Beantwoord

Aansluitpunt VDSL?

  • 1 October 2022
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Hallo, we zijn onlangs verhuisd en nu wil ik graag mijn tmobile modem (Zyxel T-50) opnieuw aansluiten. Er is geen ISRA punt aanwezig, In de meterkast (zie foto) hangt alleen een VDSL kabel. Hoe kan ik het een en ander aansluiten zodat ik weer WIFI heb (ben geen expert). Alvast bedankt. Edwin

Meterkast met alleen een VDSL kabel die het huis binnenkomt

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 1 October 2022, 09:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo edwin222,

Op de foto zie ik inderdaad geen isra punt. Ik zie alleen twee telefoon-aansluitdoosjes met afgeknipte kabels, en een kabel rechts op de foto.

Is er ergens in huis een aansluiting die lijkt op één van onderstaande afbeeldingen?

De kabel rechts op de foto, hoeveel aders heeft deze en loopt van waar naar waar?

Mvg. Marcel

Nee, nergens in huis is een aansluiting zoals in de bovenstaande foto. De rechter kabel verdwijnt boven in de meterkast (zie onderste foto) en de bovenste foto is een close up van de aansluiting van de rechter kabel. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @edwin222 

Is er verder geen KPN kabel in een blauwe mantel te vinden in de kruipruimte bijvoorbeeld als die er is?

Indien de verbinding al actief is in de nieuwe woning dan kan T-Mobile eventueel een monteur aansturen om het ISRA punt te lokaliseren.

Hallo Waggas, de verbinding is al actief en voor de zekerheid zal Ik zal nog in de kruipruimte kijken of daar iets te zien is.

 

 

Hierbij foto's van de kruipruimte er lopen wat kabels waaronder een blauwe. Is dit de juiste?

 

Reputatie 7
Badge +15

@edwin222

Op foto 1 in de hoek is de KPN kabel (kabel in blauwe mantel) duidelijk te zien, zit hier een ISRA (aansluitpunt) op of niet? Zo niet dan moet een monteur deze eerst herstellen.

Nee, er zit geen aansluitpunt alleen die losse kabel.

Reputatie 7
Badge +15

@edwin222 

Wacht even op de reactie van een moderator, zij kunnen je verder helpen 👍

Reageer