Beantwoord

aansluiting overstap ziggo naar Tmobile

  • 20 June 2022
  • 4 reacties
  • 886 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

Besloten om over te stappen van Ziggo naar T-mobile. 
Ik beschik nu over een COAX aansluiting van Ziggo, deze zit in de meterkast (zie foto).

Ik heb begrepen dat Tmobile niet via deze aansluiting binnen komt. Er zit geen ISRA-punt in mijn meterkast naast de COAX.

In de huiskamer is er een telefoonlijn aansluiting met blauw en rood draad. Echter wil ik niet midden in de huiskamer een router hebben staan. 
Is het gemakkelijk om te realiseren dat deze telefoonaansluiting in de meterkast komt? Zo niet, dan zal ik de overstap mogelijk moeten heroverwegen.

Alvast bedankt,

Mike

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 June 2022, 15:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 2

Reeds na wat verder zoeken heb ik gevonden waar de blauwe kabel mijn huis in komt: onder de vloer in hal bij de water meter. De kabel lijkt rechtstreeks naar mijn telefoonaansluiting in de huiskamer te lopen

Is dit het ISRA- punt? 
Zo ja, kan ik het grijze deel van de kabel zelf doorknippen en naar de meterkast leggen?


 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @slikie 

De blauwe kabel op bovenstaande foto is de KPN kabel die je woning binnenkomt, die zwarte lasdop is ook eigendom van KPN volgens mij dus daar mag je niet aan zitten.

De grijze kabel kan je herleiden naar de meterkast indien mogelijk. De aansluiting in de woonkamer hebben dus ook de modem zal wel beter zijn voor het WiFi signaal en je hoeft geen lange kabels naar de meterkast aan te leggen.

Reputatie 2

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je bericht en de tip.

Huiskamer helaas geen optie omdat de telefoonaansluiting op een hele gekke plek zit en ik de router niet weg kan werken met kast of tafeltje.

Zal het verleggen van het grijze gedeelte van de kabel soldeerwerk worden? Onder het stuk vloer daar is het ook wat vochtig dus een kroonsteentje ben ik niet gerust op.

vriendelijke groet,

mike

Zal het verleggen van het grijze gedeelte van de kabel soldeerwerk worden?

Solderen is niet noodzakelijk, goed in elkaar draaien met een stukje duct tape kan ook. Wil je het echter helemaal goed is solderen beter en zorg je meteen voor een paar goede krimpkousjes.

Zolang je de grijze kabel niet verlengt is er niet heel veel aan de hand, ga je wel verlengen dan komt dit de kwaliteit niet ten goede en is de kans groot dat je een instabiele verbinding krijgt.

 

Onder het stuk vloer daar is het ook wat vochtig dus een kroonsteentje ben ik niet gerust op.

Daarom is solderen en krimpkousjes om iedere draad, één van de betere oplossingen.