Beantwoord

Aansluiting tussen modem en TV Box

  • 2 May 2019
  • 4 reacties
  • 602 Bekeken

Klopt het dat met de aansluiting er een, kabel in de meterkast moet en die moet naar de tv? Want ik ga overstappen naar tmobile maar ziggo zegt dat ik helemaal vanuit me meterkast naar de tv een kabel moet trekken.. Is dat echt zo want dat is echt een heeeeel stuk naar mijn tv toe
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 May 2019, 21:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Fantaamanda,

Wat raar dat ze dat bij Ziggo aan de telefoon kunnen zien hoe het bij jou thuis is. Het hangt namelijk helemaal af van waar je hoofdaansluiting zit. meestal zit er in de woonkamer wel een aansluiting die je kan proberen. Het klopt dat vanaf het modem er een kabel moet naar de TV deze mag maximaal 100 meter zijn. het klopt niet dat deze in de meterkast moet staan, dat is afhankelijk waar de aansluiting zit. Helaas heb ik niet zo'n glazen bol als ze bij Ziggo hebben dus dat is van hieraf niet te zien.
Reputatie 7
Hi @Fantaamanda,

Wat leuk dat binnenkort naar ons overstapt! Wat Hidden zegt klopt, je hebt een kabel tussen modem en TV Box nodig. Het ligt er een beetje aan waar je aansluitpunt zit. Je kunt in deze video zien hoe de installatie verloopt: installatievideo.

Reputatie 7
Badge +1
Wat niet gevraagd wordt of t.s. een DSL of Glasverbinding heeft, en als er een coax kabel loopt van de meterkast (huidige router) zijn er volgens mij converters zoals afgebeeld om het tv signaal over coax te versturen, weet niet zeker of dat werkt maar heb er wel eens over gelezen.


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcRfGJ8j7Evh6j1BdSAbM4Kez4o-nLC_S5MwvBD7p26cyjwDLP8PIQBxIShTJJt2PWfUKTw0gyLKMg&usqp=CAc
Reputatie 7
Badge +3
@BeMu

Jij bedoeld dit soort converters ...




Moet gelijk bij gezegd worden ... best wel een prijzige oplossing, ongeveer €199,- waar ik zo even snel keek.
De hierboven afgebeelde units hebben ook nog eens de beperking van max 100Mb (fabrikant), terwijl de website die deze verkoopt er doodleuk bijzet 1Gb.

Eerst inderdaad maar even duidelijk krijgen of we het hebben over een DSL (huiskamer) of fiber verbinding (meestal meterkast).

Reageer