vele situaties denkbaar bij de aanleg van een geheel nieuw netwerk waar vertraging op kan ontstaan. DSL is geen optie meer, ik kan mij niet voorstellen dat er nog een provider is die hier een contract op afsluit.

 

Wat is nu de beste optie? Mijn collega heeft heel aardig een voucher aangeboden, al is dat buiten ons servicebeleid. Dit kan een oplossing zijn voor zeven dagen, maar is geen structurele oplossing. Mijn advies zou zijn om via een Unlimited abonnement via de mobiel internet te verzorgen ter overbrugging. Wellicht dat er via de buren nog een andere mogelijkheid is. Dit zijn de twee beste tijdelijke opties om toch verbonden te zijn. 

Hoi @JHZ, ik help graag verder en denk graag mee in de mogelijkheden. Eerst geef ik wat achtergrondinformatie, want ik geloof dat er een verkeerde verwachting is rond de oplevering. 

 

Bij een nieuwe aanvraag kunnen wij bij bestaande netwerken binnen 3 á 4 weken iemand aansluiten. Gaat het om een nieuw aan te leggen netwerk, dan werken we met een verwachte of wensdatum. We communiceren alles omtrent de oplevering via My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/thuis. Hier kun je zien wanneer het pakket wordt geleverd en/of de monteur komt. Kortom alles wat je mag verwachten en al een datum heeft. Zo zie je meteen in welk stadium van de aanvraag jij zit. 

 

Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je al een provider hebt. Dan regelt onze overstapservice dat je oude provider pas opgezegd wordt als het nieuwe abonnement in werking treedt. In geval van een verhuizing kan het dan echter zo zijn dat je al eerder verhuisd bent dan dat de verbinding werkt. Dit is geen verwijtbare situatie aan onze kant. Er zijn vele situaties denkbaar bij de aanleg van een geheel nieuw netwerk waar vertraging op kan ontstaan. DSL is geen optie meer, ik kan mij niet voorstellen dat er nog een provider is die hier een contract op afsluit.

 

Wat is nu de beste optie? Mijn collega heeft heel aardig een voucher aangeboden, al is dat buiten ons servicebeleid. Dit kan een oplossing zijn voor zeven dagen, maar is geen structurele oplossing. Mijn advies zou zijn om via een Unlimited abonnement via de mobiel internet te verzorgen ter overbrugging. Wellicht dat er via de buren nog een andere mogelijkheid is. Dit zijn de twee beste tijdelijke opties om toch verbonden te zijn. 

Hoi Sander,

Dank voor het meedenken!

Ik lees in jouw bericht een aantal relevante punten:
1. Verwachting(smanagement) & Communicatie
2. Opleveringstermijn & Vertragingen
3. DSL
4. (Tijdelijke) Alternatieven

Ik zal deze per punt behandelen om overzicht te bewaren:

1. Verwachtingsmanagement & Communicatie (ik denk dat hier wat verbeteringen mogelijk zijn).
De communicatie vanuit TMobile die ik heb ontvangen:
1.a. 30 September, een email met erin: "Wij doen er alles aan om te zorgen dat T-Mobile Thuis op 28-10-2022 beschikbaar is op je nieuwe adres" [Hier is mijn verwachting dus dat op 28-10 mijn internet is aangesloten]
1.b. 21 Oktober, per email: "Je wacht natuurlijk met smart op jouw T-Mobile Thuis bestelling. We zijn al druk bezig om je verbinding te activeren. Helaas wordt dit iets later dan we hebben afgesproken, heb je nog even geduld?
Je hoort zo spoedig mogelijk van ons!" [Hier is mijn verwachting: ah gaat een paar dagen langer duren, maar krijg voor mijn verhuizing nog een update, komt goed!]
1.c. 28 Oktober (mijn verhuisdatum), een email met "Jouw adreswijziging is verwerkt". [Hier is nog steeds mijn verwachting dat, omdat er nog steeds geen nieuwe datum is gecommuniceerd, jullie het alsnog gelukt is mij aan te sluiten en dus per 28-10 mijn internet is aangesloten]
Dit is álle schriftelijke informatie die ik (pro actief(!)) van jullie heb ontvangen.

1.d. Op 28/10 heb ik met jullie gebeld en kreeg te horen dat ik nog geen glasvezel had, wat mij verwarde omdat ik ook geen glasvezel wil, nog daarom gevraagd had. De vriendelijke meneer heeft het toen voor mij uitgezocht en mij medegedeeld wat hierboven ook al is besproken rondom DSL etc., en dat hij in zijn systeem zag dat het 17 november zou functioneren. [Nu is mijn verwachting dus 17 november, met wat irritatie erachter dat ik daar zelf achteraan moet]

1.e. Op 11 november ben ik gebeld door de glasvezel leggers of ze de 17e, tussen 0800 en 1200 langs kunnen komen, waarop ik een gat in de lucht sprong! [Hier is mijn verwachting, nu zeer hoopvol, dat ik 17 november internet heb!]

Nadat er niemand langs is gekomen heb ik braaf weer mijn telefoon gepakt en ben gaan rondbellen, hier bleek níemand mij te willen/kunnen helpen/terug bellen (persoonlijk zie ik dit ondertussen primair als falen van KPN Netwerk in hun rol als netwerkbeheerder en denk dat hier mismanagement plaatsvind). Na uren bellen en chatten weet ik nog steeds niet. [Op dit moment is mijn verwachting nog steeds dat per laatste communicatie & afspraak op 17 november eindelijk mijn internet er is, want nu in het verleden ligt en natuurlijk zeer frustreert.]

Betreffende het overzichts linkje, hier staat sinds 3 weken* dat ik gebeld wordt door de netwerkbeheerder, geen details over datums, dan wel of dit bericht ververst is na het niet komen installeren etc., ik zie dit niet echt als actionable informatie

* het zou kunnen dat dit hier al langer in stond, ik kon alleen na de verhuizing mijn tmobile thuis account niet meer in en moest hier een nieuw los account voor aanmaken, samenvoegen met mijn primaire mobiele account ging niet (of dit later wel lukt zullen we dan wel zien), er was immers geen internet op hetzelfde adres bekend :)

 

2. Opleveringstermijn & vertragingen
3 a 4 weken na aanvraag is inderdaad helemaal prima!
2 jaar geleden deden jullie het zelfs in 2 weken, echt top!
Praktisch zijn we nu 7 weken verder.
Hier gaat het denk ik ook fout op de communicatie, ik ben het helemaal eens met de getallen die je noemt, die zijn tastbaar, planbaar en redelijk. Nu het langer duurt kan niemand mij meer iets vertellen, alsof er helemaal geen grip op dit proces is. Het voelt een beetje alsof er mij iets aangeboden wordt zonder dat iemand weet of dit überhaupt ooit geleverd gaat worden.

Heb jij daarom voor mij een datum waarop ik kan verwachten dat zowel glasvezel er ligt en Guidion is langsgeweest?


3. DSL
Is zoals ik het lees een beleidskeuze geweest die fout is uitgepakt.


4. Tijdelijke oplossingen
Allereerst ben ik absoluut blij dat mijn vriendin ook unlimited internet heeft kunnen krijgen (ik heb dit al in mijn tmobile abonnement, maar ook hier dank voor het aanbieden), blijven we dan ook graag gebruiken.
Hier ook weer, omdat ik dit misschien fout heb gecommuniceerd: het gaat mij primair om bekabeld internet, níet wifi (er zijn apparaten die niet zo hip zijn/expres niet draadloos aan staan). Het voelt daarom alsof het foute probleem wordt opgelost.
Ik snap hierbij dat jullie niet tijdelijke 5g modems met simkaart o.i.d. plaatsen waar ik toegang tot LAN ports zou kunnen hebben. Ik heb hier besloten er maar het beste van te maken en ga komende week een Raspi als wifi to ethernet bridge instellen zodat ik tijdelijk i.i.g. bedraad internet heb :)!


Dit is een lang bericht geworden, ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben, en kijk uit naar jullie reactie!
Dank en fijne zondag,
JHZ

 

Reageer