Beantwoord

Aanvraag vertraagd door poorttekort

  • 16 January 2020
  • 12 reacties
  • 316 Bekeken

Op 7 december 2019 heb ik T-mobile thuis (internet en tv) aangevraagd. Als ingangsdatum wilde ik 9 januari 2020. Inmiddels is het 16 januari 2020. Het is dat ik zelf al een aantal keren gebeld heb, maar anders had ik tot op heden nog niets vernomen vanuit T-mobile, terwijl ik eigenlijk een week geleden al tv wilde kijken en internet wilde hebben.

Na telkens aan het lijntje te worden gehouden (u wordt teruggebeld, wat niet gebeurde) kreeg ik na het zoveelste telefoontje eindelijk een soort van antwoord. De glasvezellijnen zouden vol zijn in de wijkkast. Hiervoor waren ze afhankelijk van KPN. 

Inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en in contact geweest met KPN. Zij zeggen dat er helemaal geen reservering is gedaan voor mijn adres. Zij zeggen dat de provider zelf gaat over het uitbreiden van het aantal poorten (en niet kpn; zij patchen alleen maar). Kortom kastje naar de muur verhaal terwijl ik aan het lijntje gehouden wordt. 
 

Conclusie: ik zit in mijn nieuwe huis met twee kinderen die niet kunnen tv kijken/internetten. Mijn vrouw die normaal gesproken thuiswerkt, die nu niet thuis kan werken. 

Daarnaast is het onmogelijk om kosteloos op te zeggen, want volgens de contracten hebben ze 18 maanden (uit aardigheid verzet naar 1 maand) na opleverdatum om dan pas op te zeggen.

 

IK WIL ANTWOORD OP DE VRAAG WAAROM IK NOOIT IETS GEHOORD HEB VANUIT T-MOBILE?
WAAROM IK NOG GEEN VERBINDING HEB?
OP WELKE TERMIJN IK WEL VERBINDING HEB?
EN HOE DIT EVENTUEEL TE COMPENSEREN?

 

Groet

 

icon

Beste antwoord door Sander 14 February 2020, 13:34

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Rudieruud,

De datum die je bij de aanvraag is de door jouw gewenste datum. Een glasvezelprovider, in dit geval T-Mobile, doet er vervolgens alles aan om jouw verbinding rond de gewenste datum in orde te maken. Voor een provider hiermee start heb je twee weken wettelijke bedenktijd. Hier mag je vanaf zien, waardoor het activatieproces eerder in gang gezet kan worden. Anders gebeurt dit pas na 2 weken. Na de twee weken zou je een SMS of e-mail moeten ontvangen, waarin gevraagd wordt om een installatieafspraak in te plannen. Dit is de daadwerkelijke aansluitdatum. Hiervoor moeten verschillende partijen aangestuurd worden, waaronder KPN NetwerkNL en een Guidion monteur. Zij zorgen ervoor dat het signaal bij jou thuis komt en de glasvezel juist is aangesloten. Meestal zit er tussen de bedenktijd en installatie ca 4 weken om dit alles geregeld te krijgen. Overigens kan het ook zijn dat T-Mobile volledig in lead is als ze eigen apparatuur in jouw wijk hebben staan. Daar lijkt het op als ik jouw verhaal goed interpreteer. Echter is er een uitbreiding van die apparatuur nodig en daarvoor is dan wel weer toestemming van KPN nodig. Het is daarvoor niet nodig om zelf naar KPN NetwerkNL te bellen, maar daar kan webcare je bij helpen. Die kunnen de status van jouw aanvraag in zien en of de juiste partijen zijn ingeseind. Medeklanten mogen dit uiteraard niet. Webcare leest mee en reageert vanzelf in jouw topic. Heb je jouw klantnummer al gekoppeld aan jouw profiel? Dan kunnen ze sneller kijken wat jouw status is.

Je hoeft pas te betalen zodra je diensten geactiveerd zijn. Voor de tussentijd: Heb je trouwens ook T-Mobile mobiel?

Als aanvulling: Ik hoor net van mijn nieuwe buurman dat hij 8 dagen na mij heeft aangevraagd bij t-mobile. Hij is 5 dagen na aanvragen gebeld om een afspraak te maken voor installatie. En 4 januari is het aangesloten.

Daarnaast heb ik nooit een sms bericht gehad over een afspraak voor eventuele installatie.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad vreemd. Soms kan er om technische redenen wat vertraging zijn, maar dan zou jouw buurman er ook last van moeten hebben.

Heb je een mobiele telefoon van T-Mobile?

Nee ik heb geen mobile telefoon van t-mobile! 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is jammer. Dan kan ik daar niets in betekenen voor je. Had graag tijdelijk onbeperkt internet voor je aangevraagd, zodat je TV kunt kijken en kunt internetten via een hotspot.

In dit geval is webcare aan zet om jou verder te helpen en uit te zoeken wat er mis gaat. Hen kennende maken zij dat tip top voor je in orde. Ze reageren doorgaans binnen 24 tot 48 uur

Dank voor de reacties, echter ga ik MORGEN over naar mijn nieuwe woning… Dit betekend dus dat ik mijn vrouw niet haar werk kan laten uitvoeren?!

 

Sterkte Ruud. 

Opvallend dat er nog geen moderator duidelijk antwoord gegeven heeft. 

Ik heb ook steeds het gevoel dat ik in de zeik genomen wordt!!!

 

heb nu een simkaart gekregen met onbeperkte 4g data… conclusie: werkt voor geen meter in ons nieuwbouwhuis.

 

en tot op heden geen gehoor vanuit t-mobile zeide.

Reputatie 7

Hoi @Rudieruud,

 

Laat ik vooropstellen dat wij aan jouw kant staan: ook wij willen jou het liefst zo snel mogelijk als klant verwelkomen! Wij zijn dan ook druk bezig met capaciteit vrijmaken zodat jij aangesloten kan worden. Dat jouw buurman inmiddels al aangesloten is, is een goed signaal. Dat betekent dat er schot in de zaak zit. Ik zal voor je navragen of ik een persoonlijke update voor je kan aanvragen. In principe is de statusaanvraag op My T-Mobile Thuis altijd de snelste update. 

Reputatie 7

Hoi @Rudieruud,

 

Ik heb het voor je nagevraagd en ik heb een verklaring. De buurman heeft inderdaad iets later aangevraagd, maar heeft dit versneld, waardoor deze aanvraag iets eerder doorliep. Laat nou precies door die aanvraag de capaciteit vol zitten. Alhoewel we blij zijn met de grote interesse in T-Mobile Thuis in deze postcode, we balen dat we hierdoor niet iedereen direct kunnen aansluiten en zijn nu druk bezig met vergroten van onze capaciteit. Ik kan hier echter geen verwachte oplosdatum aan koppelen.

 

Wat nu te doen? 

Als je een alternatief hebt voor internet (buurman met Wifi?) of kunt wachten, dan gaan we onverminderd door de aansluiting. Kun je hier niet op wachten, laat het mij dan weten via een privébericht (klik op mijn naam), dan gaan we alternatieven bespreken. 

Reputatie 7

Hoi @Rudieruud,

 

Ik zie dat alles inmiddels in gang is gezet! Sterker nog: de lijn is al actief en je hebt het pakket binnen. Mocht je de monteursafspraak willen vervroegen, dan kun je een balletje opgooien bij Guidion op 088-2000151. 

 

We zijn er bijna! 

Reageer