Beantwoord

activatie internet, slechte start bij T mobile thuis

  • 8 August 2022
  • 43 reacties
  • 1055 Bekeken

Op 2 augustus alles aangesloten door monteur Guidion, activatie zou nog die dag volgen en stond op zijn bon als gepland. Echter nu nog steeds niet geactiveerd en drie telefoontjes met klantenservice verder (dinsdag, donderdag maandag) die elke keer vertellen dat het met prio wordt doorgezet en binnen 1-2 of enkele dagen geregeld. Echter dat antwoord krijg ik elke keer opnieuw en nog steeds geen internet. Dat ze afhankelijk zijn van KPN om het te activeren, het vakantie is, de activatie de eerste keer in het proces is vastgelopen etc hoort niet mijn probleem te zijn. Ik heb een abonnement afgesloten bij T mobile voor thuis internet via glasvezel en volgens t mobile thuis account is dat sinds 2 augustus werkend….nu dat is het niet!!
 

Graag verkrijg ik per omgaande glasvezel internet volgens contract en de week die ik nu niet gehad heb zie ik graag gecrediteerd worden op mijn factuur. Ik ga immers niet betalen voor wat ik niet gekregen heb, om nog maar te zwijgen van het ongemak. Er moet ook hier gewoon gewerkt worden en daarvoor heb ik internet nodig.

Ps. De voucher die belooft worden voor een onbeperkt mobile bundel worden ook halve tijd niet geleverd. Die ik had zijn inmiddels op.

 

icon

Beste antwoord door Lisa 8 August 2022, 13:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Lisa, ontving zojuist via Klachten Kompas van de Consumenten Bond, het volgende van Volker Wessels Telecom:

Geachte heer Kleijkamp,

Wij hebben dit laten escaleren bij de onderaannemer en zullen ervoor zorgen dat dit zo snel mogelijk opgelost zal worden!

Met vriendelijke groet,

Team Meldingen

 

Mijn reactie naar VWT hierop:

Heel benieuwd naar de actie van Uw onderaannemer Van Gelder Telecom.
 

Omdat het nu al 38 dagen geleden is dat de Guideon monteur namens T-mobile alles in gereedheid heeft gebracht.


Echter de activatie van het glasvezel internet (er komt geen signaal in huis binnen) door de netwerkbeheerder (onderaannemer Van Gelder Telecom) in gebreke blijft?

We gaan het zien.

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Dankjewel voor het doorgeven en mij zo op de hoogte houdt. Ik hoop dat je hierdoor echt snel online bent. Hopelijk krijg ik ook snel nog een mooie aanvullende update van mijn collega door die ik hier met jou kan delen. 

Hi @Maarten Kleijkamp, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Dankjewel voor het doorgeven en mij zo op de hoogte houdt. Ik hoop dat je hierdoor echt snel online bent. Hopelijk krijg ik ook snel nog een mooie aanvullende update van mijn collega door die ik hier met jou kan delen. 

Lisa, vandaag 14.9.2022 ca. 16.00 uur, hoorde ik dat voor onze deur de straat werd open gemaakt.

Tot mijn grote verbazing zie ik vanuit mijn openstaande raam een bestelautootje staan van T-mobile en 3 mannen van T-mobile. Een 'pot” met allerlei aansluitingen wordt doorgemeten enz.

Het betrof hier Kortekade 109A. Kralingen Rotterdam. Ook geen binnenkomst van signaal!!

Ik naar beneden, een van de mannen verteld dat ik al 40 dagen wacht, omdat na het in huis alles aansluiten door de Guideon monteur bleek dat er geen signaal binnenkomt. U ook al op nr. 113 B?

Ja zeg ik 113 B. Ik beloof (aldus hoofd van de ploeg) dat we op korte termijn terugkomen.

Heb helaas vergeten te vragen naar de naam van het hoofd van de ploeg! 

Ben bang dat jullie en ik daarmee ook iedereen de schuld geven VWT VGT enz.
Maar dat het probleem gewoon bij Jullie ligt! 

Aannemende dat T-mobile weet wie de klus geklaard heeft voor de klant op de KK109A, verwacht ik op zeer korte termijn dat jullie de T-mobile ploeg aansturen om dit drama tot een einde te brengen.

Mochten jullie foto's willen van de klus voor onze deur dan kan ik deze sturen.

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, heel erg bedankt voor deze update! Dit heb ik gelijk doorgespeeld naar mijn collega's. Ik laat het je meteen weten als ik hier meer over hoor. Als ik hoor van mijn collega's dat een foto nodig is, dan laat ik je dat weten. Merci voor de moeite, ik houd je op de hoogte! 😊

Hi @Maarten Kleijkamp, heel erg bedankt voor deze update! Dit heb ik gelijk doorgespeeld naar mijn collega's. Ik laat het je meteen weten als ik hier meer over hoor. Als ik hoor van mijn collega's dat een foto nodig is, dan laat ik je dat weten. Merci voor de moeite, ik houd je op de hoogte! 😊

En wanneer kan ik de T-Mobile jongens verwachten?

Hi @Maarten Kleijkamp, heel erg bedankt voor deze update! Dit heb ik gelijk doorgespeeld naar mijn collega's. Ik laat het je meteen weten als ik hier meer over hoor. Als ik hoor van mijn collega's dat een foto nodig is, dan laat ik je dat weten. Merci voor de moeite, ik houd je op de hoogte! 😊

En wanneer kan ik de T-Mobile jongens verwachten?

Ben net gebeld door T-mobile klantenservice 9.39 uur, was net te laat om op te nemen. Geen naam, geen berichtje. Direct teruggebeld, "het is momenteel erg druk, later bellen s.v.p. “ En nu?

Hi @Maarten Kleijkamp, heel erg bedankt voor deze update! Dit heb ik gelijk doorgespeeld naar mijn collega's. Ik laat het je meteen weten als ik hier meer over hoor. Als ik hoor van mijn collega's dat een foto nodig is, dan laat ik je dat weten. Merci voor de moeite, ik houd je op de hoogte! 😊

En wanneer kan ik de T-Mobile jongens verwachten?

Ben net gebeld door T-mobile klantenservice 9.39 uur, was net te laat om op te nemen. Geen naam, geen berichtje. Direct teruggebeld, "het is momenteel erg druk, later bellen s.v.p. “ En nu?

51 dagen reeds nadat Guideon monteur alles geinstalleerd heeft in huis, maar helaas constateerd dat er geen signaal binnenkomt, maar dat dit binnen 2 dagen geregeld zou zijn….51 dagen verder

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, je bent mij net voor met jouw berichtjes! Ik kan je gelukkig verblijden met (eindelijk) een update van mijn collega. Mijn collega heeft van Gelder even gebeld (de monteur van de wijkcentrale) en volgens hun is de lijn hersteld. Echter ziet mijn collega nog geen licht op de lijn, dus had hij jou inderdaad gebeld en heeft hij opnieuw Guidion laten aansturen. Je kunt dan ook een afspraak met hen inplannen. Laat je het hier weten als dit is gelukt? 🤞

 

 

Weet je zeker dat de komst van Guideon zinvol is, omdat de situatie in huis niet verandert is,

Ik heb de stekker van het HUAWEI kastje eruit gehaald en weer aangesloten maar het lampje LOS knippert nog steeds rood. (De andere lampjes Power en LAN groen). Ook het modem ZYXEL T-50 Internet Rood. Dat was ook de situatie toen 51 dagen geleden de Guideon monteur vertrok en er geen signaal binnenkwam.  Ik als leek ben bang dat, zie mijn eerdere bericht van 7 dagen geleden, dat de mannen van T-mobile de straat voor onze deur open hebben gemaakt om voor de buren op nr. 109 de aansluiting te herstellen. Iets wat de Guideon monteur echt niet gaat doen! Kortom ik vraag me echt af of een afspraak met Guideon zinvol is. 

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, een terechte vraag! Omdat is uitgesloten dat het probleem zich voortdoet in het netwerk en in ieder geval de wijkcentrale, zal de Guidion monteur het aansluitpunt ook onder handen nemen. Geen zorgen - de experts hebben er naar gekeken. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je.

Dat laat ik je 6 oktober weten, maar ben wantrouwend m.b.t. resultaat.

Reputatie 7

Heel fijn dat je het ons laat weten @Maarten Kleijkamp, merci! Ik hoop dat je op 6 oktober het vertrouwen weer terugkrijgt. Als ik tot die tijd nog iets voor je kan doen, laat het dan zeker aan mij weten. Daar ben ik voor! 

Lisa,

Hi @Maarten Kleijkamp, een terechte vraag! Omdat is uitgesloten dat het probleem zich voortdoet in het netwerk en in ieder geval de wijkcentrale, zal de Guidion monteur het aansluitpunt ook onder handen nemen. Geen zorgen - de experts hebben er naar gekeken. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je.

Guidion monteur is vandaag 6 oktober na 5 minuten weer vertrokken, omdat er geen licht op de lijn is! Als het in de wijkcentrale o.k. is (aldus T-mobile), moet het probleem in de straataansluiting liggen (kabelbreuk, foutieve aansluiting?) dat moet VGT onderzoeken en herstellen en vervolgens in huis controleren of het signaal nu wel binnenkomt.
Dit zijn niet mijn werkzaamheden., aldus Guidion monteur Jessin.
Kortom zinloos bezoek, wat ik jullie ook al mededeelde 13 dagen geleden, zie mijn wantrouwen in de berichten.

Ik vertelde hem dat zijn collega op 3.8. 2022 al is langs geweest (62 DAGEN GELEDEN) en constateerde dat er geen signaal binnen komt! En hij dus niet kan constateren of alles o.k. is.

Jessin (Guidion monteur) zei dat normaal dit probleem van VGT binnen 5 dagen is opgelost.
Hij heeft mij nu belooft alles op zijn werkbon te zetten en T-mobile te bellen (zijn vraag aan mij wie is je contactpersoon, alles via moderator platform Lisa, Boris) om dit jullie duidelijk te maken!
Begrijpen jullie dat ik bloedverziekend heet / kwaad ben. Top Poster ben ik, aan jullie de taak dat dit stopt. Wat een shit zooi!

Heel fijn dat je het ons laat weten @Maarten Kleijkamp, merci! Ik hoop dat je op 6 oktober het vertrouwen weer terugkrijgt. Als ik tot die tijd nog iets voor je kan doen, laat het dan zeker aan mij weten. Daar ben ik voor! 

Guidion monteur is vandaag 6 oktober na 5 minuten weer vertrokken, omdat er geen licht op de lijn is! Als het in de wijkcentrale o.k. is (aldus T-mobile), moet het probleem in de straataansluiting liggen (kabelbreuk, foutieve aansluiting?) dat moet VGT onderzoeken en herstellen en vervolgens in huis controleren of het signaal nu wel binnenkomt.
Dit zijn niet mijn werkzaamheden., aldus Guidion monteur Jessin.
Kortom zinloos bezoek, wat ik jullie ook al mededeelde 13 dagen geleden, zie mijn wantrouwen in de berichten.

Ik vertelde hem dat zijn collega op 3.8. 2022 al is langs geweest (62 DAGEN GELEDEN) en constateerde dat er geen signaal binnen komt! En hij dus niet kan constateren of alles o.k. is.

Jessin (Guidion monteur) zei dat normaal dit probleem van VGT binnen 5 dagen is opgelost.
Hij heeft mij nu belooft alles op zijn werkbon te zetten en T-mobile te bellen (zijn vraag aan mij wie is je contactpersoon, alles via moderator platform Lisa, Boris) om dit jullie duidelijk te maken!
Begrijpen jullie dat ik bloedverziekend heet / kwaad ben. Top Poster ben ik, aan jullie de taak dat dit stopt. Wat een shit zooi!

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, thanks voor je bericht en terugkoppeling. Ik begrijp je gevoel en het mag genoemd zijn dat ik dit ook graag anders had gezien. Omdat wij eerder het signaal hebben ontvangen dat de verstoring compleet is opgelost, is er inderdaad voor gekozen om Guidion aan te sturen. We hadden de hoop dat dit het probleem direct zal oplossen, maar dit blijkt niet het geval. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Ik heb vernomen dat de netwerkbeheerder zojuist direct is aangestuurd, wat het proces zeker zal versnellen. We gaan dit zo snel mogelijk verhelpen.

Hi @Maarten Kleijkamp, thanks voor je bericht en terugkoppeling. Ik begrijp je gevoel en het mag genoemd zijn dat ik dit ook graag anders had gezien. Omdat wij eerder het signaal hebben ontvangen dat de verstoring compleet is opgelost, is er inderdaad voor gekozen om Guidion aan te sturen. We hadden de hoop dat dit het probleem direct zal oplossen, maar dit blijkt niet het geval. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Ik heb vernomen dat de netwerkbeheerder zojuist direct is aangestuurd, wat het proces zeker zal versnellen. We gaan dit zo snel mogelijk verhelpen.

Beste Boris, ik kan je mededelen, dat gisteren een collega van T-mobile is langs geweest, die in pakweg 5 minuten constateerde dat een patchkabel verkeerd was aangesloten.

Kortom alles is nu up en running.

Wel nog een klein administratief probleempje, bij mijn bestelling Oktober 2021, heb ik er voor gekozen dat T-mobile mijn abonnement overstap van Youfone naar T-mobile zou regelen.

Ik kreeg gisteren wel heel snel, nadat de T-mobile het probleem verholpen had, een e-mail van de administratie dat mijn abonnement per 11.10.2022 is ingegaan en een voorbeeldbrief om zelf op te zeggen bij Youfone.

Daar heb ik een opzegtermijn van 1 maand, kortom ik ga nu een maand dubbel betalen bij Youfone en T-mobile.

Ik mag toch veronderstellen, dat ik gezien alle ellende die ik heb ervaren en waar ik part nog deel aan heb, hier een oplossing voor gevonden wordt. 

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, dank voor het goede nieuws! Ik ben het met je eens dat de dubbele kosten mogen worden vergoed. Om ervoor te zorgen dat dit op een goede manier gebeurt, wil ik je vragen om de afschrijvingen te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl, waarop duidelijk wordt wat de dubbele kosten zullen zijn. Wil je mij of mijn collega @Lisa direct daarna een privébericht sturen? Wij kunnen dan voor je aan de slag.

Reputatie 7

Hi @Maarten Kleijkamp, heel goed dat je mij een seintje hebt gegeven in het privébericht! Zojuist heb ik deze kosten zojuist voor je vergoed. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen als we nog iets voor je kunnen betekenen.