Beantwoord

Aanvraag glasvezel lijn nieuwbouw huis

  • 11 August 2020
  • 8 reacties
  • 465 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14
  • Odido Superuser
  • 5799 reacties

Wat is de customer journey als ik in de T-Mobile shop een Thuis glasvezel lijn bestel? Het huis is binnenkort in de vooroplevering, de sleutel volgt dan 2 weken later.  Wat gebeurt er in twee weken na een bestelling?

Denk aan, wordt er een brief naar het nieuwe adres gestuurd? En na hoeveel (bedenk) tijd gaat er een modempakket onderweg?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 August 2020, 12:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @eric_2 

Heb je al een glasvezelkastje daar in de meterkast. Dan is het nog even kijken wat je besteld; maximaal 100 Mbit op het KPN netwerk of 1000 Mbit via het T-Mobile netwerk.

Je vraagt een nieuwe aansluiting zonder overstapservice aan? Dan is de eerst mogelijke wensdatum voor levering meestal na ongeveer 2 weken maar met nieuwbouw bijvoorbeeld kan het mogelijk wat langer duren.

Je ontvangt wel brieven over de installatiedatum, welkomst/bevestigingsbrief..

Nadat de installatiedatum bekend is neemt Guidion contact met je op om een afspraak te maken en hoor je het installatiepakket 4 tot 7 werkdagen vóór de installatiedatum te ontvangen

 

Als je geluk heb kun je een abonnement afsluiten.

Zo ja, brief gaat naar het bewuste adres maar als het goed gaat ook via de mail.

Instalatie pakket, als die op tijd word verzonden, komt ook 1 maal op het nieuwe adres, daarna gaat die naar het dichtsbijzijnde PostNL punt.

Normaal heb je 2 weken bedenktijd, als je daar vanaf ziet gaat de molen hopelijk gelijk draaien.

Reputatie 7
Badge +15

Ook tijdens je bedenktijd gaat de molen draaien 👍

En je bedenktijd gaat nu pas in als je online bent ipv vanaf bestelling.

Reputatie 7
Badge +14

Ja, kpn connectie box hangt al, 100 mb is bestelbaar, NLS 6 status. Ik wacht nog even tot een week voor de sleutel. Stel je voor dat ze wel opeens snel zijn. Aansluiting in eerste instantie voor de werkmannetjes, maar ook alvast een security cam.

Klopt, tijdens de bedenktijd gaat de molen draaien, maar wel op de allerlaagste snelheid, er worden geen zaken gedaan die geld kosten.

De boel gaat pas echt op gang als die 14 dagen voorbij zijn, lijn aanvraag, aanvraag pakket, en de gegevens die bij het abonnement horen worden klaargestoomd zodat zodra het los kan alles in de startblokken staat als alles mee werkt en er geen haperingen in systemen zijn.

Reputatie 7

@eric_2 

Zodra je een aanvraag doet word de lijn direct aangevraagd. er word niet meer 14 dagen gewacht. het pakket word direct naar de woning gestuurd. het moet binnen 7/14 dagen mogelijk kunnen zijn

Reputatie 7
Badge +14

Glas lijn iheb ik vorige maand aangevraagd en wordt deze week geactiveerd. Afspraak monteur staat ook gepland voor deze week.

Krijgt de klant nog een track & trace code toegestuurd zodra het modempakket onderweg gaat? Dat heb ik nog niet gehad.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @eric_2, je krijgt een Track & Trace code toegestuurd per e-mail wanneer het stickertje uit de printer komt bij PostNL en jouw zending is aangemeld en gereed is voor verzending. Dan is ook de officiële bezorgdatum bekend. Dit kan doorgaans 24 tot 72 uur vóór de daadwerkelijke levering het geval zijn. In uitzonderlijke gevallen stuurt PostNL pas een Track & Trace wanneer het pakket pas daadwerkelijk het depot uitgaat, maar dat gebeurt zelden. 

Reageer