Aanvraag tot aansluiting duurde minimaal 8 maanden met dubbele kosten

  • 20 February 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Ik heb op [x] glasvezel abonnement via jullie aangesloten, helaas hebben jullie door allerlei redenen het abonnement na 8 maanden kunnen opleveren.

Oorspronkelijke abonnement was een aanbieding van €30,- p/m voor elk willekeurige snelheid. Bij de initiële aanvraag was er 100mbit voor eerste 8 maande voor 30 euro aangevraagd incl. televisie aansluiting met 1 tv box. Maar met je collega’s was 1000 mbit snelheid afgesproken, waarbij je collega aangaf dat het lastig wordt en dat we het beter kunnen wachten totdat het gerealiseerd was en zouden we het via mijnt-mobile kunnen wijzigen, want de kosten (30 euro) zou eerste 8 maanden toch het zelfde blijven. Zo afgesproken, maar helaas hebben jullie de aansluiting pas kunnen realiseren na het aflopen van de 8 maanden, waardoor ik niet binnen de aanbieding meer viel.

Jullie hebben het enorm veel tijd genomen om het te realiseren met enorm veel hoofdpijn bezorgd, waarbij ik zelf met Gideon en ODF moest schakelen. Bijna 15 keer geschakeld, waarbij ik van het kastje naar het muur werd gestuurd. In de meeste gevallen helaas het zelfde verhaal opnieuw moeten horen. Uiteindelijk gerealiseerd, maar dus niet mogen gebruik maken van de 1000 Mbit en de 8 maanden abonnement van 30 euro per maand. Ik heb meerdere keren getracht om de contract te breken, omdat het maar steeds niet aangesloten kon worden.

Alhoewel een sales collega opdracht gegeven had aan een support medewerker om dat te realiseren en/of de snelheid aan te bieden en de kosten te compenseren, daarna nog meerdere keren hierover gebeld en jammer genoeg hoor ik uiteindelijk dat er niets meer aan gedaan kan worden.

Het issue is ook dat ik dubbele kosten heb gemaakt met mijn oude provider. Dat was al opgezegd en jullie bleven maar uit met de verbinding, waarbij ik toch een andere erbij moest.

 

Hoe kan dit opgelost worden?

Kon niet zo makkelijk een formulier vinden waar je een klacht in dienen en met de chatbot blijf je in de loop en een medewerker blijft maar doorverwijzen naar de website voor klacht.

Jason van Odido 1 jaar geleden

Goedemorgen @jeeth, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Graag deel ik jouw punten op in losse onderdelen zodat ik overal een antwoord achter kan plaatsen:

  1. Bij de initiële aanvraag was er 100mbit voor eerste 8 maande voor 30 euro aangevraagd incl. televisie aansluiting met 1 tv box. Maar met je collega’s was 1000 mbit snelheid afgesproken, waarbij je collega aangaf dat het lastig wordt en dat we het beter kunnen wachten totdat het gerealiseerd was en zouden we het via mijnt-mobile kunnen wijzigen, want de kosten (30 euro) zou eerste 8 maanden toch het zelfde blijven. → Hier zie ik niets van terug in de aanvraag. Ik zie een glasvezelabonnement staan met 100 Mbit/s pakketsnelheid. Verder staan er geen notities bij vermeld met een gratis wijziging naar 1000 Mbit/s. Je kunt de pakketsnelheid overigens wel ophogen naar 1000 Mbit/s, die mogelijkheid is er op jouw adres.
  1. Zo afgesproken, maar helaas hebben jullie de aansluiting pas kunnen realiseren na het aflopen van de 8 maanden, waardoor ik niet binnen de aanbieding meer viel. → Jouw abonnementsprijs blijft de eerste acht maanden € 30 per maand voor Internet. Dit is ook te zien op de facturen die je ontvangen hebt: 

     
  2. Hoe kan dit opgelost worden? → Alhoewel ik het enorm betreur dat de oplevering acht maanden geduurd heeft, valt er in mijn optiek niets op te lossen. Wel wil ik graag weten hoe de verwarring ontstaan is, daarom heb ik alle mogelijke logs met salesnotities opgevraagd zodat ik kan inzien wat besproken is. 
  1. Het issue is ook dat ik dubbele kosten heb gemaakt met mijn oude provider. Dat was al opgezegd en jullie bleven maar uit met de verbinding, waarbij ik toch een andere erbij moest. → Juist om dit soort situaties te voorkomen, bieden wij de Overstapservice aan. T-Mobile neemt dan de overstap volledig uit handen en zorgt ervoor dat jouw oude abonnement pas stopgezet wordt zodra onze aansluiting opgeleverd kan worden. Omdat ik denk dat dit niet correct is meegegeven aan jou tijdens het oriëntatiegesprek, wil ik uit coulance de eerste twee maanden aan T-Mobile zijde voor je vergoeden. Ik maak hiervoor een vergoeding aan en zorg ervoor dat € 60 verrekend wordt op een volgende factuur. Dit is dan waarschijnlijk de factuur van maart. Indien er nog een bedrag open blijft staan, zal dit worden overgemaakt op jouw rekening - dit gebeurt 32 dagen nadat de verrekende factuur is geïncasseerd.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @jeeth, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Graag deel ik jouw punten op in losse onderdelen zodat ik overal een antwoord achter kan plaatsen:

  1. Bij de initiële aanvraag was er 100mbit voor eerste 8 maande voor 30 euro aangevraagd incl. televisie aansluiting met 1 tv box. Maar met je collega’s was 1000 mbit snelheid afgesproken, waarbij je collega aangaf dat het lastig wordt en dat we het beter kunnen wachten totdat het gerealiseerd was en zouden we het via mijnt-mobile kunnen wijzigen, want de kosten (30 euro) zou eerste 8 maanden toch het zelfde blijven. → Hier zie ik niets van terug in de aanvraag. Ik zie een glasvezelabonnement staan met 100 Mbit/s pakketsnelheid. Verder staan er geen notities bij vermeld met een gratis wijziging naar 1000 Mbit/s. Je kunt de pakketsnelheid overigens wel ophogen naar 1000 Mbit/s, die mogelijkheid is er op jouw adres.
  1. Zo afgesproken, maar helaas hebben jullie de aansluiting pas kunnen realiseren na het aflopen van de 8 maanden, waardoor ik niet binnen de aanbieding meer viel. → Jouw abonnementsprijs blijft de eerste acht maanden € 30 per maand voor Internet. Dit is ook te zien op de facturen die je ontvangen hebt: 

     
  2. Hoe kan dit opgelost worden? → Alhoewel ik het enorm betreur dat de oplevering acht maanden geduurd heeft, valt er in mijn optiek niets op te lossen. Wel wil ik graag weten hoe de verwarring ontstaan is, daarom heb ik alle mogelijke logs met salesnotities opgevraagd zodat ik kan inzien wat besproken is. 
  1. Het issue is ook dat ik dubbele kosten heb gemaakt met mijn oude provider. Dat was al opgezegd en jullie bleven maar uit met de verbinding, waarbij ik toch een andere erbij moest. → Juist om dit soort situaties te voorkomen, bieden wij de Overstapservice aan. T-Mobile neemt dan de overstap volledig uit handen en zorgt ervoor dat jouw oude abonnement pas stopgezet wordt zodra onze aansluiting opgeleverd kan worden. Omdat ik denk dat dit niet correct is meegegeven aan jou tijdens het oriëntatiegesprek, wil ik uit coulance de eerste twee maanden aan T-Mobile zijde voor je vergoeden. Ik maak hiervoor een vergoeding aan en zorg ervoor dat € 60 verrekend wordt op een volgende factuur. Dit is dan waarschijnlijk de factuur van maart. Indien er nog een bedrag open blijft staan, zal dit worden overgemaakt op jouw rekening - dit gebeurt 32 dagen nadat de verrekende factuur is geïncasseerd.

Reageer