Beantwoord

Aansluiting vaste lijn (ISRA)

  • 19 March 2019
  • 5 reacties
  • 2637 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Het is voor mij niet helemaal duidelijk of dit de juiste aansluiting is om mijn modem op aan te sluiten. bijgaande foto bevindt zich op de overloop buiten mijn voordeur (gemeenschappelijk trappenuis appartement). Vorige bewoner lijkt er een beetje een potje van gemaakt te hebben.
Op welke kabels moet ik precies aansluiten?
Ook heeft het aansluitkastje minder draadjes dan de voorbeeld foto uit de beschrijving (die van mij heeft alleen rood en blauw). Zie hiervan ook de foto.

icon

Beste antwoord door Jeffrey87 22 March 2019, 17:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Beste @vn_hsdn,

Dit lijken wel de draden waarover mogelijk een DSL verbinding geleverd kan worden, ook gezien de gele aarde draad. Dit is echter geen officieel ISRA punt.

Meestal wordt de verbinding geleverd over de rode en blauwe draad.

Je kunt proberen deze draden (die aan de andere kant uit het kroonsteentje komen) te verbinden op het meegeleverde blokje wat je ook hebt gefotografeerd. De andere draden zijn namelijk eigendom van de netwerkbeheerder, en hier mag je niet zomaar aan sleutelen.

Als je het helemaal zeker wil weten, kun je contact opnemen met de klantenservice van T-Mobile Thuis via 0800-0092, en de situatie daar voorleggen. Zij kunnen dan misschien samen met jou kijken naar een oplossing, wellicht in de vorm van een monteur.

Het lijkt mij het beste dat de netwerkbeheerder het ISRA punt namelijk herstelt naar de oorspronkelijke staat, aangezien de kabels van hen zijn.

Laat je ons weten of dat het is gelukt?

Groet,

Jeffrey
Beste Jeffrey,
dank voor je antwoord. Ik had inmiddels van de t-mobile Klantenservice vernomen dat ik inderdaad op de rode en blauwe draad kon aansluiten. Alles is nu geinstalleerd en werkt naar behoren!
Reputatie 4
Beste Jeffrey,
dank voor je antwoord. Ik had inmiddels van de t-mobile Klantenservice vernomen dat ik inderdaad op de rode en blauwe draad kon aansluiten. Alles is nu geinstalleerd en werkt naar behoren!


Top! Mooi dat het is gelukt!
Veel plezier met de diensten van T-Mobile Thuis!
H

allo! Ik heb gisteren mijn pakket ontvangen maar ik kom er niet uit wat mijn aansluitpunt is. Kunt u mij verder helpen? Zie de foto van mijn meterkast

.

Reputatie 7
Hi @TW100, van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Het aansluitpunt op je foto is een coax (kabel) aansluiting met een signaalversterker en wordt alleen gebruikt door Ziggo. 😉 De aansluiting die jij kan gebruiken heet een ISRA-punt en ziet er ongeveer zo uit. Zie je deze aansluiting ergens in de woning zitten? Mocht je er echt niet uit komen laat het dan zeker weten, dan stuur ik een monteur bij je langs!

Reageer