Beantwoord

Aansluiting nieuwe woning


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag! Ik heb een abonnement besteld voor mijn nieuwe woning voor DSL internet, maar kom er net achter dat hier -zo te zien- enkel een glasvezel kastje van Delta hangt. Ik wilde graag vragen of iemand weet of ik dat hier op kan aansluiten met 1 van de kabels die in het pakket zitten (ik heb geen idee) of dat er andere oplossingen bestaan, of dat ik hier wellicht helemaal niks mee kan.. Ik heb foto's bijgevoegd van het kastje en de aansluitingskabels die ik heb. Ik hoop dat jullie een idee hebben en voor mij willen meekijken. Alvast heel erg bedankt! 😀 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 June 2022, 16:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Goedemiddag! Ik heb een abonnement besteld voor mijn nieuwe woning voor DSL internet, maar kom er net achter dat hier -zo te zien- enkel een glasvezel kastje van Delta hangt. Ik wilde graag vragen of iemand weet of ik dat hier op kan aansluiten met 1 van de kabels die in het pakket zitten (ik heb geen idee) of dat er andere oplossingen bestaan, of dat ik hier wellicht helemaal niks mee kan.. Ik heb foto's bijgevoegd van het kastje en de aansluitingskabels die ik heb. Ik hoop dat jullie een idee hebben en voor mij willen meekijken. Alvast heel erg bedankt! 😀 

T-Mobile levert helaas geen diensten in Delta gebied, hierom tref je als het goed is alleen aansluit materiaal en apparatuur aan voor internet via koper (DSL).

Als het goed is, is er in Delta Fiber gebied ook maar één partij die levert via de glasvezel van Delta Fiber.

Goedemiddag! Ik heb een abonnement besteld voor mijn nieuwe woning voor DSL internet, maar kom er net achter dat hier -zo te zien- enkel een glasvezel kastje van Delta hangt. Ik wilde graag vragen of iemand weet of ik dat hier op kan aansluiten met 1 van de kabels die in het pakket zitten (ik heb geen idee) of dat er andere oplossingen bestaan, of dat ik hier wellicht helemaal niks mee kan.. Ik heb foto's bijgevoegd van het kastje en de aansluitingskabels die ik heb. Ik hoop dat jullie een idee hebben en voor mij willen meekijken. Alvast heel erg bedankt! 😀 

T-Mobile levert helaas geen diensten in Delta gebied, hierom tref je als het goed is alleen aansluit materiaal en apparatuur aan voor internet via koper (DSL).

Als het goed is, is er in Delta Fiber gebied ook maar één partij die levert via de glasvezel van Delta Fiber.

Bedankt voor de snelle reactie! Mijn vraag is eigenlijk of ik mijn '’gewone'’ DSL aansluiting die ik bij T-mobile heb besteld wel kan gebruiken, of dat dit niet mogelijk is omdat de oude bewoners van deze woning voor glasvezel van Delta hebben gekozen en dit kastje daar hangt.

Bedankt voor de snelle reactie! Mijn vraag is eigenlijk of ik mijn '’gewone'’ DSL aansluiting die ik bij T-mobile heb besteld wel kan gebruiken, of dat dit niet mogelijk is omdat de oude bewoners van deze woning voor glasvezel van Delta hebben gekozen en dit kastje daar hangt.

Op dat kastje kan je geen DSL aansluiten, dit is echt een glasvezel kastje van Delta. Het modem kan je aansluiten op één van de twee aansluitingen die je aantreft in het midden van deze afbeelding;

 

 

 

Goedemiddag! Ik heb een abonnement besteld voor mijn nieuwe woning voor DSL internet, maar kom er net achter dat hier -zo te zien- enkel een glasvezel kastje van Delta hangt. Ik wilde graag vragen of iemand weet of ik dat hier op kan aansluiten met 1 van de kabels die in het pakket zitten (ik heb geen idee) of dat er andere oplossingen bestaan, of dat ik hier wellicht helemaal niks mee kan.. Ik heb foto's bijgevoegd van het kastje en de aansluitingskabels die ik heb. Ik hoop dat jullie een idee hebben en voor mij willen meekijken. Alvast heel erg bedankt! 😀 

T-Mobile levert helaas geen diensten in Delta gebied, hierom tref je als het goed is alleen aansluit materiaal en apparatuur aan voor internet via koper (DSL).

Als het goed is, is er in Delta Fiber gebied ook maar één partij die levert via de glasvezel van Delta Fiber.

Bedankt voor de snelle reactie! Mijn vraag is eigenlijk of ik mijn '’gewone'’ DSL aansluiting die ik bij T-mobile heb besteld wel kan gebruiken, of dat dit niet mogelijk is omdat de oude bewoners van deze woning voor glasvezel van Delta hebben gekozen en dit kastje daar hangt.

 

Aan de verzegeling te zien hebben ook de vorige bewoners nog geen gebruikt gemaakt van deze glasvezel aansluiting. Los daarvan is de PTT/DSL kabel, buiten nieuwbouw om, tot bijna alle woningen aangelegd. Als je het pakket kon bestellen dat is de aansluiting ook ooit op jou adres gerealiseerd. Kijk is in de meterkast of langs de straatkant van de woning of er ergens een wandcontactdoos of lasdop zit (zie fotos’s hierboven).

Reputatie 7
Badge +15

Bedankt voor de snelle reactie! Mijn vraag is eigenlijk of ik mijn '’gewone'’ DSL aansluiting die ik bij T-mobile heb besteld wel kan gebruiken, of dat dit niet mogelijk is omdat de oude bewoners van deze woning voor glasvezel van Delta hebben gekozen en dit kastje daar hangt.

Op dat kastje kan je geen DSL aansluiten, dit is echt een glasvezel kastje van Delta. Het modem kan je aansluiten op één van de twee aansluitingen die je aantreft in het midden van deze afbeelding;

 

 

 

@Gerrit078 1 en 4 zijn er ook nog genoeg van 😉

@Gerrit078 1 en 4 zijn er ook nog genoeg van 😉

Kijkende naar de foto's van TS, bevind het glasvezelmodem zich in een (woon)kamer. Daar ben ik de 1e en 4e nog nooit eentje van tegengekomen in een (woon)kamer deze tref je eerder in een meterkast 😁🤣

Maar inderdaad, even de woning afspeuren naar iets dat lijkt op iets van de afbeelding en je hebt je aansluiting voor DSL.

Reputatie 7
Badge +1

Niet dat het mij wat aangaat maar als er glasvezel in de woning aanwezig is kan t.s. dat dan niet veel beter gebruiken mede omdat KPN op termijn DSL op plaatsen waar glasvezel is het kopernetwerk uitschakelt en men alleen nog coax of glasvezel kan gebruiken.

Niet dat het mij wat aangaat maar als er glasvezel in de woning aanwezig is kan t.s. dat dan niet veel beter gebruiken mede omdat KPN op termijn DSL op plaatsen waar glasvezel is het kopernetwerk uitschakelt en men alleen nog coax of glasvezel kan gebruiken.

 

DSL gaat er alleen op korte termijn uit als er ook glasvezel ligt waar KPN zelf over kan leveren, aangezien er met Delta geen afspraken gemaakt zijn blijft de DSL lijn gewoon actief.

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor het maakt niet uit wie of wat er levert over het kopernetwerk, T-Mobile heeft hier over onlangs nog een zaak verloren bij de rechtbank.

https://dutchitchannel.nl/685490/t-mobile-verliest-kort-geding-tegen-kpn-over-uitschakelen-koperlijnen.html

 

Nogmaals, koper/dsl gaat niet uit op plekken waar kpn (en dus kpn wba) niet via een alternatief kan leveren.

https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/breedband/uitfaseren-koper.htm

“ KPN biedt inmiddels op ruim 3 miljoen adressen glasvezel (FttH) aan en dit netwerk wordt in lijn met de ambitie steeds verder uitgebreid. [...] Op een groot deel van de adressen met FttH is ook het koperen aansluitnetwerk nog in gebruik. Dit zijn de zogenaamde overlay-adressen. KPN gaat de komende jaren op deze adressen het koperen aansluitnetwerk buiten gebruik stellen. “

Dit wordt tevens door een kpn netwerk medewerker op het kpn forum bevestigd:

https://forum.kpn.com/internet-9/gaat-kpn-in-2023-het-kopernetwerk-in-een-keer-uitzetten-553111